× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Evenementen; wat willen jullie zien?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2017 09:21 #634408 door V300 register
Evenementen; wat willen jullie zien? is gemaakt door V300 register
Beste clubleden en zij die dat willen worden,

Evenementen
We hebben binnen onze club een aantal populaire evenementen (ALV, BBQ, VKB,...). Zoals jullie misschien gemerkt hebben zijn er ook een aantal evenementen die minder goed bezocht worden, met name de ''normale'' toertochten lijken hier last van te hebben. Uiteraard willen we de bestaande succesverhalen er sowieso inhouden. Daarnaast is de club natuurlijk wel op zoek naar manieren om de slecht bezochte evenementen wat populairder te maken. Blijkbaar is er een rede waarom sommige evenementen niet zo goed bezocht worden, dit topic wil ik gebruiken om er achter te komen wat dat is en hoe we hier verbetering in kunnen brengen.

Graag hoor ik hoe en wat jullie denken over de evenementen,
maar houd even rekening met de volgende dingen:
-met name toertochten van de Volvo 300 Club worden allemaal uitgezet door hard werkende vrijwilligers. Dit topic is bedoeld voor opbouwend commentaar waar we iets mee kunnen in de toekomst, niet om op een bepaalde toertocht in het verleden te bekritiseren. Houdt het respectvol!
-verbeteringen voorstellen aan de goed lopende evenementen mag natuurlijk altijd, echter wordt daar (nu) niet aan gesleuteld.
-ook nieuwe ideeën zijn zeer welkom!

Roept u maar!
:V300:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2017 10:06 #966320 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Wat hebben wij zelf al bedacht?
De EVC (Mark) en ik zijn natuurlijk ook al wat aan het brainstormen geweest over de evenementen. Graag ook jullie mening hier over.

''Themadag'' (heruitvinden)
-Een beperkte toertocht combineren met een bezoek. Concreet ligt het idee op tafel om een DAF-dag te organiseren. Het idee is om een toertocht door Eindhoven te maken langs historische industriële plaatsen, waarbij de nadruk ligt op DAF. Een evenement wat in dit geval door mijzelf georganiseerd zal gaan worden.
Voordeel: zelf denk ik een heel leuk en actief evenement, waarbij je niet enkel op jezelf in je eigen auto bent aangewezen. Bovendien zijn er genoeg leuke museums op leuke plaatsen dus veel variatie mogelijk.
Nadeel: Wel een evenement met veel voorbereidend werk en een kostenplaatje (museumbezoek). Dus helaas geen optie om meer dan één evenement per jaar op deze manier in te kleden.

Niet-leden uitnodigen
-Een ander idee om meer mensen bij onze toertochten te betrekken is het gebruik maken van Facebook om zo nog-niet-clubleden uit te nodigen. Heel concreet is dit idee nog niet, maar we kunnen mensen uitnodigen op de facebookpagina's van ''Volvo 300 Mania'' en ''Volvo 400 Club''. Het idee hier achter is dat we dan enerzijds meer vulling krijgen van onze toertochten, en anderzijds mensen onze club uit kunnen proberen in het kader van ledenwerving (uiteraard is het dan ook mogelijk voor niet-leden op dit forum om onze club uit te proberen).
Het is de bedoeling dat de nadruk wel op Nederlandse Volvo's blijft liggen. Hoe we deze vork precies aan de steel willen steken moeten we nog even kijken. Dit zit nog in de ''idee en peilingsfase''.
Voordeel: meer bereik, potentieel nieuwe clubleden aanspreken, meer opvulling van toertochten.
Nadeel: ?

Nieuw soort toertocht
-Nog niks concreet vormgegeven, maar meer een vraag van mij uit. Misschien is er wel behoefte aan een nieuw soort toertocht?
De geschreven instructies of het bolletje/pijltje-principe werkt natuurlijk uitstekend, maar uiteindelijk doe je niet meer dan navigeren en een rondje rijden. Voorop gesteld, het is zeker niet zo dat dit een minderwaardig systeem o.i.d. is, in tegendeel. Het is vooral dat we een beetje zoekende zijn naar waar binnen onze club behoefte aan is.
Ik zat zelf meer in de richting te denken van iets vernieuwends als daar behoefte aan is: GPS-tocht, of juist enkel navigeren met een wegenkaart waarbij je coördinaten moet volgen of een volgende aanwijzing moet zoeken. Iets waarbij je samen moet werken met andere auto´s die meedoen,... Gooi je idee in de groep! Het enige wat verzekeringstechnisch echt niet kan is een competitie-element onder het rijden.
Voordeel: iets nieuws/anders/... meer variatie in evenementen
Nadeel: een toertocht uitzetten wordt op deze manier wat meer werk en zeker de eerste keer dat we iets nieuws proberen kan dat gevoeliger zijn voor fouten.

Jullie meningen en ideeën worden zeer op prijs gesteld!
:V300:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2017 10:53 #966322 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Toertochten zijn minder populair geworden sinds de start van de Volvo 300 club in 2001
Omdat het ledenbestand veranderd is en er steeds minder leden zijn die bereid zijn
Heel wat km s te rijden van huis naar de startplaats , tijdens de rit zelf en van finishplaats
Naar huis. Dat geldt voor veel meer vergelijkbare clubs.

Dat is wat ik in 2011 al constateerde aan het begin van mijn 2e termijn als evc coördinator.

Redenen daarvoor waren toentertijd de volgende
Hoge brandstofprijzen
Niet in de eigen regio
Crisis
Drukke agenda s
Te veel evenementen kort achter elkaar
De weersomstandigheden
Werken op zaterdag en niet kunnen op zondag
Er is in de loop der jaren van alles aan gedaan om de beïnvloedbare factoren
Daarvan zoveel mogelijk te wijzigen

Denk aan spreiding over de verschillende regio s van het land
Niet te lange ritten uitzetten
Voor Volvo rijders aantrekkelijke attracties in de routes opnemen
Beperkt aantal toertochten per jaar
Niet tegelijk met sleuteldagen of andere clubevenementen plannen
Niet te veel evenementen achter elkaar in een maand
Toertochten organiseren met andere (Volvo) clubs
Toestaan van kofferbakverkoop en zelfs onderdelenswaps ter plekke
Start en finish van het evenementenseizoen in de periode dat alle Volvo s 300
Ook de kwarttariefauto s die voldoen aan de wettelijke verplichtingen de weg op mogen
Gebruikmaken van clubleden uit de omgeving voor het uitzetten van ritten
Niet in de zomervakanties inplannen
Vermijden van plaatsen waar een ander evenement plaatsvindt op onze data

Zelf denk ik dat je om toertochten aantrekkelijker te maken voor onze leden
Nog meer zult moeten inzetten op samenwerking met andere clubs en
Aantrekkelijke start en finish locaties of stoplocaties.
Toertochten zijn een prima gelegenheid om andere clubleden te leren kennen
Die soms alleen van het forum gebruikmaken .

Dit geldt overigens uitsluitend voor de eendaagse ritten van onze club .
Niet voor de meerdaagse rit die mag zich altijd verheugen op een goede opkomst.
Misschien toch eens kijken met de organisator daarvan wat we kunnen doen om de
Eendaagse ritten populairder te maken?

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2017 13:14 #966323 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Nog even wat mbt de tweede post hierboven van onze evc:

Themadag : prima idee
Voor museumjaarkaarthouders vallen de kosten mee en donateurs van het daf museum
Kunnen gratis naar binnen met 1 introduce(e).
In dat museum staat niet alleen een versierde Volvo 300 maar ook de prototypen in miniatuur van de 343.
Houdt er rekening mee dat er weinig parkeerruimte bij het museum is totdat
De nieuwbouwplannen zijn gerealiseerd en dat het op zaterdagen erg druk is in Eindhoven
Ook rond dat museum.

Denk bij niet leden ook aan leden van het v40 forum .
Dat is een fikse doelgroep .

En wat nieuwe toertocht betreft : er is maar een beperkte doelgroep voor
Ritten waarbij de routebeschrijving een puzzel is.
Dat kun je ivm verkeersdrukte overdag beter bewaren voor de nachtrit.
Met gps uitgezette ritten zijn alleen ok indien deze in de praktijk vooraf worden
Proefgereden ivm fouten in software en de plaag van wegwerkzaamheden en -afsluitingen
Waarbij de verantwoordelijke instanties zelden voldoende coördineren en informeren.



Wel eens gedacht aan een rit met verschillende startplaatsen en 1 gezamenlijke stop of finishplaats?

Of themarit zoals bijvoorbeeld 90 jaar Volvo rit of 50 jaar productie in born rit?

Mvg

André

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2017 18:50 #966326 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Een rit naar Zweden, zoals die in 2001 van het Volvo 480 Register.
Eigenlijk nooit meer overtroffen, niet door het 480 Register zelf, noch door V3C.
Ja, 90 jaar Volvo. Zou graag naar Goteborg rijden; met de boot over vanaf Kiel.
En dan niet alleen het Volvo gebeuren, maar daarna nog een dag of 10 toeren
rond het Vatternmeer. Kost wel iets, maar dan heb je ook iets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2017 18:57 #966327 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Dat is wel echt heel veel werk Francois, daar gaan maanden voorbereiding in zitten.

Ik heb zelf diverse keren de zand- en landwegenroute door de Achterhoek georganiseerd. Daar gaan al weken in zitten. Was wel altijd een succes trouwens, maar volgens mij komt dat door het rally-achtige karakter van die route.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-02-2017 21:27 #966329 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Ik wil wel een Alpentour uitzetten, m'n ouders hebben dit in 2008 met de keverclub gedaan. Alle routes en campings hebben we nog.

Zal dan over 3 a 4 jaar worden, maar wel iets om te plannen.
Met de keverclub deden er zo'n 30 a 40 deelnemers mee.

Om de dag ging je dan van camping naar camping, ieder in z'n eigen tempo. Ook de grossglockner op geweest.
Enige punt is dat je veel op en af moet breken, je kon toen ook kiezen of je op campings wilde of nabij gelegen hotels.
En er waren genoeg leuke dingen in de omgeving te doen, ook bepaalde musea bezoeken en ook naar garages voor de genen die panne hadden.

Was een erg leuk avontuur. Je moet het als een goeie vakantie beschouwen.
Duurde ook iets van 3 weken en was in het voorjaar. Dus erge drukte had je toen ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-02-2017 23:11 #966330 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Ik gooi even een paar losse ideetjes op:
- Circuit van Zandvoort (of een ander circuit) een keer afhuren voor een uur of twee en dan lekker met onze auto's over het circuit rijden (had ook racen of scheuren kunnen zeggen)
- Toertocht koppelen aan een automuseum (er zijn er meer dan alleen Eindhoven en Louwman)
- Jaarlijkse BBQ ergens op een boerderijcamping doen met voorafgaand of aansluitend een toertocht, met overnachting uiteraard
- Excursie naar Bosch Transmission in Tilburg
- Excursie naar de fabriek in Born
- Gezamenlijke strooptocht langs autosloperijen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2017 12:34 #966335 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Evenementen; wat willen jullie zien?
Zandvoort +1!
...En in het verlengde daarvan: Nurburgring.

Gezamelijke slooptocht lijkt me ook wel eens leuk, trouwens.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
06-02-2017 16:47 #966337 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Evenementen; wat willen jullie zien?

setsunakaede;244162 schreef : ..........Gezamelijke slooptocht lijkt me ook wel eens leuk, trouwens.


dan hoef ik niet ver te gaan, :yesyes: bij mij achterom :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets