× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking Elandrun 2014

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2016 09:40 #963440 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Yes yes yesyeehaa!:yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2016 11:22 #963441 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Elandrun

Ik heb inderdaad gehoord dat de 850 club de Elandrun weer wil gaan organiseren. De laatste 5 keer heb ik samen met ons rallyteam de Elandrun georganiseerd. De redenen om het niet meer te doen waren de financien, gebrek aan vrijwilligers en de verzekering (aansprakelijkheid) Ik wil niet gelijk een domper zetten op het enthousiasme, maar voorheen werd een groot deel van de kosten (en deze zijn aanzienlijk) gedragen door de Volvo Klassieker vereniging. Hierdoor kon het inschrijfgeld laag gehouden worden. Ik ben erg benieuwd hoe de 800 club dit financieel gaat doen. Daarnaast heb je op dit moment een behoorlijke uitdaging met de verzekering van dit soort evenementen. Als organisatie ben je hoofdelijk aansprakelijk (dus niet het circuit) voor alles wat er op en buiten en circuit plaatsvind tijdens het evenement. Dit werd ook op het laatst een reden om af te zien van het organiseren omdat de club dit niet wilde afdekken. Graag zou ik zien dat de naam Elandrun voor dit evenement niet wordt gebruikt in deze vorm, ik heb er vele jaren over gedaan om een goede naam op te bouwen bij de circuit eigenaar en beheerder door het evement zeer strak in de hand te houden. Ik kom daar ook nog wel eens voor andere evenementen en daar wil ik geen last ondervinden als anderen met deze naam aan de haal gaan. Misschien dat het organiserend comite eens contact op kan nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2016 12:40 #963442 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Als ze dr een goed evenement van weten te maken hoeft het de naam Elandrun bgeen schade te berokkenen....integendeel. Dan betekend het alleen dat er een "traditie in ere wordt hersteld".
Ik kan me voorstellen dat er nog wel een overleg zal plaats vinden.. Misschien is het iets om als gezamelijke volvo verenigingen iets mee te doen zodat de last niet bij 1 party ligt.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2016 14:01 #963445 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Elandrun

Het gaat niet om de naam Elandrun, maar om het feit dat de eigenaar en beheerder er vanuitgaan dat als er onder deze naam een evenement wordt georganiseerd, de veiligheid En regels zoals altijd strak worden nageleefd. Dat is geen verdienste van de Elandrun of vereniging, maar een verdienste van onze organisatie. En laten we nu net juist tijdens dit evenement problemen hebben gehad met types die in 800, V/C70 rijden, donuts draaien op het parkeerterrein. ik heb zelfs op last van de beheerder mensen van het terrein af moeten zetten. Het evenement werd op dat moment ook door de beheerder gestopt, net zo lang tot ik deze maatregel had uitgevoerd. En dit bedoel ik met eventuele reputatieschade, ik wil namelijk daar nog vaker iets organiseren. Ik hoop derhalve dat diegene die dit gaan organiseren zich goed realiseren wat dit allemaal inhoud, voor de deelnemers lijkt het allemaal zo eenvoudig, een beetje rondscheuren om een kombaantje, voor de organisatie is het spitsroeden lopen om alles te organiseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2016 17:49 #963446 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
De laatste editie heb ik meegedaan in mijn totaal niet circuit-geschikte 340 GL Special met 1.4 en variomatic er onder.
Door de goede organisatie en het leuke bochtige circuit wat er was gemaakt ondanks het gebrek aan vermogen h??l leuk kunnen sturen! Dat werd bevestigd doordat mijn rondetijden verrassend dicht bij die van de standaard 360's die meededen lag, en dat kwam echt niet door mijn vele ervaring :+
Echt super die keer dat ik heb meegedaan.

Leuk dat de 850 club dit evenement nieuw leven in wil blazen. Echter denk ik dat het hem voor mij niet gaat worden wegens de kosten. Toen de Elandrun destijds werd georganiseerd kostte het een paar tientjes, dat is gewoon leuk om eens te doen. Als ik zie wat andere circuit-evenementen kosten dan gaat dat eerder over een vanafprijs van ?100 ? ?200. Ik vrees dat dat voor dit evenement ook gaat zijn wanneer er geen geldschieter wordt gevonden. Ik vrees ook dat dan het evenement wel eens te weinig aanhang zou kunnen krijgen om door te gaan gezien de financi?le drempel...

Gerard, ik zou in jullie plaats ook zeker waken voor de naam.
Voor Svenska Bildelar een bekende werd van de Volvo 300 Club kende ik jullie als ''het bedrijf achter de Elandrun'' zeg maar, om maar aan te geven wat voor begrip de Elandrun in de tijd is geworden. Nu hoeft het natuurlijk niet zo te zijn dat de 850 Club afbreuk doet aan deze naam (?ls ze het evenement ?berhaupt van de grond krijgen), maar dat blijft natuurlijk een risico wanneer je zelf niet in de organisatie zit.
Een goede naam opbouwen kost een hoop tijd en moeite, een naam afbreken is helaas zo gebeurd...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-03-2016 08:16 #963450 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking Elandrun 2014
Gerard, ik heb dit bericht slechts gelezen op het 850 forum. Ik raad je aan om rechtstreeks met de 850 club evenementen commissie contact op te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
19-03-2016 08:32 #963454 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Je zou even zelf contact kunnen leggen met de beheerders van het circuit om dit uit te leggen. Op die manier kan er geen onduidelijkheid ontstaan en zou de naam gewoon hergebruikt kunnen worden.

Ik heb ook wel eens met een vlag langs de baan gestaan bij de oude versie elandrun, lijkt me inderdaad een hoop organisatie en geregel. Ik hoop dat ze het voor elkaar krijgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets