× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2018 11:14 #973718 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte

General Custom;248460 schreef : Je vergeet even dat de Volvo Klassieker Vereniging een heel stuk groter is dan onze club. Onze ALV bevat volgens mij zo'n 30-40 mensen, wat meteen zo'n 20% van de club is. Stel je zou onze ALV in Groningen of Friesland organiseren, dan denk ik dat je blij moet zijn met 10 man. Een uurtje of anderhalf naar regio Utrecht rijden is prima te doen, maar als ik voor mezelf spreek vind ik 3 uur enkele reis naar Groningen toch een beetje lang voor een ALV...

Mocht er nou een mooie toertocht zijn waarvoor ik 3 uur moet rijden, eventueel gecombineerd met een museumbezoek o.i.d. dan zou ik een hotelletje boeken en er heen gaan. (Maar ik vrees dat ik een van de weinigen ben)


Nee hoor ik vergeet dat niet, op de ALV van de VKV komen niet meer dan 100 man incl aanhang, maar ze hebben echt veel meer slapende leden misschien ook omdat ze al veel langer bestaan. Dus niet echt te vergelijken met elkaar. En het is zelfs het enige gratis evenement van ze waar eten bij inbegrepen zit!

Voor iemand uit Groningen is het twee uur rijden naar Utrecht, dus dan is de lol er ook gauw af als dat elke keer zo is en altijd maar dezelfde snelweg. Ik vind het prima om het af te wisselen en dat is volgens mij ook eerlijker. Iemand die in het midden van het land woont hoeft immers ook nooit langer dan een half uur te rijden.

En als je naar elke vergadering wil en het is te ver dan kan je inderdaad een overnachting regelen. Of je regelt bijv. een tweede bestuurder om af te wisselen. Wel heel goed voor onze autotjes om eens een lange rit te rijden, zodat alles goed warm wordt.

En er zijn buiten de provincie Utrecht hele mooie plekjes in Nederland waar je leuk naartoe kan als club. Ik heb onlangs hier gewandeld: www.natuurmonumenten.nl/natuurgebieden/landgoed-de-slotplaats
(en dat is zelfs een gratis uitje)

En een rit hoeft van mij echt niet altijd per sé een uitgeprinte cryptische route te zijn, over een stuk snelweg met af en toe een gezamenlijke stop bij een tankstation / parkeerplaats lijkt me ook een keer heel leuk met een groep 300's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2018 13:08 #973719 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
Het is en blijft maar hoe je het bekijkt.

Als je het écht eerlijk wilt doen (voor zover dat nodig is), dan bekijk je de aanmeldingen voor een evenement, ga je vervolgens inventariseren waar die mensen wonen, en breng je vervolgens het totaal aantal te rijden kilometers tot het minimum. Dan kom je tóch weer in de regio Utrecht uit.
Als je het eerlijk wilt regelen op basis van reistijd, ook een mogelijkheid, ga je kijken waar leden vandaan komen. Je kijkt welke leden het verste moeten reizen. Jij komt uit het noorden van het land, naar de ALV komt ook altijd iemand uit België. Even de oost/westelijke richting buiten beschouwing gelaten, kom je dan toch weer in de regio Utrecht uit.
Maar hé, we hebben ook leden in Oostenrijk, dat wordt dan een ALV in oost Duitsland... Zal een populaire ALV worden dankzij het gratis eten :wtf2:

Wat ik hiermee wil zeggen, ik vind het goed dat je bespreekbaar maakt dat het ver rijden is voor je, maar dat het eigenlijk gewoon niet haalbaar is om alle belangen qua afstand en reistijd af te wegen. Zeker voor een belangrijk evenement als de ALV is regio Utrecht dan een hele mooie compromis.

Een evenement in jou regio vind ik nog steeds een heel leuk idee. Als je wat wilt organiseren, geef het aan bij de evenementencommissie. Van mij heb je in elk geval de toezegging dat ik je wil helpen waar ik dat kan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2018 14:23 #973722 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte

General Custom;248462 schreef : Het is en blijft maar hoe je het bekijkt.

Als je het écht eerlijk wilt doen (voor zover dat nodig is), dan bekijk je de aanmeldingen voor een evenement, ga je vervolgens inventariseren waar die mensen wonen, en breng je vervolgens het totaal aantal te rijden kilometers tot het minimum. Dan kom je tóch weer in de regio Utrecht uit.


Volgens deze redenatie tellen alle leden die zich niet hebben aangemeld niet mee. Om wat voor reden dan ook, inclusief afstand.

General Custom;248462 schreef : Jij komt uit het noorden van het land


De Achterhoek ligt dan wel ten noorden van Noord Brabant, maar gewoon in Gelderland en dat valt onder Midden Nederland.

General Custom;248462 schreef : Wat ik hiermee wil zeggen, ik vind het goed dat je bespreekbaar maakt dat het ver rijden is voor je, maar dat het eigenlijk gewoon niet haalbaar is om alle belangen qua afstand en reistijd af te wegen.

Robert340;248461 schreef : Voor iemand uit Groningen is het twee uur rijden naar Utrecht

Dit geldt dus niet voor mij, iemand is maar een voorbeeld.


Ik vind het een goed idee van Erik om verschillende plaatsen aan te doen, maar (correct me if I'm wrong) ik krijg het gevoel dat jij dit niet zo ziet zitten. En dat mag je best vinden, iedereen spreekt voor zichzelf en ik haal er inderdaad een voorbeeld bij van iemand die net even wat verder weg woont.

General Custom;248462 schreef : Als je het écht eerlijk wilt doen (voor zover dat nodig is)


Ik vind het wel nodig dat dingen altijd eerlijk gaan, dat ben ik hier in de Achterhoek gelukkig wel gewend :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2018 15:34 #973723 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
Sorry Robert, ik haalde hier even 2 mensen door elkaar. Er reageerde eerder ook iemand die uit het noorden van Nederland komt, ik dacht dat het bericht van hem af kwam.
Ik heb hier ook zeker niet de intentie om iemand aan te vallen, maar wel om uit te leggen waarom bepaalde dingen wel haalbaar of niet haalbaar zijn. Ervaring leert mij namelijk dat, hoe hard we er ook aan trekken, sommige dingen niet of nauwelijks haalbaar zijn.

Over wat ik vind, ik zou het zelf inderdaad niet zien zitten om de ALV op verschillende plaatsen te houden. Voor andere evenementen vind ik het juist heel leuk om die op verschillende plaatsen te houden. Echter ben ik (gelukkig) niet degene die dat bepaalt.
De rede dat ik dit vind is dat ik van mening ben dat een ALV één van de grootste peilers van het bestaansrecht van een club vormt. Als je het niet eens bent met het beleid van een club of de gang van zaken, is de ALV dé plaats om dat bespreekbaar te maken. Maar, dan moet de ALV natuurlijk wel zo goed mogelijk bereikbaar zijn. Natuurlijk kun je dat nooit voor iedereen goed regelen, maar als je de bereikbaarheid voor mensen binnen de actieve regio van een club (in ons geval Nederland) zo goed mogelijk maakt, denk ik dat een club goed bezig is. Nogmaals, daar mag iedereen anders over denken, maar dat is mijn mening. Ik vind dat de V3C en haar bestuur dit nu gewoon prima voor elkaar hebben.

Aan de andere kant heb je de 'leuke evenementen', dingen die alleen maar leuk zijn zonder een serieus karakter ten aanzien van de club: toertochten, sleuteldagen, uitstapjes, etc. Onder de ideale omstandigheden vinden deze zoveel mogelijk verspreid plaats door het hele land. Wanneer je het te ver weg vindt kun je overslaan zonder serieuze dingen te missen.
Ervaring aan de andere kant, leert mij bepaalde regio's veel lastiger zijn voor het vinden van bezoekers dan andere regio's. Zo hebben we afgelopen jaar een toertocht gehad (omgeving Kleve, Duitsland) welke eerder tot 2 keer toe is afgelast wegens geen aanmeldingen. Toch lullig voor het clublid dat hier een hoop tijd in steekt... Vervolgens ben ik er mee bezig gegaan, en na vele uren promotiewerk binnen en buiten onze club is het toch gelukt om de 3e keer genoeg aanmeldingen te verkrijgen om het evenement door te laten gaan. Het vervelende is, dit was zeker niet de eerste keer, dit is een aanhoudend probleem. Het zou zonde zijn om de belangrijkste bijeenkomsten, die nu bovendien goed lopen, in deze tendens mee te trekken, als je begrijpt wat ik bedoel.

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het ontzettend leuk om vrijwilliger te zijn voor de Volvo 300 Club, met name wanneer het over de evenementen gaat, maar het kost veel tijd en energie. Persoonlijk steek ik die tijd en energie eigenlijk liever in het bedenken, helpen bij, en promoten van andere/nieuwe leuke dingen om met de club te doen dan een goed evenement verplaatsen, om het vervolgens misschien wel van de ondergang te moeten redden.

Los van dat hele verhaal, nu over de nieuwjaarsborrel. Ik wil bij deze graag complimenten maken naar het bestuur, en zeker ook naar Volvo Lotte! Een mooi georganiseerd evenement. Leuk ook om eens bij Volvo Lotte in de keuken te kijken. Een leuk evenement, leuke opzet, moeten we vaker doen, misschien wel steeds bij een ander bedrijf of zo (indien haalbaar).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2018 15:43 #973724 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte

Robert340;248465 schreef : Ik vind het wel nodig dat dingen altijd eerlijk gaan, dat ben ik hier in de Achterhoek gelukkig wel gewend :y:


Even voor de goede orde, dit ging dus over de tijd en afstand. Ik vind het ook belangrijk dat dingen eerlijk gaan. Echter als het op reistijd of reisafstand aankomt, vind ik het niet zo van belang dat dit precies eerlijk verdeeld is, dat lukt toch niet... Ik vind het belangrijker dat dit redelijk is dan eerlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-01-2018 14:40 #973736 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
Voor wat betreft reistijd vind ik het niet heel moeilijk om gepland meer als 10 uur te rijden op een dag. Dan bedoel ik rijden dus dat de auto beweegt, tenzij een file natuurlijk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2018 13:19 #973820 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
In het verleden werd er bij sommige evenementen wel rekening mee gehouden, getuige een stukje tekst uit een uitnodiging van de V3c -evenementencommissie: "Na nachtritten te hebben verreden in het zuiden, midden en oosten van het land is nu
het centraal gedeelte van Nederland aan de beurt."

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2018 13:20 #973821 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
De gehele tekst maar even voor de duidelijkheid en referentie: 2007
Nachtrit !

Geachte V3C-leden

Vanaf nu bestaat de mogelijkheid om in je op te geven voor de nachtrit.


Deze nachtrit is al ruim een jaar geleden op ons forum aangekondigd en had nog geen definitieve plaats, maar nu wel. De start zal zijn bij “Hotel de Witte Bergen” in Laren
langs de A1.

De V3C evenementen coördinator en penningmeester hebben getracht een fraaie route uit te zetten met opdrachten/vragen zodat jullie kunnen genieten.

Na nachtritten te hebben verreden in het zuiden, midden en oosten van het land is nu
het centraal gedeelte van Nederland aan de beurt.



Aanmelden is verplicht en moet uiterlijk voor 15 november geschieden op
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of 0346-570944.

Aanmelden kan niet via het forum


Ook niet-leden kunnen deelnemen maar betalen dan € 3,= per persoon, te voldoen bij de start.


Tot ziens op 17 november.


Met vriendelijke groeten,
William de Groot
V3C evenementen coördinator

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-01-2018 15:37 #973822 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
Nog steeds wordt daar mijns inziens wel rekening mee gehouden Erik. Bij de sleuteldagen lukt dat altijd erg goed volgens mij. Bij toerritten ben je wat meer afhankelijk van wie deze waar uit wil zetten. Iemand uit Brabant zal in de meeste gevallen niet de leuke wegen kennen in Groningen en andersom.

Om in oplossingen te denken, een oplossing kan zijn om een (Tomtom)motorroute van internet te downloaden en om te zetten naar een papieren omschrijving. Iets wat ik best een keer wil proberen voor de club, maar dan moet er voldoende belangstelling zijn voor een bepaald gebied.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-01-2018 18:31 #973823 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic Nieuwjaarsreceptie zondag 21-01-2018 Volvo Lotte
Hoe was de receptie bij volvo lotte?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets