× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Jannick's Volvo 360 GL!

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 00:00 #632475 door V300 register
Jannick's Volvo 360 GL! is gemaakt door V300 register
Na een tijdje hier rond te hebben gehangen, vooral heel erg veel gelezen heb, heb ik ergens vorige maand Powerflux een e-mail gestuurd over de auto's die onderin zijn onderschrift staan. Mijn interesse werd nogal heel erg gewekt, en ik besloot om eens te gaan kijken naar de 360 GL 2.0 LPG uit 1986. En zo vertrok ik op een koude donderdagmiddag (vorige week :P) naar Oss, waar ik werd opgehaald door een vriend die me verder reed.

Ondanks de sneeuw en het buiten staan zag ie er nog heel goed uit. Een probleem, de torque-tube is krom. De motor ligt eruit, en er schijnt iets over de gehele linkerkantgereden te hebben. Ma?r... De auto zag er verder erg goed uit. Erg weinig roest, onderhoudsgeschiedenis van 2011 en 2012 zat erbij, waarbij er nogal wat vervangen is.

Enfin... Ik denk dat het nog geen uur later was dat ik besloot om 'm aan te schaffen. :-) Mijn eerste auto! Meteen even de overschrijving geregeld. Omdat hij momenteel niet echt verrijdbaar is, staat deze er nog. Na eventjes getwijfeld te hebben of ik 'm zelf rijdend ga maken, of samen met Erik, heb ik toch maar het laatste besloten. Over een tijdje een weekje ervoor uitgetrokken om eraan tijd te spenderen, en dan kan hij hopelijk nog een maandje op zijn oude APK rijden als die na het ontschorsen nog geldig is.

Het plan is om van de zomer eens te kijken of we het plaatmateriaal aan de linkerkant uit kunnen deuken en een stukje te spuiten.

En dan, omdat een foto meer zegt dan 1000 woorden:
Bijlage:


Iemand tips voor een goede autoverzekering? Ben 21 (en een dag), heb sinds mijn 19de mijn rijbewijs, en het is mijn eerste auto. Ik hoor en lees over OVHV goede verhalen, maar wellicht weet iemand iets anders? :-)

Wordt vervolgd.

Groet,

Jannick

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2013 06:09 #923006 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ja, TVM (is van OVHV), super verzekering. Oldtimerverzekering zonder leeftijdsdiscriminatie.

Leuke auto, gefeliciteerd!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-01-2013 07:19 #923009 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Heb net een deur weggegooid in die kleur, kwam geen hond voor.
Daar heb ik dus nu weer spijt van...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 09:15 #923012 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Deze wagen heb ik in Landhorst zien staan poosje terug.
Wel gaaf om te zien dat er nieuw leven ingeblazen wordt, ben benieuwd (fotooooss!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2013 09:26 #923015 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Ik vind het ook echt gaaf dat Jannick er aan gaat beginnen. Bij mij kwam het er gewoon niet van door allerlei (geld, studie & geen noodzaak) omstandigheden, en dat is zonde.

Succes en veel plezier. Ik zal je nog wel zien in Landhorst, en dan kom ik ook een boutje aandraaien. :)
(of losdraaien, de inbussen aan de bakzijde bijvoorbeeld)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2013 11:04 #923021 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Er zijn niet zo veel 360'tig's meer en vooral deze is een mooi exemplaar (de auto, automaat, 5drs., met prachtige blauwe bekleding trouwens ook: is nog te koop). Ik heb ook nog de kleur deuren liggen, alleen daar zit wel roest op. Uideuken is niet een makkelijke optie bij de bestaande. Wellicht dat goede deuren zoeken en overspuiten de beste optie is.
Eind februari beginnen we er aan. Daarvoor moet ik een andere klus (die al heel veel maanden duurt) klaar maken. Dan krijg ik mijn Astra Stationwagen ook weer terug. En ik wil mijn aanhanger eerst klaar maken. Als ik tijd over heb kan ik nog een auto slopen.
Dan zijn er twee auto's weg uit het rijtje bij de boerderij. Bedoeling is alles daar weg. Het liefst voordat de zomer begint.

@ Jannick: APK mag je maximaal 2 maanden voor de vervaldatum regelen, zonder dat die datum bij afmelden verandert.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 11:17 #923024 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!

Erik;210793 schreef : Er zijn niet zo veel 360'tig's meer en vooral deze is een mooi exemplaar (de auto, automaat, 5drs., met prachtige blauwe bekleding trouwens ook: is nog te koop).


Bestaat een 360 als automaat? Of is dat om te bouwen?
Klinkt interessant :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2013 12:16 #923026 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!

General Custom;210796 schreef : Bestaat een 360 als automaat? Of is dat om te bouwen?
Klinkt interessant :)



Hij bedoeld de blauwe die er voor staat, een 340.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-01-2013 19:03 #923047 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Jannick's Volvo 360 GL!
Wat is er in Landhorst? :P

@Erik Oh, dat is dan een beetje jammer. Maar geen probleem denk ik :-) Kan over die regel echter niks vinden bij de RDW, heb je zo een bron oid?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-01-2013 19:09 #923049 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic Jannick's Volvo 360 GL!
jannick, de APK blijft gewoon geldig tijdens schorsing en na ontschorsing tot de originele datum.

Erik bedoeld als je een nieuwe APK -alvast- wil doen terwijl hij nog niet verlopen is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets