× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Volvo Klassieker Beurs

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-09-2018 20:04 #976919 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Klassieker Beurs

Frankie;251849 schreef : een aanhanger van 1000 kg? dat lijkt mij erg veel! normale witteveen auto ambulance weegt rond de 500 kg. een platteau aanhanger weegt tussen de 500 en 600. rond de 1000 zit je op schamelwagens of grote kiepaanhangers.


Het is wat de mensen die die aanhanger dagelijks gebruiken tegen mij hebben gezegd aan de telefoon, voor mij geen rede om er aan te twijfelen dus. Van het formaat of de uitvoering heb ik geen idee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2018 21:05 #976920 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo Klassieker Beurs

General Custom;251848 schreef : Ik heb contact gehad met Steven. De auto weegt 950kg, de aanhanger 1000kg. Totaal dus tegen de 2000kg. Mocht je iemand weten die kan helpen, heel graag. We zijn namelijk nog steeds op zoek.


's avonds vergaderen we met het bestuur.
In het aller uiterste geval wil ik met de 850 wel helpen. Officieel mag die 1600 kg trekken. Een 940 met verstevigingsset mag 1800kg trekken, terwijl die auto minder pk's heeft, lichter is en slechtere remmen heeft. Dus ben er niet bang voor.
Grootste probleem is dat ik gewoon moet werken. Dus kan niet veel vroeger dan 18:00 in Venhorst zijn als ik het eten oversla :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-09-2018 21:08 #976921 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Klassieker Beurs
Dat is heel aardig aangeboden Mark, bedankt!
Ik zal aan Steven doorgeven dat hij jou in het aller uiterste geval nog kan benaderen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-09-2018 23:21 #976922 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Klassieker Beurs
Let er svp op dat het gewicht van de aanhanger niet ter zake doet: de lange arm kijkt naar de toegestane maximum massa (TMM) van de aanhanger.
Een kwestie van het kenteken opvragen en bij ovi.rdw.nl/ even kijken wat de TMM is (tabje Basis, en dan Gewichten).
Vaak meer dan je zou verwachten en dan of meer dan 3500kg treingewicht (trekkend voertuig plus TMM) voor mensen zonder E-aantekening, of ver boven de maximaal te trekken massa van het trekkende voertuig.

Bijvoorbeeld een mooie Bockmann autotrailer, zo eentje die kantelt en met een handbediende lier, weegt leeg 877kg en mag 2123kg vervoeren, dus de TMM is 3000kg. Wil je er legaal mee de weg op, zul je er iets van een redelijke Mercedes Sprinter oid voor moeten hangen en in het bezit zijn van een BE-rijbewijs...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 07:36 #976924 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo Klassieker Beurs
Klopt Leon. Mijn ervaring is dat de lange arm helemaal nergens naar kijkt op dat vlak. Alleen bij een algemene controle waar iedereen moet stoppen ben je de Sjaak.
Als je aanhanger er deugdelijk uitziet en alles netjes vaststaat, dan rijdt de lange arm gewoon voorbij.
Maar je hebt zeker gelijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 08:01 #976925 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo Klassieker Beurs
Ik probeer nog één iemand te bereiken die eventueel ook zou kunnen, die heeft ook een eigen trailer. Krijg hem alleen niet te pakken, probeer het vandaag nog eens.

Die trailer is van een vriend van Erik, volgens hem zit hij rond de 1000kg.
Heb het kenteken maar eens opgezocht, valt allemaal erg mee, weegt namelijk 550kg.

Hebben hem al eerder gebruikt in combinatie met een 940.
En dat ging wel goed.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 08:43 #976926 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo Klassieker Beurs
ooh 1500kg dus. Easy, dat kan bijna met de 360 :D

je 343 is toch ook kaal, zonder blok en interieur (en zonder dak?) Die weegt geen 950 kg meer ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-09-2018 10:37 #976928 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo Klassieker Beurs
Hier het weerbericht van weeronline:

Vrijdag belooft een onstuimige dag te worden met veel wind en felle regenbuien. In het noordwesten kan het stormachtig waaien (8 Bft.) en is kans op zware windstoten. In het binnenland staat een vlagerige, vrij krachtige wind. De maximumtemperatuur wordt in de nacht bereikt. Aan het begin van de nacht is het namelijk met 17-20 graden bijzonder zacht. Gedurende de dag daalt de temperatuur. Vrijdagmiddag is het met circa 16 graden fris.

Zaterdag staat kalmer herfstweer op het menu met vrij veel wolkenvelden en kans op een bui. Met maxima van 16-17 graden is het een graadje frisser dan normaal. Er staat een overwegend matige westenwind.

Zondag is kans op onstuimig herfstweer met flink wat buien en veel wind. Hoe hard het precies gaat waaien is nu nog onzeker. De maximumtemperatuur komt op 17 à 18 graden uit.

De dagen daarna is het prima weer met zon, stapelwolken en dagelijks kans op buien. De middagtemperatuur komt op normale waarden uit van 17-19 graden.

Frankie;251849 schreef : een aanhanger van 1000 kg? dat lijkt mij erg veel! normale witteveen auto ambulance weegt rond de 500 kg. een platteau aanhanger weegt tussen de 500 en 600. rond de 1000 zit je op schamelwagens of grote kiepaanhangers.

General Custom;251850 schreef : Van het formaat of de uitvoering heb ik geen idee.


Heb op internet wat grote aanhangers gevonden:

Deze wegen 1000 kg volgens de rdw:





Als ik nog een tip mag geven, voorste zwenkwieltje zo ver mogelijk omlaag zetten als hij is afgekoppeld om makkelijker te manouvreren. Vooral met 6 wielen zal het lastig zijn om hem iets anders te laten doen dan rechtdoor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 11:57 #976929 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo Klassieker Beurs

v0lv0freak;251857 schreef : ooh 1500kg dus. Easy, dat kan bijna met de 360 :D

je 343 is toch ook kaal, zonder blok en interieur (en zonder dak?) Die weegt geen 950 kg meer ;D


En wie zegt dat we die meenemen :nono:

We hebben iets heel anders in petto ;D en die auto is nog wel compleet ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2018 13:01 #976931 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Volvo Klassieker Beurs

Robert340;251859 schreef : Hier het weerbericht van weeronline:

Vrijdag belooft een onstuimige dag te worden met veel wind en felle regenbuien. In het noordwesten kan het stormachtig waaien (8 Bft.) en is kans op zware windstoten. In het binnenland staat een vlagerige, vrij krachtige wind. De maximumtemperatuur wordt in de nacht bereikt. Aan het begin van de nacht is het namelijk met 17-20 graden bijzonder zacht. Gedurende de dag daalt de temperatuur. Vrijdagmiddag is het met circa 16 graden fris.

Zaterdag staat kalmer herfstweer op het menu met vrij veel wolkenvelden en kans op een bui. Met maxima van 16-17 graden is het een graadje frisser dan normaal. Er staat een overwegend matige westenwind.

Zondag is kans op onstuimig herfstweer met flink wat buien en veel wind. Hoe hard het precies gaat waaien is nu nog onzeker. De maximumtemperatuur komt op 17 à 18 graden uit.

De dagen daarna is het prima weer met zon, stapelwolken en dagelijks kans op buien. De middagtemperatuur komt op normale waarden uit van 17-19 graden.



Volgens buienradar valt het plaatselijk wel mee, naja, we gaan het zien.

www.buienradar.nl/weer/rosmalen/nl/2747910/5daagse

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets