× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Evenementen; wat willen jullie zien?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2017 19:58 #966343 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Bedankt voor de reacties allemaal. Jullie feedback wordt meegenomen!


Even een samenvatting tot nu toe:

Adaf55;244149 schreef : [KNIP]
Niet voor de meerdaagse rit die mag zich altijd verheugen op een goede opkomst.
Misschien toch eens kijken met de organisator daarvan wat we kunnen doen om de
Eendaagse ritten populairder te maken?


Bedankt voor de vele punten André.
Je verhaal is enorm volledig en echt feedback waar we op in kunnen spelen. Ik heb er toch even in geknipt om even de vragen uit te lichten waarvan we direct met de parameters kunnen gaan spelen om het zo maar te zeggen.

Ja, overleg met organisatoren van meerdaagse ritten is natuurlijk sowieso een heel goed idee.
Wat ik echter denk is dat de organisatie niet per se verschillend is. Het grote verschil zit hem er in dat je op een meerdaagse rit verder weg kunt, meer kunt zien/doen en dat mensen het meer als ''op vakantie gaan'' zullen zien. Ook heb je op een meerdaagse tocht wat meer mogelijkheden om niet enkel een toertocht te rijden, maar ook nog een andere attractie in het programma. Dit laatste is iets wat ik zeker vaker zou willen implementeren in de toekomstige toertochten (zoals o.a. bijvoorbeeld de DAF-dag die we dit najaar graag zouden willen organiseren)

Adaf55;244150 schreef : Denk bij niet leden ook aan leden van het v40 forum .
Dat is een fikse doelgroep .

Met gps uitgezette ritten zijn alleen ok indien deze in de praktijk vooraf worden
Proefgereden ivm fouten in software en de plaag van wegwerkzaamheden en -afsluitingen
Waarbij de verantwoordelijke instanties zelden voldoende coördineren en informeren.

Wel eens gedacht aan een rit met verschillende startplaatsen en 1 gezamenlijke stop of finishplaats?


Over andere forums/clubs/pagina's etc. Ik ben nu contacten aan het leggen met een paar groepen. De beheerder van de Volvo 440 Facebookpagina reageerde erg enthousiast, ik ben er van overtuigd dat een actieve samenwerking zeer snel van start gaat. Volvo 300 Mania is een grote pagina waarop ik zelf een uitnodiging ga plaatsen en actief promoten. Ten slotte is er mijn eigen ''Volvo 340 Millionaire''-pagina waarop ik uiteraard ook een uitnodiging ga zetten (kleine moeite).
Andere clubs/forums/pagina's kunnen in de toekomst volgen als deze aanpak enigszins succesvol blijkt. Voorlopig houd ik het echter bij deze facebookpagina's om het klein uit te proberen, anders gaan we te veel hooi op de vork nemen, en dat terwijl we eigenlijk totaal geen idee hebben van wat komen gaat.

Over tochten met GPS hoeft niemand zich zorgen te maken, de kwaliteit zal er zeker niet onder te lijden hebben. Toertochten die op die manier in de toekomst uitgezet kunnen worden ter besparing van tijd zullen uiteraard gecontroleerd worden door deze van tevoren te rijden. Bovendien, áls ik hier mee aan de slag ga, worden toertochten uitgezet met een TomTom Rider. Je krijgt dan de toeristische route en op wegwerkzaamheden speelt TomTom zeer goed in. Dit is niet te vergelijken met Google Maps o.i.d.
Ik denk echter dat deze methode niet nodig zal zijn omdat er over het algemeen altijd wel een vrijwilliger bereid is een toertocht uit te zetten, al dan niet onder begeleiding.

Verschillende startplaatsen bij een toertocht lijkt me wat lastig omdat je dan voor elke deelnemer een aparte toertocht nodig hebt, of zie ik dat verkeerd André?

François;244153 schreef : Een rit naar Zweden, zoals die in 2001 van het Volvo 480 Register.


Meerdaagse ritten zijn altijd populair François. Als iemand zo'n tocht uit wil zetten is deze persoon uiteraard van harte welkom en kan deze persoon alle ondersteuning krijgen die wij kunnen bieden.
Ik ga hier zelf echter niet aan beginnen. Dit soort meerdaagse evenementen lopen altijd goed dus daar hoeft niet aan gesleuteld te worden, daar is dus geen taak voor mij weggelegd. Om een meerdaagse rit zelf te organiseren is niet mijn ambitie, ik wil echt wat doen met de ''probleem-evenementen'', maar zoals gezegd, een vrijwilliger krijgt de volledige ondersteuning.

volvofiel;244154 schreef : Ik heb zelf diverse keren de zand- en landwegenroute door de Achterhoek georganiseerd. Daar gaan al weken in zitten. Was wel altijd een succes trouwens, maar volgens mij komt dat door het rally-achtige karakter van die route.


Dat is nu een ontzettend mooi voorbeeld van wat ik bedoel met een ander soort tocht Joost. Helaas ben ik er zelf nooit bij geweest, maar volgens mij was de opkomst echt top. Ik denk dat dit ook echt toertochten waren met een onderscheidend vermogen, inderdaad vanwege het rally-karakter. Onderscheidend vermogen is leuk, daar komen mensen op af. Het zou leuk zijn als je in de toekomst nog eens de tijd vindt om zo'n route uit te zetten Joost. Iedereen is overigens welkom om een evenement te organiseren.

Steven340;244156 schreef : Ik wil wel een Alpentour uitzetten, m'n ouders hebben dit in 2008 met de keverclub gedaan. Alle routes en campings hebben we nog.

[KNIP]


Leuk idee Steven. Als je daar praktisch mee aan de gang wilt horen we het graag. Zo'n meerdaagse rit voorbereiden zou ik ongeveer een jaar van tevoren doen zodat mensen ook ruim tijd hebben om vakantie te vragen op hun werk. Meerdaagse ritten zijn in de regel altijd populair, al moet je er rekening mee houden dat 40 Volvo's 300 niet gaat lukken. Als je het geen probleem vindt om voor 5 tot 10 Volvo's zo'n tocht te organiseren, leuk!

eipmiw;244157 schreef : Ik gooi even een paar losse ideetjes op:
- Circuit van Zandvoort (of een ander circuit) een keer afhuren voor een uur of twee en dan lekker met onze auto's over het circuit rijden (had ook racen of scheuren kunnen zeggen)
- Toertocht koppelen aan een automuseum (er zijn er meer dan alleen Eindhoven en Louwman)
- Jaarlijkse BBQ ergens op een boerderijcamping doen met voorafgaand of aansluitend een toertocht, met overnachting uiteraard
- Excursie naar Bosch Transmission in Tilburg
- Excursie naar de fabriek in Born
- Gezamenlijke strooptocht langs autosloperijen


Dank Wim!
Even puntje voor puntje gereageerd.
-Toertocht koppelen aan automuseum: ik wil kijken of het (financieel) haalbaar is om dit jaarlijks terug te laten komen, overigens niet per sé altijd een automuseum, een ander museum kan ook. Dit is de ultieme manier om toertochten leuker en aantrekkelijker te maken. Echter kan ik hier niks over beloven.
-Jaarlijkse BBQ hebben we bijna elk jaar, succesvol evenement.
-Excursie naar Bosch Transmission, ook een goed idee. Als je connecties hebt binnen dat bedrijf, zwengel ze zeker aan.
-Excursie naar Born: Mark gaat onderzoeken of we dat volgend jaar kunnen doen, al dan niet gekoppeld aan een toertocht.
-Gezamelijke strooptocht langs sloperijen: Leuk idee, maar ik vrees dat dat lastig gaat zijn. Aan de ene kant worden de 300-series ook op sloperijen schaars. Aan de andere kant mag je op steeds minder sloperijen het terrein op, zeker met een ''toeristische groep'' denk ik dat de kans niet zo groot is dat een sloper je met zijn allen gezellig binnen laat. Maar iemand kan natuurlijk altijd eens wat slopers benaderen en de vraag voorleggen.

setsunakaede;244162 schreef : Zandvoort +1!
...En in het verlengde daarvan: Nurburgring.


Leuk idee, maar financieel is een circuit afhuren voor onze kleine club helaas niet realistisch. Van de Nurburgring weet ik toevallig wat het kost, zo'n €25.000 per dag. Dat wil zeggen dat onze club binnen een paar uur failliet is.
Wat wél een mogelijkheid is, is met een aantal clubleden richting de Nurburgring rijden op een normale dag dat iedereen met zijn auto het circuit op mag. Een rondje rijden kost je geloof ik zo'n €25 per persoon. Leuk idee!
Als Volvo-evenement is er ook de Elandrun die dit jaar weer terug komt.



Zo, dat was even typen :D

Een voorzichtige voorlopige conclusie:

-We vinden het leuk om toertochten te combineren met een uitstapje, ergens naar toe. Een museum/fabriek/... wat aansluit bij onze auto's vinden we het leukst, maar is geen vereiste?
-We zouden graag een keer een meerdaags evenement zien vanuit de Volvo 300 Club?
-Er zijn diverse ideeën genoemd voor een nieuw/ander soort toertocht of evenement. We willen de mogelijkheden onderzoeken?
-Ik heb tot nu toe niet zo veel gehoord over het uitnodigen van mensen van buiten de V3C, mag ik aannemen dat we hier tot nu toe vrij neutraal tegenover staan?

Nog meer feedback is altijd welkom, graag zelfs! Ik zal proberen deze week elke dag even te inventariseren en antwoorden als er nog reacties bij komen :y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2017 23:44 #966348 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?

General Custom;244171 schreef : -Gezamelijke strooptocht langs sloperijen: Leuk idee, maar ik vrees dat dat lastig gaat zijn. Aan de ene kant worden de 300-series ook op sloperijen schaars. Aan de andere kant mag je op steeds minder sloperijen het terrein op, zeker met een ''toeristische groep'' denk ik dat de kans niet zo groot is dat een sloper je met zijn allen gezellig binnen laat. Maar iemand kan natuurlijk altijd eens wat slopers benaderen en de vraag voorleggen.


Niet iemand, dan wordt het niks. Ik denk dat de meeste actieve leden wel een paar sloperijen kennen waar ze regelmatig komen. Stel dat die actieve leden ieder bijv. 3 sloperijen benaderen, dan heb je waarschijnlijk vrij snel een aantal mogelijkheden. Kies daar drie vanuit die betrekkelijk dicht bij elkaar in de buurt liggen, dan heb je je evenement. Gratis en nuttig. Wel gereedschap meenemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2017 20:41 #966359 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Goed idee van Wim. Kijken hoe het verder uitgewerkt kan worden :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2017 20:43 #966360 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
En die BBQ zoals Wim het bedoeld lijkt me ook leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2017 20:53 #966361 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Verder kan ik bij deze club niet iets bedenken. Daar zijn anderen beter in. Succes met de activiteiten :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2017 21:15 #966363 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Kijken of we iets uit kunnen werken als zijnde ''sloperij-evenement'' kunnen we zeker een keer doen. Als iemand een dergelijk evenement concreet wil gaan organiseren horen we dat bij de club natuurlijk graag.

Zo'n evenement op de site aankondigen of aanmeldingen verwerken moet het probleem niet zijn, dat kan ik faciliteren. Wat ik echter niet kan faciliteren zijn de sloperijen waar dit evenement plaats zou moeten gaan vinden, in die zin hebben we één of meer clubleden (Wim, jij misschien?) nodig die contacten heeft/hebben bij sloperijen waar 300-series staan. Als iemand één of meer sloperijen geregeld krijgt waar we met een groepje toeristisch, zonder koopverplichting, het terrein op mogen zijn we al een heel eind.
Zelf heb ik dit soort contacten helaas niet, en vanuit de club hebben we ook geen nauwe samenwerking met sloperijen dat ik weet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2017 21:58 #966364 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Hebben we in de beginjaren van deze club al eens gedaan in de provincie zeeland
Toen stonden er nog zat Volvo s 300 op de sloperijen en de groep was niet zo groot dat
We geweigerd werden
Zal niet eenvoudig worden om dat nu nog te evenaren of herhalen.
De meeste sloperijen pletten een Volvo 300 direct na ontvangst en demontage
Want er valt weinig aan te verdienen

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2017 22:19 #966365 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Kamperen met oa bbq hebben we 3 keer gedaan
Friesland , Groningen en in de Betuwe
Was later geen animo meer voor

Nurburgring is een aanrader
Mocht dat doorgang vinden dan weet ik nog wel een prima hotel in de omgeving van het
Circuit

Volvo museum in Loosdrecht , nl hebben we al eens bezocht

In born hebben we een keer de fabriek bezocht
Toen werden er nog Volvo s gemaakt en we moesten toen minimaal 50 personen
Hebben al dan niet samen met andere groepen.
Voorts moest er vooraf betaald werden en was een bezoek alleen op ma-vrij werkdagen
Mogelijk wat tot een aantal afzeggingen leidde ivm verplichtingen op het werk.
Je hebt ook kans dat een gedeelte van de fabriek niet te bezichtigen valt ivm
Nieuwe modellen ..;

Zelf lijkt mij een volvodealer tocht wel leuk of een bezoek aan Volvo in Beesd.

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2017 23:51 #966367 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?

General Custom;244191 schreef :
Zo'n evenement op de site aankondigen of aanmeldingen verwerken moet het probleem niet zijn, dat kan ik faciliteren. Wat ik echter niet kan faciliteren zijn de sloperijen waar dit evenement plaats zou moeten gaan vinden, in die zin hebben we één of meer clubleden (Wim, jij misschien?) nodig die contacten heeft/hebben bij sloperijen waar 300-series staan.


Ik wil best de sloperijen die ik ken langs gaan. Dan hebben we het over Oss, Uden, Veghel en Nijmegen. Ik heb in de loop van deze maand voorjaarsvakantie. Dan kan ik wel op verkenningstocht gaan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-02-2017 17:54 #966371 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?

Adaf55;244192 schreef : Zal niet eenvoudig worden om dat nu nog te evenaren of herhalen.

Daar vrees ik ook voor, maar als iemand contacten bij sloperijen heeft kunnen we in elk geval kijken wat mogelijk is. Als we niet de mogelijkheden bekijken om sloperijen langs te gaan, kunnen we dat zeker niet.

Adaf55;244193 schreef : In born hebben we een keer de fabriek bezocht
Toen werden er nog Volvo s gemaakt en we moesten toen minimaal 50 personen
Hebben al dan niet samen met andere groepen.
Voorts moest er vooraf betaald werden en was een bezoek alleen op ma-vrij werkdagen

Zelf lijkt mij een volvodealer tocht wel leuk of een bezoek aan Volvo in Beesd.


Nu hebben we iemand die bij Nedcar in Born werkt André, misschien dat dat verschil maakt. Proberen kan altijd!

eipmiw;244195 schreef : Ik wil best de sloperijen die ik ken langs gaan. Dan hebben we het over Oss, Uden, Veghel en Nijmegen. Ik heb in de loop van deze maand voorjaarsvakantie. Dan kan ik wel op verkenningstocht gaan.


Als je dat wilt doen Wim, we horen de uitkomsten graag.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets