× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 19:15 #923050 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Jannick;210776 schreef : Na een tijdje hier rond te hebben gehangen, vooral heel erg veel gelezen heb, heb ik ergens vorige maand Superflux een e-mail gestuurd over de auto's die onderin zijn onderschrift staan. Mijn interesse werd nogal heel erg gewekt, en ik besloot om eens te gaan kijken naar de 360 GL 2.0 LPG uit 1986. En zo vertrok ik op een koude donderdagmiddag (vorige week :P) naar Oss, waar ik werd opgehaald door een vriend die me verder reed.

Ondanks de sneeuw en het buiten staan zag ie er nog heel goed uit. Een probleem, de torque-tube is krom. De motor ligt eruit, en er schijnt iets over de gehele linkerkantgereden te hebben. Ma?r... De auto zag er verder erg goed uit. Erg weinig roest, onderhoudsgeschiedenis van 2011 en 2012 zat erbij, waarbij er nogal wat vervangen is.

Enfin... Ik denk dat het nog geen uur later was dat ik besloot om 'm aan te schaffen. :-) Mijn eerste auto! Meteen even de overschrijving geregeld. Omdat hij momenteel niet echt verrijdbaar is, staat deze er nog. Na eventjes getwijfeld te hebben of ik 'm zelf rijdend ga maken, of samen met Erik, heb ik toch maar het laatste besloten. Over een tijdje een weekje ervoor uitgetrokken om eraan tijd te spenderen, en dan kan hij hopelijk nog een maandje op zijn oude APK rijden als die na het ontschorsen nog geldig is.

Het plan is om van de zomer eens te kijken of we het plaatmateriaal aan de linkerkant uit kunnen deuken en een stukje te spuiten.

En dan, omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:



Iemand tips voor een goede autoverzekering? Ben 21 (en een dag), heb sinds mijn 19de mijn rijbewijs, en het is mijn eerste auto. Ik hoor en lees over OVHV goede verhalen, maar wellicht weet iemand iets anders? :-)

Wordt vervolgd.

Groet,

Jannick


Zoek het kleur nummer eens op van deze auto, volgens mij heb ik hier wel portieren liggen in de juiste kleur..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 19:19 #923051 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

powerflux;210823 schreef : jannick, de APK blijft gewoon geldig tijdens schorsing en na ontschorsing tot de originele datum.

Erik bedoeld als je een nieuwe APK -alvast- wil doen terwijl hij nog niet verlopen is.


Ah oke :)

Arjen850;210824 schreef : Zoek het kleur nummer eens op van deze auto, volgens mij heb ik hier wel portieren liggen in de juiste kleur..

Ik meende dat Powerflux zei dat het 302-5 was. Met portieren zou je me heel erg helpen! :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-01-2013 19:36 #923053 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik snap de discussie van 'zoek plaatwerk in de juiste kleurnummers' niet.
Volgens mij mag je tegenwoordig al blij zijn als je ?berhaupt al goed plaatwerk hebt gevonden.
Dan kun je ook nog wel ff met het spuit pistool spelen/of met de knikkerbus.
Een beetje een hobbyist of liefhebber draait zijn hand er niet voor om.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 19:40 #923054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Alexdepalex;210827 schreef : Ik snap de discussie van 'zoek plaatwerk in de juiste kleurnummers' niet.
Volgens mij mag je tegenwoordig al blij zijn als je ?berhaupt al goed plaatwerk hebt gevonden.
Dan kun je ook nog wel ff met het spuit pistool spelen/of met de knikkerbus.
Een beetje een hobbyist of liefhebber draait zijn hand er niet voor om.



Prima, ik heb 2 keurige linker deuren liggen hier:yesyes: in de kleur: 312-1 mint groen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2013 19:45 #923055 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Alexdepalex;210827 schreef : Ik snap de discussie van 'zoek plaatwerk in de juiste kleurnummers' niet.
Volgens mij mag je tegenwoordig al blij zijn als je ?berhaupt al goed plaatwerk hebt gevonden.
Dan kun je ook nog wel ff met het spuit pistool spelen/of met de knikkerbus.
Een beetje een hobbyist of liefhebber draait zijn hand er niet voor om.


Ik kan geen roestvlek netjes bijspuiten. Echt niet. Ik ben al blij als de anti-steenslag niet op de voorruit zit :humor:
De kleur is idd 302-5, lichtgroengroen-metallic. Niet lichtblauwgroen-metallic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 19:53 #923057 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Hmm wellicht zijn ze inderdaad te spuiten. Eerst maar eens rijdend krijgen :P

@Alexdepalex Ik denk niet dat je per s? boos daarom moet zijn. Zulke dingen gebeuren. Het is niet het einde van de wereld, maar het zet aan tot het denken aan een goed doordacht centraal iets..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-01-2013 19:54 #923058 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Jannick's Volvo 360 GL!

powerflux;210829 schreef : Ik kan geen roestvlek netjes bijspuiten. Echt niet. Ik ben al blij als de anti-steenslag niet op de voorruit zit :humor:
De kleur is idd 302-5, lichtgroengroen-metallic. Niet lichtblauwgroen-metallic.


Ik zei goed plaatwerk.
Of koop een las-apparaat.

Laat maar zitten, mensen...:hmmz2:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 20:51 #923063 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Yoooo, ik kan spuiten.... Ben in het verleden 10 jaar voorbewerker / spuiter geweest. Maar.... spuitbus is en blijft 1 component. Aardig lapmiddel, maar blijft een lapmiddel. Zoek voor serieus werk een serieuzer spuiterij met moffel en dergelijke. Kost veel, met iedereen eens, maar dat zit ook voor 10 jaar. Dus eenmalig 2000 is voor 10 jaar 200 euri op jaarbasis. Zeg nou zelf....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 21:29 #923065 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Leuke aanwinst en opknapper Jannick!

Spuiten kan best met een spuitbusje, ik heb het een en ander ook al licht geschuurd, behandeld tegen roest, in de primer gezet en afgelakt met de juiste kleur. Na het oppoetsen is er niks van te zien.

Maar als ik de ruimte zou hebben zou ik een oliescheidingsfilter voor bij m'n compressor en verfspuitset kopen en de auto met een goede grondlaag en lak helemaal opnieuw doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 22:07 #923067 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik heb dezelfde kleur lak, en heb ook een nieuwe deur en voorscherm gespoten met spuitbus!

Goede panelen in deze kleur ga je niet vinden dus je moet sowieso met lak aan de gang, in mijn topic heb ik een paar fotootjes van de deur staan;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets