× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

technieklezing de remmen 17 november 2018

Lees meer
07-11-2018 20:15 #635007 door Mark Smeets
technieklezing de remmen 17 november 2018 is gemaakt door Mark Smeets
Techniek lezing! 17 november
Altijd al willen weten hoe de remmen van de auto werken?
Hoe werkt de remklauw? De hoofdremcylinder, wat doet deze? Betekenen grote remschijven ook altijd betere remkracht? Zijn schijven beter dan remtrommels? etc?
Tijdens deze dag zal Gerard Mulder dit en meer proberen uit te leggen. Gerard is docent motortechniek, hij heeft dus veel kennis! Natuurlijk is deze lezing toegespitst op onze 300 serie.

Ook dit jaar zorgen we weer voor lunch. Vorig jaar liep deze gezellige lunch spontaan over in het middagprogramma met gezelligheid en vragen vanuit het 'publiek'.
Ook dit jaar zorgen we weer voor deze informele gezellig sfeer!

Programma

9:30 inloop
10:00 start lezing
12:00 - 13:00 lunch
13:00 middag programma met ruimte diepgang en vragen
16:30 einde


Inschrijven is VERPLICHT! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
Vermeldt naam en lidnummer en of je aan de lunch deelneemt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2018 22:35 #980008 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Er is nog ruimte, andere jaren liep het iets meer storm. Wie komt er nog? :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-11-2018 16:16 #980009 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Als mijn 360 in de middag nog even afgesteld kan worden, wil ik na de middag nog wel
even langskomen; 's ochtends kan ik niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-11-2018 21:46 #980016 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Even zelf met Gerard kortsluiten. Ik ben morgen de hele dag van huis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2018 21:47 #980060 door Robbert Jan Veraa
Beantwoord door Robbert Jan Veraa in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Het was de moeite, zoals elk jaar.
Ik kan enkel zeggen dat zij die er niet waren iets hebben gemist!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2018 15:57 #980111 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Was zeker interessant. Verwachte dat het wel bekend zou zijn. Maar veel dingen geleerd die ik niet wist of rekening mee hield. Bijvoorbeeld Remcilinders achter. Ik had ooit een aantal nieuw uit "oude voorraad" gekocht (geen idee hoe lang die al ergens lagen). Deze gingen achter elkaar lek doordat er roestvorming in was ontstaan (niet aan gedacht:hmmz2:). En dat zelf de remvloeistof elke 2 jaar vervangen op de manier dat 1 persoon pompt en de andere de nippel opent- en dichtdraait niet goed genoeg is om alle vloeistof te vernieuwen. Dit kan enkel met het apparaat. Daarnaast nog veel meer over het ontwerp van de hoofdremcilinder en mogelijk problemen ermee. Echt top!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2018 21:57 #980113 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic technieklezing de remmen 17 november 2018

En dat zelf de remvloeistof elke 2 jaar vervangen op de manier dat 1 persoon pompt en de andere de nippel opent- en dichtdraait niet goed genoeg is om alle vloeistof te vernieuwen. Dit kan enkel met het apparaat.


Ik heb er niet bij stilgestaan op de techniekdag, maar hier is een doe het zelf oplossing voor. Gunson heeft een mooi setje in haar assortiment dat heet Easybleed of zoiets. Dat ding doet eigenlijk een beetje het zelfde als een professioneel apparaat: druk zetten op de vloeistof vanuit het reservoir. Die druk haalt het apparaatje uit de reserveband.
Uiteraard is het bij lange na niet zo degelijk als proffessionele apparatuur, én moet je goed in de gaten houden dat je vloeistofpeil niet te laag komt, maar voor 35 euro aanschafprijs zeker een aanwinst voor de hobbyist ten opzichte van pompen door de rem in te duwen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-12-2018 22:14 #980114 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
www.toolstation.nl/shop/p82378?channable...dBA9NxUaAp19EALw_wcB

Dit is de set. Ik gebruik hem ook met de druk van een band op zo’n 0,8 bar. Idd goed aansluiten en de vulfles in de gaten houden dat deze niet onder het laagste niveau komt. Dit staat op de fles aangegeven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2019 15:06 #980866 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Dat zou wel ideale oplossing zijn. Hoef ik ook niet elke keer een 2de persoon erbij te vragen. Maar is dit dan wel goed? Met de twee persoon's methode werd het pedaal ook gewoon hard kwam overal heldere vloeistof uit en geen luchtbellen meer.

Doe dit al vanaf mijn eerste auto op deze manier. (en bij alle brommers / motoren) Nooit geweten dat dit minder goed was dan het bij de garage laten doen. Wat doet het bovenstaande apparaat wel wat met pompen niet gebeurd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2019 19:20 #980870 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic technieklezing de remmen 17 november 2018
Heb zo'n set ook gehaald en al 2 keer gebruikt.
Wil nooit meer wat anders, echt ideaal, werkt super :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets