× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

technieklezing de remmen 17 november 2018

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-03-2019 09:20 #980875 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic technieklezing de remmen 17 november 2018

Albert1;253372 schreef : Dat zou wel ideale oplossing zijn. Hoef ik ook niet elke keer een 2de persoon erbij te vragen. Wat doet het bovenstaande apparaat wel wat met pompen niet gebeurd?

1e is dat je het alleen kunt doen.
2e is dat bij een 2e persoon die pompt je steeds met elkaar moet communiceren om de druk op te bouwen, pedaal vast te houden en ontluchtingsnippel open en dicht moet doen. Dat hoeft nu dus niet meer.
3e is dat je met een constante druk van het reservewiel werkt, die maar langzaam aan minder wordt. De druk van de 0,8 bar waar ik mee begin staat nl via een voorrradbusje op het potje op de hoofdremcilinder. Mocht de druk te laag worden is het oppompen van de band zo gedaan.
4e is dat je zo het systeem ook een tijdje op druk kunt laten staan om te kijken of het toch nog ergens lekt. Zo ontdekte ik een nieuwe slang waar toch een scheurtje in zat die je de eerste 10 minuten niet zag, maar later wel aan het licht kwam.

Voor mij een ideale oplossing voor weinig geld en constant herbruikbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-03-2019 09:41 #980876 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Een ander voordeel is dat je de hoofdremcilinder niet over zijn "ingesleten baan" trapt. Bij pompen gaat het allemaal wat harder en loop je het risico dat je de hoofdremcilinder stuk maakt. De cilinder schuift dan verder dan 'ie tijdens gebruik altijd heeft gedaan. De rubber afdichtingen/cups komen dan op een niet-ingesleten deel. Als dat ruw is, kan dat de cups beschadigen. Gevolg: inwendige lekkage en tijd voor een nieuwe.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2019 15:12 #980911 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Owke ik ben overtuigd. Heb zo'n systeem gehaald. Werkt prima idd. Bij bandenspanning stond Max 20 psi. Dus ik had 1.2 Bar aangehouden. Bij de eerste nippel werd alleen wel de vloeistof er tussen uitgedrukt op de plaats waar het reservoir op de hoofdremcilinder zit. Vaak zag ik bij auto dat er een grote tyrip om dit reservoir en de hoofdcilinder zat. Vroeg me altijd af waarom dit werd gedaan. Dat is mij nu duidelijk. Ook zo'n grote tyrip erom heen gedaan en de druk van de band iets lager gezet en het ging veel beter.
Tijdens het ontluchten met een hamer zachtjes tegen de remklauw getikt wat ook duidelijk zichtbaar wat luchtbelletjes gaf. Na de hand alles goed afgespoeld. Top product voor weinig geld zeker een aanrader.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-03-2019 12:51 #981053 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Mooi dat je tevreden bent :). Zelf zet ik altijd de spanning op 0,8 bar. Dan heb je in principe genoeg om het hele systeem eerst leeg te persen en dan zelfs nog genoeg om weer te vullen. Anders tussendoor terug op 0,8 bar zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets