× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 17:23 #972393 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

huysmans;247064 schreef : Helaas, mijn klus was langdurig, maar redelijk nutteloos. Probleem niet opgelost. :(

Oh, met mijn camera's is voor de Volvoice foto's gemaakt. Ik zou nog een mail krijgen met waar de mail met de link naar de foto's heen moest, maar niet gehad. De foto's die met mijn camera zijn gemaakt zijn te vinden in de zip die te downloaden is. ( Hiero )


Gelukkig was het wel een leuke dag (en is mijn probleem na héél veel hulp wel opgelost). Leuke foto's alvast, ik ben benieuwd naar de rest.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 17:35 #972394 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017
Helaas heb ik niet kunnen komen... Een stukje voorbij 's Hertogenbosch besloot mijn Yamaha dat hij liever op 3 cilinders verder ging :snif:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 18:47 #972395 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

General Custom;247066 schreef : Helaas heb ik niet kunnen komen... Een stukje voorbij 's Hertogenbosch besloot mijn Yamaha dat hij liever op 3 cilinders verder ging :snif:


Goh, wat zie ik daar voorbij komen.................het is de Yahama van Bart op 3 cilinders.

Ok, maar je kon dus nog verder rijden. Misschien had je Lienden nog wel
gehaald, kon je daar aan de Yamaha sleutelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 18:55 #972396 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017
Waarschijnlijk had hij het wel gehaald, ik heb er ook nog mee terug naar Bladel kunnen rijden. Af en toe ging die laatste cilinder zelfs weer mee doen. Erg prettig rijdt het echter niet. Aangezien ik normaal enkel bij droog weer rijd, en het nu regende, de ontsteking en bougiekabels en zo maar eens nakijken...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2017 19:07 #972397 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017
was een lange leuke dag! Mijn probleem is wel verholpen. Een voorpoot rammelde bij inveren na het monteren van mijn nieuwe onderstel. Bleek helaas in 1 van de nieuwe (!) koni's te zitten. 'Toevallig' had Gerard nog een set gele koni's van een golf op voorraad en wist hij de ombouwprocedure ook nog (moer van een Volvo 850 met de flex bewerken, past daarna perfect als opvulling voor de kortere demper in de veerpoot). Ik was er stipt om 9 en was rond half 3 klaar om van de brug te gaan. Beide voorpoten gedemonteerd en gemodificeerd naar koni geel. Rijdt inderdaad veel beter dan koni rood :yeah:
Daarnaast ook de PU topmounts vervangen door standaard, ook dit rijdt veel beter! PU is veel te hard (naar mijn smaak).
Daarnaast was al duidelijk slijtage zichtbaar (3000 km mee gereden) bij de PU topmount van onze Engelse leverancier. Ik bestel er niks meer :no:

Het was wel een erg druk dagje. Toen ik om half 5 vertrok was Gerard nog bezig met een voorpijp te verlassen voor de laatste sleutelaar. Hoelaat hebben jullie het gemaakt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
01-10-2017 22:04 #972401 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

General Custom;247068 schreef : Waarschijnlijk had hij het wel gehaald, ik heb er ook nog mee terug naar Bladel kunnen rijden. Af en toe ging die laatste cilinder zelfs weer mee doen. Erg prettig rijdt het echter niet. Aangezien ik normaal enkel bij droog weer rijd, en het nu regende, de ontsteking en bougiekabels en zo maar eens nakijken...


Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van :nono:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 22:14 #972402 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

2 Fast 4 U;247073 schreef : Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van :nono:


Dank voor de tip!
Dat moet ik eens doen deze winter, leuk hobbyproject. Sowieso krijgt de motor weer een grote beurt, dat kan nooit geen kwaad. Ik denk dat ik meteen de carburateurs eens schoonmaak en synchroon zet, het kan best dat dat sinds 1989 niet is gebeurd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 22:48 #972406 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

v0lv0freak;247069 schreef : Daarnaast ook de PU topmounts vervangen door standaard, ook dit rijdt veel beter! PU is veel te hard (naar mijn smaak).
Daarnaast was al duidelijk slijtage zichtbaar (3000 km mee gereden) bij de PU topmount van onze Engelse leverancier. Ik bestel er niks meer :no:


Dit is interessante informatie. Heb je goede gebruikte topmounts geplaatst? Betekent dit dat er geen goed alternatief verkrijgbaar is? Veel 300-series sturen veel te zwaar en dat komt meestal door versleten topmounts.

Ik ben heel benieuwd naar de gele koni's. Ik hoop een keer bij een evenement een stukje mee te kunnen rijden. Ik ben nu best happy met de rode, maar als het beter kan dan is dat leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 22:54 #972408 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017

2 Fast 4 U;247073 schreef : Daar heb ik ook op z'n tijd, remedie: alles qua ontsteking schoonmaken, kabels, verdeler - binnen en buitenkant, rotor en de bougies en eventueel de bougies afstellen.
Hierna heb ik nergens meer last van :nono:


die XJ900 van Bart heeft wel 4 bougies net als een volvo en opel, maar die worden bevonkt door 2 bobines en 0 verdelers... Beide bobines hebben 2 kabels. De ene bobine 'doet' cilinder 1 en 4, en de andere 2 en 3.

Wasted spark ontsteking heet dat. De Citroën 2CV had hetzelfde concept, met dan maar 1 bobine en 2 cilinders.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
01-10-2017 23:05 #972409 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Sleuteldag Svenska Bildelar 30-09-2017
Die heeft inderdaad geen verdelerkap. Ik vermoed zelf dat het aan een slechte bougiekabel zal liggen. Dat ligt het meest voor de hand... Ach het houdt je van de straat he.

Wel een grappig detail, ik heb nu ondertussen ruim 2x meer probleemloze kilometers met een Amerikaan gereden dan met een Japanner. Hoe is't mogelijk :+

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets