× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Volvo 340 1986

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2011 22:24 #631351 door V300 register
Volvo 340 1986 is gemaakt door V300 register
Jaja daar is hij dan, zoals in mijn andere topic al geschreven werd ik laatst gebeld door een garagebedrijf waar ik mijn apk had laten doen. Er was bij hun een rode 340 oldtimer ingeruild en vroegen of ik interesse had. Hij is uit 1986 dus ik ben gaan kijken. Op het eerste oog zag hij er goed uit, en met 85.xxx km op de teller kan er weinig fout zitten.

Om maar verder te gaan met de geschiedenis, bij de eerste eigenaar is de auto in onderhoud geweest bij de volvo dealer, volgens het onderhoudsboekje, inclusief de roest-garanties. Bij de tweede eigenaar is de auto bij de betreffende garage in onderhoud geweest, die kon me tot 2003 opnoemen wat er aan kleine beurten en grote beurten was gebeurd, nieuwe accu, startmotor vervangen, dynamo revisie, benzinepomp vervangen, nieuwe banden. Ook is hij een keer helemaal overgespoten bij deze eigenaar, als kado van zijn kleinkinderen. :)

Desalnietemin, na een bezichteging bleek dat een dealer had geboden, maar dat ik hem voor datzelfde bedrag kon meenemen, zo gezegd zo gedaan. Meteen de eerste rit ooit in een vario voor mij, en het beviel goed :D
Nu de minpuntjes voor zover ze er zijn, op en aan de binnenkant van de motorkap zit een plekje, alle vier de wielkastranden beginnen te vlugroesten, de voorbalk is wat aangetast en de linker dorpel heeft aandacht nodig. Verder heb ik niets kunnen vinden :y: Maar ik heb hem sinds vanmiddag dus heel uitgebreide check heeft hij nog niet gehad.

De plannen voor deze zijn om hem te houden zoals hij is, al wil ik er wel een toerenteller in ipv de klok, en ook een sigarettenaansteker heeft hij niet wat wel handig kan zijn. Natuurlijk wordt de roest aangepakt, en zorgen dat hij op de weg blijft :y:

Genoeg gepraat:pics:










De slechte puntjes:
Voorbalk

Wielkast

Paravan

Motorkap

Linker dorpel

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2011 22:30 #882121 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 1986
Mooie wagen!
Sigaretten aanstekker en klokkenset met toerenteller heb ik volgens mij wel liggen.. ;)
Stiekem ook geen andere velgen, sneeuwkapje, .... :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2011 22:31 #882122 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Mooi man. Mensen die nog nooit tegelijkertijd meer dan ??n 300 hebben gehad zijn raar. Dus: welkom bij de club van normale mensen :+ ;) :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2011 22:34 #882123 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986

v0lv0freak;180867 schreef : Mooie wagen!
Sigaretten aanstekker en klokkenset met toerenteller heb ik volgens mij wel liggen.. ;)
Stiekem ook geen andere velgen, sneeuwkapje, .... :D


Volgens mij heb ik de aansteker ook nog ergens, en ook nog een extra sneeuwkap dus wie weet :hmmz:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2011 22:34 #882124 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Sjeeees, wat een mooie kleur rood! Altijd goed om 1 rijdbare standaard 300 te hebben, zodat je alle tijd hebt voor je andere 300!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2011 22:38 #882127 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Volvo 340 1986

punkazz;180868 schreef : Mooi man. Mensen die nog nooit tegelijkertijd meer dan ??n 300 hebben gehad zijn raar. Dus: welkom bij de club van normale mensen :+ ;) :D


Hoeveel heb jij er nu dan? :p

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2011 22:41 #882128 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Ik moest vandaag bij de dealer toch wel opbiechten dat ik meerdere 360's had, aangezien ik een bestelling kwam afhalen waarin dingen dubbel of driedubbel zaten.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-07-2011 23:52 #882132 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
@ Mark: quote "nog nooit" :+ Ooit 2 dus, en in principe staat er nog altijd ??n BS in de stalling... ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-07-2011 00:57 #882135 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Volvo 340 1986
Mijn record is 5 tegelijk. Nu even wachten op Erik wat hij te zeggen heeft :+
Gaaf ding Marcel, lekker belastingvrij met 2 gebakjes rondtuffen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2011 10:06 #882139 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Volvo 340 1986
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst Marcel, mooi rood is niet lelijk :nono:

Nu behoor jij ook tot de club van "multi v300" :y:

En ook fijn om te weten dat er door de vorige eigenaren goed voor is gezorgd, zelfs nog een "paint-job".

Schakelt de vario voor je gevoel zoals het zou moeten?
Het zal misschien even wennen zijn om met de eigenschappen van een cvt om te gaan maar zo te lezen vond je het al best wel fijn.

Wat me opvalt aan de motorruimte foto is het ontrbreken van de rubber band die het reserve wiel op zijn plek houd, en het kvs expansievatje zit net wat te vol.
(als je dat zelf al wist dan: :no_comment:)

Als je eens wilt langskomen om de 340 te laten zien en even een vario test ritje te maken ben je van harte welkom.

Nu ben ik niet zo'n cvt techniek goeroe als Wouter N en Anjo maar met EMVK en/of tacho problemen die op zouden kunnen duiken help ik je graag, Zevenaar is vanaf Deventer geloof ik zo'n 45 min rijden (is al weer even geleden dat ik er geweest ben) dat is goed te doen.

Roestschade heb ik om kort te gaan le ballee verstand van maar dat gaat vast helemaal goedkomen.

Heel veel rij en sleutel plezier !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets