× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985

Lees meer
21-01-2018 10:00 #973699 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Ik wou zeggen, de auto zit aan het sleepoog vast aan de heftruck. Zo kan de auto nooit van de lepels afglijden.
Zowel de heftruck als de auto staan op de handrem, ik heb helaas geen burg ter beschikking.

Op zo'n moment moet ik toch wat, had deze reactie wel verwacht maar heb er zeker over nagedacht. Ten slotte ben ik altijd met iemand samen, op de achtergrond staat een collega die ook aan het "beunen" was, dus was sowieso niet alleen, voor het geval dat.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 13:42 #973701 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Zit er in de buurt van Heiloo (Alkmaar) ook een DHZ garage?

Kun je lekker veilig en een stukje comfortabeler werken en is één en ander verzekering technisch ook beter voor elkaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 17:55 #973703 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Dat weet ik zo niet uit m'n hoofd, nooit naar gezocht ook eigenlijk.
Meestal als ik wat aan m'n auto te doen heb kan ik dat altijd bij Erik doen.

Alleen met een gebroken uitlaat ga ik niet dat hele stuk afleggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-01-2018 18:32 #973704 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Een vorkheftruk lijkt het gewicht goed te kunnen dragen en normaal is dat ook zo. Toch zou ik voor de zekerheid een bok oid onder de lepels zetten. We hebben ook wel eens een zware auto/bus op de tweekolommer. Gaat op zich prima, maar er komen wel bokken onder die niet dragen, maar net er onder staan. Bij een hydrolisch garagekrik doe ik vrijwel altijd een bok er onder en de vierkoloms brug zet ik in de vergrendeling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
21-01-2018 20:13 #973707 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985

Erik;248447 schreef : Een vorkheftruk lijkt het gewicht goed te kunnen dragen en normaal is dat ook zo. Toch zou ik voor de zekerheid een bok oid onder de lepels zetten. We hebben ook wel eens een zware auto/bus op de tweekolommer. Gaat op zich prima, maar er komen wel bokken onder die niet dragen, maar net er onder staan. Bij een hydrolisch garagekrik doe ik vrijwel altijd een bok er onder en de vierkoloms brug zet ik in de vergrendeling.


+1

Altijd zekeren. En dat zeg ik niet voor niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-01-2018 21:20 #973709 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Dat is een slimme methode Erik. Kost een beetje tijd maar kan héél veel ellende voorkomen. Je stelt hier een goed voorbeeld voor iedereen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-01-2018 09:39 #973715 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
mee eens! zou niet de eerste keer zijn dat schroefdraad bij 2 kolom opeens versleten is ondanks dat deze net weer een keuring had gehad!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-02-2018 21:30 #974257 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Laatst wel een beetje pech met deze auto, de dynamo was namelijk oververhit geraakt, achteraf gezien iets dat al speelde sinds ik die auto heb.

Begon op de snelweg ineens m'n acculampje te branden, m'n ruitenwissers gingen sneller wissen, m'n verlichting feller branden dus dacht meteen aan een kapotte spanningsregelaar.

Bij een tankstation maar even gestopt, toen kwam er al een klein beetje "rook" aan de zijkant van m'n motorkap omhoog.
Kap open en kwam duidelijk van de dynamo, kon deze ook niet meer aanraken, de aanvoerleiding van de dieselpomp zat daar tegenaan en was dus lek, leiding was een beetje gesmolten, wist wel dat hij diesel lekte maar dacht aan een keerring van de dieselpomp. Bleek al die tijd een lekke leiding geweest te zijn.
Dus die dynamo werd altijd al erg heet.
En dat verklaard ook waarom ik een keer een lekke koelslang had, die loopt daar namelijk ook langs.

Erik had gelukkig nog een dynamo van een 1700 liggen, de poelie overgezet en deze werkt. Nieuwe dieselleiding laten maken, moesten van die koppelingen op geperst worden.

Vervolgens m'n hele motorblok voor zover ik overal bij kon met de hogedrukreiniger schoongespoten, dus hopelijk blijft hij nu wel lekvrij en schoon.
Zal m'n verbruik ook een stuk gunstiger van worden. Misschien nu wel 1 op 20 :)
Dat deed die groene van mij tenmiste altijd.


Achteraf maar goed dat ik nooit een brandje heb gehad, scheurtje in de leiding was ook nauwlijks te zien. Door de rijwind waarschijnlijk nooit heet genoeg geworden om de diesel te laten ontbranden.
Ach ja, weer een ervaring rijker.
De leiding nu ook anders laten lopen dan het origineel bedoeld was, niet meer langs de dynamo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-02-2018 22:45 #974266 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Stevens tweede Volvo 340 diesel 1985
Da's een van de vele voordelen van diesel (of olie met zulke hoge vlampunten in het algemeen): het brandt niet bij normale atmosferische omstandigheden!

Je kunt rustig een brandende zippo in je brandstoftank gooien: die is meteen uit.
Heb je wel rommel in je brandstoftank... :snif:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets