Steven's Volvo 343 DL 1977 (mj '78)
- André Minet
- Offline
- Nieuw lid
Er staat op het kunststof gedeelte in Franstalige afkortingen ar of av en d of g
Op
Een b14 0E staat niet bekend om zijn lange levensduur al zijn er altijd uitzonderingen op die regel
Reviseren kan ook
Kleppen pakkingen en dergelijke zijn nog verkrijgbaar
Zorg erg in ieder geval voor dat de carterventilatie schoon is want anders
Krijg je net als bij de dafs en Volvo 66 met de lage vuldop zonder tuit olielekkage
Ook een b14 4 e is verre van ideaal op lpg zeker in combinatie met een cvt
Want te weinig vermogen en te hoge toeren
De enige Volvo 300 motor die prima tegen lpg kan is de B200
Mvg
Andr?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
de cilinderkop is ook compleet anders als de latere versies (kleinere kleppen en poorten) maar die vliegen niet zo vaak door de zijkant van de motor naar buiten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Weet niet wat meestal het eerste begeeft bij een .0E/S?
Want ook de lagers etc. zouden niet al te best zijn bij de eerste types? na horen zeggen...
In ieder geval vandaag de auto eens uitgezogen, daarbij waren de matten aan de onderkant ook zeiknat dus de losse matten er maar uitgehaald en alles open gezet om te drogen, ook onder de achterbank flinke hoeveelheid vocht.
Daarna alvast begonnen om de motorruimte "leeg" te maken, radiateur eruit etc...
Het echte strippen gaat in maart gebeuren als de rai special weer de weg op mag. Zo heb ik weer meer ruimte.
Sleutel bleek trouwens van de tankdop te zijn, verder past deze nergens op dus moeten uiteindelijk zoiezo alle sloten vervangen worden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
een .0 kop gebruiken heeft wel wat gevolgen, o.a. dat je altijd aan moet gaan klooien met flesjes loodvervanger; of je moet er hardere klepzittingen in laten zetten..
bij het mixen van motoren (zuigers/drijfstangen etc van het ene in andere blok) moet je zowieso de onderlinge maatvoeringen controleren en passende (nieuwe) lagers gebruiken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Al is die kans natuurlijk klein. Zal altijd wel wat zijn maar goed.
En als er inderdaad een klepzitting niet goed blijkt of wat dan ook ga ik voor een volledige revisie en kijk ik dan wel wat ik ga doen wat de zuigers etc.. betreft. Wil het liefst toch alles zo origineel mogelijk houden.
Wat ik verder begreep is dat loodvervanger in principe niet nodig is?
Althans dat wordt gezegd in dit topic post #2:
forum.volvo300club.nl/showthread.php?t=8071
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Wel een interessant topic trouwens!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arnoud Coenrady
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.