× Klik hier om naar de evenementen pagina te gaan.

Nabespreking Elandrun 2014

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-04-2014 21:50 #633187 door V300 register
Nabespreking Elandrun 2014 is gemaakt door V300 register
Bij deze maar een topic maken om heel de foto's en toestanden in te gooien :D

De 300-series, met een paar super vette racekanonnen!


In de rij naar de start.


De startplaats. Zoals te zien was het circuit behoorlijk nat. Voor mij resulteerde dat in de eerste paar rondjes in een behoorlijke glijpartij. Flink schuiven bij het remmen voor de bocht, en flink uitbreken bij het uitkomen van de bocht. Natuurlijk ook een extra lomp rondje gemaakt, gewoon, omdat het kan :D Een fatsoenlijke tijd zet je daar alleen niet mee neer...
Later werd het droog, toen ging het beter en sneller :)


De pits






Het circuit (met een 850 R)


Mijn klasse (Volvo 300 en 66) bestond in het begin uit een mooie verscheidenheid. Later kwamen er meer bij, maar dit was het begin.
Een 360 Injection (120pk)


Mijn racekanon, een 340 GL (70pk)


En een Volvo 66 (57pk)


Het was echt super gaaf om een keer over het circuit te karren! Lekker spelen met dat ding, en het ergste wat kan gebeuren is dat je een paar kegels omgooit. Heerlijk om te doen. Zeker met al die oude Volvo's, dat geeft een bepaalde gemoedelijke sfeer. Heel mooi!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-04-2014 22:12 #943825 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Was een super dag!
Dat er niets fout kan gaan...dat is niet helemaal waar...er stond op een gegeven moment een 7 serie tegen de muur.
Geen prijs mee naar huis zoals vorig jaar maar de auto is ten opzichte van vorig jaar wel VEEL beter geworden.In het begin was het idd zeer nat en spekglad maar desondanks toch goed te doen.Naar mate de baan droger werd gingen de tyden omlaag( van 1 minuut 22 naar 1 minuut 14 in mn laatste ronde) en de snelheid omhoog.Vooral het gedeelte na de eerste bocht was feitelijk 1 lang recht stuk en daar liep de snelheid heel hoog op.
Ben uiteindelijk wel weer wijzer geworden wat de auto betreft.En natuurlijk leuke en interessante mensen ontmoet waaronder een van de ontwerpers .......van de 363 CS!!!!!!!! Ik heb met die man een afspraak gemaakt om binnenkort eens verder te praten. Voornamelijk over details van de 363 CS en zaken die ze destyds geprobeerd hebben zoals bijv een panhardstang. Er zijn op heel korte termijn heel veel gegevens boven water gekomen en ik verwacht hier eigenlijk nog veel meer van.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-04-2014 13:03 #943836 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Die 740 was van Boris.

Ik heb het prima naar m'n zin gehad, de regen in de ochtend was iets minder maar ook dat had z'n voordelen. Uiteindelijk van 1:33 naar 1:18 gereden.

Binnenkort maar eens het benzinesysteem aan de gang, want dat inhouden in bochten is erg vervelend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-04-2014 17:37 #943842 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Nabespreking Elandrun 2014
Oei, tegen de muur....hopelijk is Boris er zonder kleerscheuren vanaf gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Boris Duijndam (GAST)
  • Boris Duijndam (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
08-04-2014 09:36 #943870 door Boris Duijndam (GAST)
Beantwoord door Boris Duijndam (GAST) in topic Nabespreking Elandrun 2014
Eigenlijk moet je het heel gek maken om te crashen op de elandrun.
Boris had opeens dat de motor in de toeren sprong voor een bocht waar ik op de motor op het remmen was.
Dan gaat het ineens heel hard en zit je tegen de muur aan, klein krasje en een deukje niets spannends maar leuk is anders.

Wel jammer dat ik dus nu wel een probleempje moet oplossen want mijn 740 staat nu stationair 3000RPM te draaien, ik gok een vacuumlek of toch iets in de carb die na een jaar op LPG weer benzine moest slurpen. Dat heeft niet gezorgd voor snelle tijden maar toch 2e in mijn klasse geworden dus ik ben tevreden

Huidig wagenpark:|764Turbo *White-Rice* 86'|Volvo 360 88'|Volvo 360 Cup 86'|Volvo 144 72'|Volvo 242 77'|Volvo 744 86'|

Van familie in onderhoud|964 90'|964 94'|145 70'|945 95'|964 98'|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-04-2014 13:50 #943914 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Hmmm, minder, Boris.

Gelukkig geen ernstiger schade of erger, letsel... Succes met het troubleshooten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-04-2014 23:07 #944002 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nabespreking Elandrun 2014
Heb een paar filmpjes....Susan had een beetje ruzie met het hekwerk dus ze zijn een beetje shaky....





Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2014 08:25 #951765 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking Elandrun 2014
Waarschijnlijk was dit de laatste Eland run. Helaas!

Het organiseren van de Elandrun is voor de huidige organisatie een te grote belasting geworden. Voor een klein team is het ondoenlijk een dergelijk evenement goed te organiseren. Ook wordt het steeds moeilijker om nog vrijwilligers te krijgen voor de nodige ondersteuning op deze dag. Ook een oproep in het VKM heeft hierin geen verandering gebracht. Daarom hebben we helaas moeten besluiten om dit evenement, wat ons betreft, volgend jaar niet meer te organiseren. Als er onder de clubleden of elders mensen zijn die het, net als wij, bijzonder jammer vinden als dit fantastische evenement verloren gaat, die roepen wij op om de organisatie van de Elandrun over te nemen. Uiteraard zijn wij bereid onze kennis en ervaringen met jullie te delen. Dus meldt u aan bij Rob Straatman, 06.26669993

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-11-2014 08:51 #951766 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Nabespreking Elandrun 2014
Dat hoeft niet als de deelnemers van vorig jaar samen de organisatie overnemen.

Dat hoeft niet te betekenen dat je niet meer zelf kunt deelnemen zeker niet als je
elke deelnemer ook daadwerkelijk laat meehelpen....

Heb daar ook wel eens een keertje meegeholpen en wat afgerend op het binnenterrein

Was leuk maar nu niets meer voor mij

Geeft wel voldoening als er weer een geslaagd evenement is geweest

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2016 08:18 #963438 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Nabespreking Elandrun 2014
Na 2 jaar afwezigheid gaat de 850 club in 2017 proberen dit evenement weer op de kaart te krijgen! Of andere clubs weer zijn uitgenodigd en hoe het gaat verlopen is natuurlijk nog niet bekend. I'll keep you posted!

Er ging gisteren een klein kogeltje door de kapel. De Elandrun wordt geadopteerd door de 850 club. Samen met een oud lid van de organisatie gaan we deze weer terug op de kaart zetten.

De Elandrun werd traditioneel altijd de 1e zondag van april gereden, deze traditie gaan we handhaven.
2016 komt daarvoor echter wel te vroeg. Maar noteer 2 april 2017 vast in uw agenda, dan kunnen we de geur van benzinedamp en smeulend rubber weer tot ons nemen! (Dat wil overigens niet zeggen dat diesels, hybrides en gaskooktoestellen niet mee mogen rijden evil)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets