× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1986

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-09-2011 21:44 #886080 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986

Vermilion;184915 schreef : ...dus dat wordt weer klussen


Ach, het houd je op de straat ;D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-09-2011 22:51 #886095 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Volvo 340 1986

Vermilion;184915 schreef : middendemper op voorraad staan, dus dat wordt weer klussen


Een mooie kans om je nieuwe buren te laten zien dat je handig bent met auto''s.......:f

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2011 15:27 #886460 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Bij de beige moest ik de einddemper vervangen, die heb ik losgekregen door de aansluiting krom te slaan. Nu moet ik de einddemper heelhouden want het middenstuk is kapot. Zijn er handigheden om ze te scheiden? Is het stuk midden+einddemper eronderuit te halen?

hij staat nu met zn achterpootjes omhoog, ik heb helaas geen brug

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2011 15:37 #886461 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Volvo 340 1986
WD40, anders met de brander erop

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-10-2011 18:41 #886464 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Even met de brander goed heet stoken (roodgloeiend zonder er doorheen te branden als je dat lukt, of anders dichtbij roodgloeiend), dan afkoelen tot het rood er volledig af is en draaibewegingen proberen te maken.
Lukt het niet, herhalen.

Draaibewegingen maken sowieso, je kunt de pijp er nooit van zijn leven recht naar achter uit krijgen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-10-2011 19:08 #886511 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
De einddemper kwam er met stoken goed vanaf, het rechte stukje pijp aan de downpipe had wat meer overtuigingskracht en stooksessies nodig, maar uiteindelijk kwam hij eraf en kon de nieuwe (2ehands van de sloperd van de volvo dealer) middendemper eronder. Nu kan ik weer vrolijk rondtoefen en op de beige concentreren :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-10-2011 18:06 #890054 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Ik hoorde steeds al wat gerammel uit de motorruimte, dus ik dacht even de boutjes van het luchtfilter checken.. En verrek, twee van de tapeinden zitten los.. Goed dat Wouter net een how-to heeft geplaatst :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-10-2011 18:59 #890056 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1986
Gelukkig maar dat je er op tijd achterkomt voordat het ??n en ander in je venturi(s) verdwijnt, succes met de reparatie, wil je nog even laten weten of je de how-to behulpzaam en volledig vond?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-11-2011 22:54 #890758 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Vanmiddag maar eens bezig geweest. Aangezien ik flink zuinig moet doen heb ik mijn reeds aanwezige helicoil setje gebruikt om nieuw draad te zetten. 2 van de tapeinden zaten los. Na alles mooi afgedekt te hebben met de boterhamzakjes gaatjes geboord en de coils erin gedraaid. De draaieindjes had ik al afgezaagd en kon ik er meteen indraaien. Met dank aan Wouter voor de how-to :y:

Mooi afgedekt :)


De coil erin


met dank aan dit setje


en het eindresultaat:


Bij het loshalen van de luchtfilterbehuizing viel me op dat de aansluiting van carterontluchting naar deze behuizing gescheurd was, heeft dit invloed op het lopen van de motor? ik heb er als beunoplossing een slangklem om gedaan. De defrost slang was ook gescheurd, maar dat was zo verholpen met wat duct-tape :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-11-2011 16:42 #890866 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Net even de schijfafstand gemeten, de 0.8mm krijg ik er net tussen. Volgens de how-to moet de afstand tussen 0,5mm en 1.5 mm zitten, hij zit dus mooi in het midden. Wat ik niet uit de how-to haal, als hij tusen die waarden ligt, moet ik hem dan ook afstellen naar 1.5mm?:S

Wat me verder opviel, secundair was een beetje nat en het primair ook. Dus dadelijk wat boutjes nalopen en alsnog afstellen als het nodig is. Tips zijn welkom :) Aangezien ik 0cvt kennis heb en daar graag iets aan wil doen:D

plaatjes bij de praatjes:
De riem, lijkt me nog goed


0.8mm past er in


primair, met olie?


secundair met nattigheid

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets