- Berichten: 18
Stevens Volvo 300 projecten
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
Aller eerst de witte 340 waar m'n zus in rijdt winter klaar gemaakt.
Begonnen om de voorste schokdempers te vervangen.
De linker deed al niets meer, en de complete veerpoot rechts bleek van een 360 afkomstig te zijn.
Dus meteen maar beide veerpoten uitgewisseld voor een set afkomstig van de auto die ik aan het uitboren ben.
Wel de remschijven overgezet, de huidige waren toch in een stuk betere staat.
Vervolgens de auto uit laten lijnen.
Dat was niet zozeer iets voor de winter maargoed.
Daarna de achterwielkuipen volledig in de RX10 geverfd.
De dorpels en overal waar je maar via dopjes bij kunt met tectyl ML
Daarna de wielkuipen vóór in de RX10 gezet, mistlampgaten dichtgemaakt, achterruitverwarming gefixt, en tot slot vers gepoedercoate velgen met nieuwe winterbanden gemonteerd.
Dat laatste zal ik morgen even wat foto's van maken.
Doordat ik aan één stuk doorging schieten foto's er vaak bij in.
En dat maakt het natuurlijk nou net zo interesant.
Maargoed.
Oja, en een wielrand gelast, en redelijk mooi afgewerkt. Zal daar ook nog wat eind foto's van maken. Staat inmiddels ook in kleur.
En tot slot de "boorauto" kleiner gemaakt, maar dat zal ik in m'n 343 topic zetten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ik word erg warm van dit topic. Heerlijk om te lezen!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Volgend jaar weer, staan nog meer auto's in de wachtrij :p
Deze is ook echt een gebruiks auto, m'n zus heeft een paardenhobby, wordt regelmatig stro en andere troep in vervoerd.
Zo heel netjes hoeft het gelukkig ook weer niet
Als ze er op uitgekeken is, spuit ik hem volledig over, knap ik hem helemaal op en maak ik er een rijkspolitie auto van
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Gelukkig heb ik inmiddels een flinke aanhanger dus geen rotzooi meer in de auto.
Mooi werk weer!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Aangezien deze eind november wel moet rijden. Helaas kwam er wat meer werk bij kijken.
Wilde de wielkasten goed tectyleren en behandelen met RX10, daarbij kwam ik aan de rechterkant nog een zeer groot gat tegen wat wel gelast moest worden.
Beide voorschermen er maar afgehaald, aan beide kanten was het namelijk toch wel feest.
Gelijk binnenschermen ook behandeld, voorbalk helemaal schoon gespoten van binnen, deze is toch ook aardig krokant, maar hopelijk nog geen APK afkeur.
Bekleding helemaal weggehaald zodat ik bij het schutbord kwam, de roest zat helemaal tot daar en wil geen brand hebben. Uitgeslepen en mooi passend plaatje in gelast, daarna goed behandeld met RX10, tevens de rest van de binnenwielkuip en het binnenscherm.
(dit was nog de eerste laag)
Andere kant was eigenlijk hetzelfde verhaal, alleen een gat in het binnenscherm waar ik gelukkig erg makkelijk bij kon, deze moet ik nog lassen. Voor de volgende keer.
Daarna een brandstoftank op de sloop gevonden, de huidige was lek namelijk bovenaan. Deze helemaal kaal geslepen en in de hamerslag lak van hammerite gezet.
Nu er nog onder hangen
Wordt weer vervolgt.....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Daarna de rest van de wielkuipen gedaan.
Dat kan ik overgens iedereen aanraden die met z'n 300 de winter door rijdt.
Men neme een pot RX10 en een kwast, maakt de hele wielkuip schoon en verven maar
Spul wordt knetterhard, droogt niet uit, scheurt niet en bladderd niet af.
Vaak meng ik RX10 met een beetje RX5. Is wat makkelijker te verven en is tevens ook een roestomvormer waardoor je over bestaande (wel schoongekrapte) roest heen kunt. Zo staat het ook op het blik beschreven.
Echt top spul :y:
De schotel van de veerpoot ook behandeld, hier nog niet op te zien, volgend jaar beide weerpoten er maar onderuit halen.
Kan ik het mooi ontroesten en eventueel de boel poedercoaten o.i.d. kijk dan wel....
Tevens het scherm langs de rand en onderkant behandeld, helaas was deze kant al wel wat lichtjes aangevroten door de roestduivel, maar het cosmetische werk komt volgend jaar na de winter wel.
Nu vooral conserveren.
En tevens de brandstoftank vervangen.
Nu bezig met nieuwe slangen te plaatsten en is dat ook weer helemaal dik voormekaar.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Puur uit interesse; is er eigenlijk een verschil in werking tussen RX10 en hammerite dat jij weet?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
En echt puur bedoeld voor carrosserie zoals de bodem, wielkasten en dorpels.
Hammerite heb je uit blik of spuitbus.
Vaak voor zichtdelen veel mooier, zoals de stalen bumpers van m'n rode 343 en luchtfilterhuis heb ik zwart hoogglans gebruikt van hammerite, geen primer nodig.
Zelfde voor de brandstoftank, alleen mag dat van mij wel wat dikker omdat het ook ter conservering moet dienen. In dit geval hamerslag van hammerite uit blik.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.