× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Sleuteldag 29-9-2018

Lees meer
07-09-2018 15:41 #634965 door Laurens Post
Sleuteldag 29-9-2018 is gemaakt door Laurens Post
Het is weer najaar, tijd voor de laatste klussen aan onze 300's uit te voeren! Dit kan in Lienden bij clublid Gerard Mulder.
Alleen diagnose stellen kan ook natuurlijk!
Tot slot bent U natuurlijk ook welkom voor de gezelligheid.

Aanmelden is verplicht!

stuur een mail voor 27 september naar: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Vermeld in de mail altijd:

Naam
Lidnummer
06 nummer
emailadres voor de bevestiging

Welk TYPE + BOUWJAAR auto. GL/DL/GLS is niet belangrijk, motorcode en aandrijving wel.

Wat zijn de geplande klussen, op volgorde van je eigen prioriteiten. Vermeld duidelijk of en welke benodigde onderdelen je al in huis hebt.

Benodigheid van hefbrug en beschikbare tijd wordt door de TC bepaald na afloop van de inschrijving. Er worden geen exacte tijdslots uitgedeeld maar in het algemeen geldt dat wie het eerst komt wie het eerst maalt, bij grote klussen altijd zorgen dat je vroeg aanwezig bent!

Locatie
Achterstraat 7, 4033 BM Lienden

Hoelaat
9.00-16.00uur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-09-2018 10:10 #976807 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag 29-9-2018
Bij deze mijn aanmelding verstuurd voor het afstellen van de koppeling, nakijken van de cvt riemspanning en het vervangen van een topmount (als dat allemaal in een dag lukt).

Dat wordt voor mij weer de eerste sleuteldag in lange tijd :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-09-2018 16:35 #976811 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Sleuteldag 29-9-2018
Ik weet nog niet of ik langs kom, mocht ik besluiten van wel dan zal dat voornamelijk zijn om anderen te helpen en voor de gezelligheid.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2018 09:14 #976824 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Sleuteldag 29-9-2018
Straks ff met Gerard overleggen. Ik moet nodig mijn benzine slangen vervangen en als Gerard de spullen kan leveren, dan zou ik graag de achterkant met 2 cm verlagen :)

@ Bart: Voor de topmounts moeten de voorpoten onder de auto uit en je moet opnieuw uitlijnen. Aangezien je dan toch bezig bent is het verstandig te overwegen meteen nieuwe schokdempers te monteren.
Ik heb vorig jaar 2 keer mijn voorpoten los gehad. Met wat hulp bij het lossen van de stuurstang, kan ik je met de topmounts wel helpen :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2018 09:28 #976825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag 29-9-2018

v0lv0freak;251752 schreef : @ Bart: Voor de topmounts moeten de voorpoten onder de auto uit en je moet opnieuw uitlijnen. Aangezien je dan toch bezig bent is het verstandig te overwegen meteen nieuwe schokdempers te monteren.
Ik heb vorig jaar 2 keer mijn voorpoten los gehad. Met wat hulp bij het lossen van de stuurstang, kan ik je met de topmounts wel helpen :)


Als je mij wilt helpen Mark, heel graag!
Voor wat betreft de schokdempers, wordt de auto dan niet stugger in demping?
Ik heb nu namelijk nog het originele systeem zonder schokdemperpatronen. Een paar jaar geleden is de veerpoot vervangen en toen heb ik eigenlijk bewust niet voor nieuwe schokdempers maar voor nieuwe olie gekozen omdat ik bang ben dat de demping anders harder en minder zweverig wordt zeg maar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2018 10:23 #976826 door Laurens Post
Beantwoord door Laurens Post in topic Sleuteldag 29-9-2018
Wij hebben nu 5 aanmeldingen voor in Lienden

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2018 10:40 #976827 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Sleuteldag 29-9-2018

General Custom;251753 schreef : Als je mij wilt helpen Mark, heel graag!
Voor wat betreft de schokdempers, wordt de auto dan niet stugger in demping?
Ik heb nu namelijk nog het originele systeem zonder schokdemperpatronen. Een paar jaar geleden is de veerpoot vervangen en toen heb ik eigenlijk bewust niet voor nieuwe schokdempers maar voor nieuwe olie gekozen omdat ik bang ben dat de demping anders harder en minder zweverig wordt zeg maar.


Demping moet niet zweverig zijn :)
Maar er zijn verschillende soorten dempers, ook qua hardheid.
Gas en olie gevuld. Dan zou je eens hier op het forum naar ervaringen moeten vragen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2018 11:04 #976828 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Sleuteldag 29-9-2018
Goed om te horen dat er weer een sleuteldag aankomt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-09-2018 15:49 #976850 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag 29-9-2018
Mijn ervaring is dat het voor een sleuteldag niet handig is om daar een lange lijst met grote klussen te gaan uitvoeren, of een beurt uit te stellen tot er een sleuteldag is, maar meer geschikt voor kleine klusjes voor het opdoen van kennis / ervaring en gezelligheid en niet om met 6 man tot diep in de avond aan één auto klussen om het hopelijk binnen dezelfde dag klaar te hebben...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-09-2018 20:55 #976907 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Sleuteldag 29-9-2018
Goed dat ik dit topic zie, ik heb net even gemaild.
Mijn 360 staat alweer drie maanden in de schuur vanwege een verstopping bij/in de benzinetank. Vanwege de verbouwing kom ik er maar niet aan toe, maar zo'n sleuteldag zorgt ervoor dat ik er gewoon een dagje voor reserveer :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets