Anjo's 1980 343 DL
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 16673-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 4
Je hebt niet toevallig een tweede gemaakt...?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
AvdAkker;231658 schreef : Zelf gemaakt op de draaibank:D
haha toen ik Joost zn voorgaande bericht las zei ik hardop "van de draaibank" en jawel :humor:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
er is geenenkel tandwiel met zichtbare slijtage, geen rammelende lagers en de speling op de synchro's en het schakelmechanisme is allemaal prima, bijna als nieuw. ook geen staalschilfers/splinters aan de aftapplug, altijd een positief teken. in plaats van reviseren wordt het dus wat pakkingen/keerringen vernieuwen en klaar.
voor het differentieel gold eigenlijk hetzelfde, schoongemaakt met koudontvetter incl de huizen en versnellingsbak en daarna gespoten, nieuwe pakkingen waar nodig, keerring op de ingaande as van de versnellingsbak en de 3 keerringen van het differentieel vernieuwd en alles kon weer in elkaar.
en met de montagesteunen erop.
't is zowat al tijd om die B14 eruit te halen:)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
eruit halen stelt niet zoveel voor
altijd makkelijk zo'n hatchback
de torquetube, voorzien van nieuwe lagers. alvast op de versnellingsbak geschroefd, scheelt een hoop gedoe onder de auto
en hangen
de homokineten moeten ook nog gedaan worden, die schroef ik dus nog niet vast:)
gelijk de motor erin gehangen om de motorsteunen af te tekenen
en daarna weer eruit gehaald, eerst de motorruimte maar eens voorbereiden; mja dat zal wel weer even duren, morgen weer voetballen:no_comment:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
360 zadeltank (mocht dat technisch mogelijk zijn)?
-Indien er een zadeltank in komt, las je er dan ook een wielbak in?
-Is de achterste ophangbalk van de 343-bak gelijk aan de balk die je
nu gebruikt, de blauwe, gepoedercoate balk op de plaatjes?
-Leg je het reservewiel los achterin of koop je zo'n noodreparatiesetje?
-Kan de accu rechtsvoor blijven zitten?
-Weet je of bij jouw rode 340 van 1984 de bevestigingspunten voor de
motorsteunen van de 2-liter al wel aanwezig zijn of zitten die alleen op een 360-body?
Het lijkt allemaal zo eenvoudig als je de plaatjes voorbij ziet komen, maar
je zult er vast al wel over nagedacht hebben. Ik vraag dit omdat ik een 340
uit 1983 heb en de spullen die jij gebruikt allemaal heb liggen, echter een
B200 i.p.v. een B230. Het kan zijn dat vanaf modeljaar 1983 het aantal
overeenkomsten tussen 340 en 360 body's groter is om het aantal varianten
te beperken.
Als de 343 klaar is, krijgt de rode 340 dan ook een B200 of B230?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
maar, wellicht dat ik na het omkeuren wel weer van gedachte verander, de zadeltank wordt dan wel op maat gemaakt en in plaats van een reservewielbak komt er dan een rek onder de auto om het reservewiel aan vast te bouwen (er zitten al 4 M8 bevestigingspunten van de huidige brandstoftank, sterk zat voor een framepje)
de achterste ophangbalk die ik blauw heb laten poedercoaten (past mooi bij de rest van het onderstel;)) is origineel V360, die gaten waren wonderwel aanwezig, de rest niet. de 340's missen ook deze draadbussen in de chassisbalken.
het is in principe de bedoeling om de accu te laten zitten, is een beetje afhankelijk van de rest van de randdelen (rw sproeiertankje, luchtfilterhuis etc, expansievat koelvloeistof etc) ben in ieder geval niet van plan om alles van tevoren helemaal om te bouwen naar V360 stijl als het op een andere manier ook past.
en in die rode blijft lekker een 1.4 en automaat zitten, daar rij ik toch bijna nooit in;)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
heb vanmiddag wat dingetjes uitgetekend en bekeken, kon niet veel doen (hard in botsing gekomen met een doelpaal na het scoren en heb daar een bijzonder pijnlijk bovenbeen aan overgehouden, kan amper knielen/bukken/lopen etc:D) maar wel eea geinventariseerd en uitgedacht, van de week maar aan beginnen
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.