× show je auto, of een project waar je mee bezig bent.

Weer een 340 op de parkeerplaats!

Lees meer
06-05-2008 19:48 #710010 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Kijk je wel uit met die commandant op de velgen?:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-05-2008 20:58 #710140 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@Volvofiel; de commandant is er al weer af...... ;-)

Had ik gisteren beloofd foto's te maken van het poets en boen resultaat..........ben ik het vergeten, hiervoor mijn nederige excuses en volgende keer weer weer een kans.

Het EMVK heeft op zowel aansluiting A als B geen vacu?m bij het uitvoeren van de instructies zoals ze op deze site staan, ik heb nu dus het vermoeden en vooral hoop dat als ik het EMVK vervang de cvt weer netjes opschakeld.
Ik zal voor de zekerheid ook de werking van alle schakelaars op de connector van het tachorelais nog eens controleren.

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-05-2008 23:38 #710205 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
hij klikt wel hoorbaar/voelbaar, maar er komt geen vacuum uit?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-05-2008 18:44 #710294 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@antiekeradio; Ik heb het gisteren getest en er zit geen vacu?m op beide aansluitingen, of hij ook klikt heb ik niet kunnen horen omdat de motor nog een wat verhoogd toerental liep ( choke )

Ik heb dus het vermoeden dat het probleem in het emvk zit, deze schijnt al eens eerder vervangen te zijn heb ik van de vorige eigenaar te horen gekregen.

Hierbij dus meteen maar even een oproep; is er iemand op dit forum die nog een goede emvk heeft liggen of er ??n kan reviseren?
Misschien dat de Volvo dealer ze nog wel kan leveren maar dat lijkt me best een dure grap.....

Alvast bedankt voor de hulp!

Gr; Wouter.

P.S: ik kan er wel gewoon desnelweg mee op ( doe dat ook bijna elke dag ) en heb vandaag heel even 130 op de teller gereden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-05-2008 01:31 #710359 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
bij de dealer rekenen op 85 euro

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2008 00:36 #710940 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Gisteren even in de weer geweest met Commandant op dak en motorkap, is al weer iets mooier geworden maar er zitten toch wel behoorlijk wat zogenaamde swirls in de lak, misschien maar een keer met een poetsmachine en een goed polijstmiddel te lijf gaan.

Ook flink wat motorreiniger gebruikt en daarna met warm water in de hogedruk fles afgespoeld, ziet er weer een stuk frisser uit.

De stickers op de achterruit er al voor een groot deel af maar had helaas even geen f?hn bij de hand dus dat was eigenlijk geen doen.

Op dit moment zit er een radio in uit het stenen tijdperk met alleen maar lange en middengolf en aan de rechterzijde in het voetenruimte paneel een luidspreker van Volvo, ik heb al een andere radio gekocht en wil graag links in het voetenruimte paneel ook een luidspreker gaan monteren

De vraag is nu, ligt daar al luidspreker bedrading?

Tevens is de antenneschroefdraad op de de voet ( in het linker achterscherm ) afgebroken, kan iemand mij vertellen waar ik op moet letten als ik er een andere antennen op wil gaan zetten?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2008 16:13 #710973 door 16673-dummy
Beantwoord door 16673-dummy in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Vwb de antenne: haal die schroefdraad eruit en spuit de auto vol met roestwerend middel.

De luidsprekers; bij mijn weten is er nooit ??n luidspreker geleverd, dus ik denk dat er wel voorbereiding is. Mits je radio twee uitgangen heeft.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-05-2008 20:30 #711005 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
zo'n kale 340 had af-fabriek geen radio voorbereiding.

Veel radio's werden dan ook pas bij de dealer ingebouwd, en als de klant betaalde voor 1 speaker gingen ze echt niet de moeite doen om nog een loze draad naar links te leggen...

je moet bij de antenne gewoon een gevraagd advertentie plaatsen voor een achterscherm antenne. Er zijn vast leden die er nog 1 hebben liggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-05-2008 20:57 #711011 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
@antiekeradio;

Ik zal tegen die tijd dat ik de radio ga inbouwen wel zien, luidspreker draad naar links leggen is zo gedaan, en bedankt voor de tip voor wat betreft de antenne.

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-06-2008 19:54 #712818 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Weer een 340 op de parkeerplaats!
Zo, weer even mijn topic een duwtje omhoog geven met een kleine update.

Ik heb vanmiddag bij theater Orpheus in Apeldoorn waar ik voor werkzaamheden was staan praten met de eigenaar van een Volvo 850 die werkzaam is als illusietechnicus bij Hans klok en hij vroeg mij of ik als 340 eigenaar wel eens op het V3C forum kwam, zelf is hij namelijk ook nog eigenaar van een 360 en daardoor ook op het forum te vinden.
Vanavond toen ik thuiskwam meteen de pc aangeslingerd en gekeken of ik er achter kon komen met wie ik eigenlijk had staan praten ( niet naar zijn naam gevraagd....), blijkt het Thyzerrr te zijn en die naam komt mij wel bekend voor vanuit het forum, toch leuk hoe je dan door stom toeval met een forumlid in gesprek komt ( en dat nog wel in werktijd....... ;-)

Verder de nodige spullen gekocht om een beetje leuke muziek te kunnen weergeven in de auto, nu alleen alles nog inbouwen.....
Het gaat om twee coaxiale luidsprekertjes die ik in de kick panels ga monteren op een frame van niet al te dik MDF en dan het plaatmateriaal en de ruimte erachter dempen met Bitumen matten.
Verder nog een kleine actieve subwoofer in de kofferbak en een nieuwe antenne op het achterscherm.

Heeft iemand misschien enig idee waar de luidsprekerbedrading vanaf de radio connector in de auto naar toe gaat, de deuren misschien?

Verder heb ik met de nodige moeite de stickers aan de binnenkant van de achterruit weten te verwijderen en een begin gemaakt met het schoonmaken van de motorruimte.
Ook heb ik provisorisch het laatste ophangrubber aan de demper gerepareerd aangezien deze door uitdroging afgescheurd was, binnenkort maar eens alle ophangrubbers vervangen voor nieuwe ( lijkt me niet echt prettig als de uitlaat ineens op straat ligt...)

Gisteren heb ik contact gehad met een demontage bedrijf en er is nu dus een emvk onderweg die hopelijk het opschakelprobleem uit de wereld helpt!

Word vervolgd.................

Gr; Wouter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets