× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Mark's project: Volvo 360GLE 1987

Lees meer
16-10-2017 10:54 #972570 door Albert Jan Algera
Beantwoord door Albert Jan Algera in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Aha, ik vind de bekerhouder in de 300 een groot gemis. Weet dat Saab zoiets heeft. Ga eens keertje op sloop rond kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 08:56 #984697 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
*kuch kuch* weer 3 jaar later. Volgende maand moet hij inderdaad weer voor taxatie.
Is er in de tussentijd dan niks aan de auto veranderd? jawel!

Na de vorige post stond de auto achteren toch nog net iets te hoog (op die foto lag de kofferbak nog vol met alle oude delen), ondanks de GLT bladveren. Ik denk dat het mede komt door de load-a-justers. Toen ik een keer 100 kilo tegels in het koffer had, was ik verkocht. De eerst volgende sleuteldag 2 verlagingsblokken gemonteerd van nog eens 2,5cm. Nu staat hij recht.
Daarnaast ook de rode koni's voren vervangen door gele koni's van een golf 1. Dat dempt nog beter.

Ook de extra metertjes maar eens ingebouwd, die lagen al een tijdje te wachten. :)

De Azev A velgen van de vorige pagina liggen nog steeds te wachten op een spuitbeurt... omdat ik ondertussen een ander setje in de buurt tegen kwam voor weinaaag met de juiste banden maat. Staan ook erg dik!
Precies dezelfde specs, 16 inch en ET20. Komen een stuk verder naar buiten, vult de wielkasten perfect :)

Op de foto's is ook te zien dat de jalouzie tijdelijk eraf is.
De school waar Kelsey vorig jaar werkte had een nogal speciale LSD (laatste school dag). Een paar leerlingen besloten rauwe eieren op auto's van docenten te gooien...
Bij een mooie warme dag met veel zonneschijn koekt dat lekker aan.
Kelsey was uit voorzorg met de 360 werken (we hadden toen net een paar maanden een S80 V8). Uiteindelijk heeft het de school bijna 2.500 euro aan schade gekost voor de 360.
Je ziet de afdrukken van de eieren gewoon op de C-stijl en in het dak. En het is ingevreten in de jalouzie.
Gelukkig was de lak overal al in matige staat, maar zonde is het toch.

www.1limburg.nl/laatste-schooldag-weert-...t-na-ongeregeldheden









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-05-2020 08:56 #984698 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987

v0lv0freak;245865 schreef : Om het compleet te maken nog eens de VPB regelen ;D;)


owja en in 2018 nog langs Anjo geweest, de VPB (veerpootbrug) zit er ook in. Thanks nog Anjo! :)

En zoals elders al gepost vorig weekend eindelijk eens tijd gemaakt om mijn focal subwoofer in te bouwen, die lag al sinds 2010 klaar :crazy2::woops:
De luidsprekers in de deuren ook vervangen voor focals. En een sony radio die mijn pa nog had liggen. Speelt USB en heeft bluetooth, dus voor mij prima.
De foto met de subwoofer is ook een eerste test of alles werkte, natuurlijk zijn alle kabels daarna netjes weggewerkt en aangesloten.
Het werd wel een behoorlijke kabelbende, omdat in de subwoofer ook nog een extra versterker zit voor de luidsperkers voren, dus dat signaal moet eerst naar achteren getrokken worden en dan weer terug naar de voordeuren.

En dit weekend een 'test fit' gedaan voor het volgende project :yummie:









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2021 21:40 #1041058 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Weer een jaar later sinds de laatste update! Inmiddels zit de bodykit erop en is ook de kofferklep spoiler van de 460 gemonteerd. :)

Maar voordat het zover was, was er eerst nog wat werk. Op de laatste sleuteldag van 2020 heb ik bij Gerard de achterskirt passend gemaakt (trekhaak uitsparing).
In de kerstvakantie heb ik de dorpels ontdaan van de instaplijsten (van een 400). De lak ging helaas mee af, omdat ze gekit zaten.
Hierop heb ik besloten de dorpels met scheeps menie te behandelen. Uiteindelijk komen toch de side skirts erover heen :)
Om te zorgen dat de auto niet wegroest onder de bodykit, heb ik ervoor de kozen de bodykit niet te kitten, maar te bouten en demontabel te laten. Zo kan ik ieder jaar aan het einde van het seizoen de delen even demonteren en alles schoonmaken.

Vervolgens heb ik de bumpers, bodykit en spoiler laten spuiten.

Voor de achterbumper had ik nog een NOS stootstrip liggen, ooit in 2010 of 2011 met Kevin geruild voor een ander onderdeel.
Via Dafhobby heb ik nog een nieuwe voorbumper weten te bemachtigen. Wel met lichte schade, maar veel beter dan de oude strip.

Tot slot heeft Bart M mij geholpen met het zwart spuiten van de knipperlichtjes in de bumper. Thanks Bart!
Voor de puntjes op de i verder nog een tweede luxe kentekenplaat besteld voor de voorzijde en een uitlaatsierstukje van 6 cm (origneel 4,5cm) bij de heuts gehaald.

Erg blij met het resultaat! :drool:









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-04-2021 21:54 #1041064 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Omdat per post slechts 5 foto's mogen, in deze post het resultaat :)









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-04-2021 00:19 #1041076 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Heel erg mooi Mark. Je mag heel tevreden zijn met het resultaat, je auto staat er prachtig bij.
bijzonder ook hoe mooi de spoiler past, alsof die voor de 360 gemaakt is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-04-2021 13:12 #1041077 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Gaaf hoor. Je kunt ook een foto album maken als het goed is en dan mag je wel meer foto's toevoegen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
05-04-2021 22:53 #1041090 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Hij is mooi Mark! Leuk detail tussen al het spoiler- en skirtgeweld dat het GLE-sierstripje nog op de achterklep zit ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2021 17:41 #1041125 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Dat 460 spoilertje staat hem buitengewoon goed!:y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2023 21:20 #1042500 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Mark's project: Volvo 360GLE 1987
Weer een kleine update. Even mezelf dwingen om binnenkort een uitgebreidere update te plaatsen.
Onderstaand de huidige status...
Paar steekworden: B230, 531 kop, revisie, kop 1,5mm vlakken, meer compressie, V nokkenas, exit B200 ;D



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets