× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Voorstellen 340GL special '90

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2019 19:21 #635150 door V300 register
Voorstellen 340GL special '90 is gemaakt door V300 register
Hallo,

Ik wil me even voorstellen op dit forum. Ik ben Thomas, ben 27 jaar oud. Woonachtig in de omgeving van Boxtel.
Sinds gisteren ben ik in bezit van deze mooie 340 cvt:




Afkomstig van de eerste eigenaar (een vrouw van 90+, ja echt heb de geboortedatum op het tenaamstellingsbewijs gezien) en heeft altijd mooi binnen gestaan. Hij is dan ook nog helemaal hard rondom :)
Helaas wel een beetje lakschade aan de rechterzijde, maar niks ernstigs.

Hij heeft nu ruim 120.000 op de teller. Hij loopt prima, maar ik wil hem zo snel mogelijk even een klein beurtje geven en de vario riemen checken.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen;
- De naald van de snelheidsmeter trilt een beetje, ik las al dat je die kan smeren. Moet dit bij het voorwiel of bij de meter zelf? Ik zag bij het voorwiel wel de kabel lopen, kan je die er gewoon uittrekken/draaien?

-De kabel in de bestuurdersstoel die ervoor zorgt dat de stoel naar voren kan buigen is geknapt, ik zag dat die door een hol plastic buisje loopt. Is dat gewoon een kwestie van daar een nieuwe kabel doorheen trekken?

- Als de lichtknop op de 0 stand staat en de auto loopt (of contact) staat het dimlicht al aan? Hoort dit zo? Stand 1 is wel gewoon parkeerlicht een 2 blijven ze ook gewoon aan.
EDIT: Deze heb ik net gevonden hier op het forum. Bij sommige modellen zit er dus dagrijverlichting op, zo ook bij de mijne.

- Als laatste nog, hoe kan ik kleine beginnende roestplekjes het best behandelen? Beetje schuren, ontroester en gewoon bijstippen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2019 21:07 #982052 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Voorstellen 340GL special '90
Wauw ze bestaan nog, prachtige auto.

op 25 mei is er een sleuteldag in Bleiswijk.
Daar kun je gelijk mooi naar de vario riemen kijken.

En een mooie gelegenheid om gelijk lid te worden ;)
Je krijgt dan tevens beschikking over veel documentatie, ook techniesch.

De snelheidsmeter kabel is eenvoudig te verwijderen.
Je kunt hem bij het wiel er zo uit trekken.
Deze wordt daar vast geklemd in een rubber buisje.
Op de wiellager dop zit wel een clipje maar dient alleen om het buisje waar deze in geschoven zit op z'n plek te houden.

Achterop de tellerunit zit een bajonet, halve slag draaien en je kunt hem eruit trekken.

In de meeste gevallen kun je ook de hele kabel uit de mantel trekken aan de km teller zijde. En kun je de mantel dus in het wiel laten zitten.
Kun je hem mooi smeren.
Heb het zelf een keer op die manier gedaan, das een stuk eenvoudiger.

Kabel van de stoel moet je volgens mij de bekleding los halen om daar bij te komen, maar heb daar geen ervaring mee.

Beginnende roestplekjes kaal maken > roestomvormer > daarna bijtippen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2019 21:26 #982053 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Voorstellen 340GL special '90
Stoelkabel moet vervangen worden door een andere bij voorkeur een nieuwe .
Bekleding moet daar helaas voor los
Het sleuteladres in Bleiswijk heeft daar waarschijnlijk wel kabels liggen en misschien zelfs ervaring mee bij 340 s
Is volgens mij APK afkeur en alleen aanwezig bij 2 / 3 deurs modellen van dafs en 3 deurs Volvo s 340 en 360

Mooie 340 wees er zuinig op .

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2019 21:32 #982054 door André Minet
Beantwoord door André Minet in topic Voorstellen 340GL special '90
En zodra je de kabel hebt vervangen helpt het om hem een handje te helpen bij het
Naar voren klappen/ Terugklappen van de rugleuning van de stoel als je het hendeltje onderaan
Vastpakt en ont - en vergrendelt
Oppassen voor je vingers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2019 21:41 #982055 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen 340GL special '90
Bedankt voor deze snelle reacties.

Helaas kan ik de 25ste niet.. Da's wel balen. Is er ergens een overzicht van sleuteldagen?
Binnenkort dan maar zo'n kabeltje bestellen en de bekleding er af halen, zou inderdaad best eens afkeur kunnen zijn.

Het verhaal van de kilometerteller is me nog niet helemaal duidelijk, als ik het goed begrijp zijn er twee opties.

- Vanaf wiel
Ik moet dan de hele mantel eruit trekken, maar dan kan ik alleen het einde van de kabel smeren lijkt me of moet ik dan de hele binnenkabel eruittrekken?
- Vanaf binnen
Hoe kom ik daarbij? Kan dat van onderaf zonder dat het hele stuur eraf moet? En als ik die dan los heb is het dan gewoon een kwestie van een paar druppels machineolie erin druppen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-05-2019 21:53 #982056 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Voorstellen 340GL special '90
Mooie auto, gefeliciteerd met deze vondst!

De tellerkabel werkt als een schroef van Archimedes, dus smeren aan de kant van het wiel. Wat drupjes motorolie is genoeg.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2019 23:04 #982057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen 340GL special '90
Welkom! Mooie 340 heb je gevonden, die stond in Eindhoven te koop toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-05-2019 23:43 #982058 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen 340GL special '90
Welkom Daeiron. Uit Liempde! De plaats van de Oldtimer-liefhebbers! Jammer dat de Brabantse Volvo-dealers daar niet mee aan mee doen.
Mooie auto trouwens. Behalve dan die spoiler, maar dat is een kwestie van smaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-05-2019 07:07 #982059 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen 340GL special '90

eipmiw;254631 schreef : Mooie auto trouwens. Behalve dan die spoiler, maar dat is een kwestie van smaak.


O, dat is een spoiler? Ik gebruik die van mij altijd als picknicktafel :+
Ze zijn ook best handig voor je spullen als je aan het sleutelen bent. Ik kwam laatst toevallig bij de garage waar mijn 340 momenteel verblijft, en daar hadden ze ook al uitgevonden dat het een prima lectuurtafel is voor de greenbooks die ik meegeleverd heb.
Ik vind ze zelf stiekem ook wel mooi staan, zeker als je er een GLT-voorspoiler bij zoekt. Alleen voor de wegligging hoef je het niet te doen, of het moet zijn omdat je 5kg extra op je achteras legt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-05-2019 09:39 #982060 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Voorstellen 340GL special '90
Ik vind de spoiler zelf ook wel mooi passen eigenlijk.
Ja, die stond inderdaad in de buurt van Eindhoven te koop :) En vroeger had je idd nog de hele Volvo club hier met vooral 480s gesponsord door de dealers, de kwamen toen ook nog op de oldtimerdag in Liempde.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets