Forum update

Lees meer
03-03-2021 10:34 #635469 door Kevin Kloosterman
Forum update is gemaakt door Kevin Kloosterman
Beste gebruikers en leden van het Volvo 300 Club forum,

Op dit moment wordt er druk gewerkt aan het updaten van ons geliefde forum. Dit is een flinke klus en de afgelopen weken is er op de achtergrond druk gewerkt aan het overzetten. Naast dat we naar een nieuwe versie gaan stappen we ook over naar een andere host met meer mogelijkheden, meer snelheid en vooral ook meer opslagruimte. Dat laatste is heel fijn omdat we dan als gebruikers van het forum ook meer data kunnen uploaden en toevoegen aan het forum.

Om de overgang goed te laten plaatsvinden én om geen informatie uit ons huidige forum verloren te laten gaan hebben we 2 á 3 dagen nodig. In de tussentijd dat we met het update proces bezig zijn zal het huidige forum even uitgeschakeld moeten worden. De update zal plaats vinden op 12, 13 en 14 maart. Vrijdagochtend 12 maart zal het forum worden uitgeschakeld en ergens zondag 14 maart zullen we weer live gaan op het nieuwe forum. Of als het voorspoedig gaat, eerder! Houdt er dus even rekening mee dat in de tussenliggende tijd het niet mogelijk is om het forum te raadplegen!

Mochten jullie naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, dan kan dat in dit topic of via Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-03-2021 21:26 #1040949 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update
Beste leden,

Welkom op het 'nieuwe' forum. Zoals je misschien al hebt gezien ziet het er wat meer 2021 uit dan ons 'oude' forum. Zo is dit forum ook prima te gebruiken op mobiele devices. We hebben met de grootste zorgvuldigheid alle berichten en foto's over gezet. In de komende weken zal er nog hard gewerkt worden aan het uitbreiden van functionaliteiten en nog wat kleine uitdagingen op de achtergrond zoals het verder naar het Nederlands vertalen van het forum maar ook links en rechts zal je in met name oude berichten nog wel eens tekens tegen komen als ")" dat is een HTML code voor een haakje sluiten ). Dat komt omdat de conversie van HTML codes tijdens de upgrade niet op alle plekken goed wordt uitgevoerd. Vanuit de leverancier van de forum software wordt gewerkt aan een update om dit goed te zetten.

Je kunt inloggen met je gegevens zoals je die ook op het oude forum gebruikt.
Omdat het nieuwe forum met grotere plaatjes werkt als avatar/profiel plaatje is het van belang dat je in je profiel een nieuw plaatje upload. Mocht je een probleem hebben met foto's uit je fotoalbum, controleer dan even of je fotoalbum als zichtbaar staat.

Mocht je tegen problemen aanlopen dan is het fijn als je die problemen hieronder meldt, dan neem ik ze op in de lijst zodat we die systematisch kunnen afwerken.

Openstaande issues op dit moment:
  1. HTML codes in oude berichten omzetten naar juiste tekens (vb. &#41 -> haakje sluiten) ) [14-3-2021]
  2. Vertalingen naar Nederlands [14-3-2021] [23-3-2021] 90% van de frontend vertaald, mocht je nog iets vreemd tegenkomen, meldt het even hier!
  3. Icon in URL balk Vbulletin vervangen door V van Volvo [14-3-2021] [17-3-2021] Opgelost KK
  4. 2 Fast 4 U: Bij het opnieuw instellen van mijn profiel kan ik mijn geboortedatum niet aanpassen en kan zodoende mijn profiel niet aanpassen [14-3-2021] [14-3-2021] Opgelost KK: Aanpassing gedaan, geboortedatum zou nu niet meer gevraagd moeten worden bij bestaande gebruikers.
  5. Soms moet je een 2e keer inloggen, ondanks je gekozen hebt voor onthoud login tijdens gebruik van het forum [17-3-2021] [17-3-2021] Opgelost KK: bleek een cookie instelling te zijn, hersteld. Kan zijn dat je nu even een keertje opnieuw moet inloggen maar daarna blijft je login onthouden als je daar voor kiest.
  6. [17-03-2021] 2 Fast 4 U: Avatar blijft kleiner dan het vakje van een post. [17-3-2021] Opgelost KK: Avatar grootte is nu ook instelbaar per gebruikersgroep, voor alle gebruikersgroepen nu gelijk gemaakt. Na opnieuw uploaden van je Avatar moet hij nu vullend zijn!
Suggesties te verbetering:
  1. Ginkelvanmichiel: Avatar formaat vergroten naar 150x120 ipv 50x50 [17-03-2021]
  1. [14-3-2021] Update KK: Op dit moment ondersteund Vbulletin geen grotere avatars. Mogelijk komt dit in de volgende versie beschikbaar, dus groter dan mijn plaatje kan het voor nu even niet. Ik kan het wel hard coded forceren, net even getest in de test omgeving, maar dan sloop je meer dan je lief, schalen op mobile devices gaat dan niet goed en de layout raakt verpest. Zullen even moeten wachten tot Vbulletin hiervoor met een update komt.
  2. [12-4-2021] Dikketienes: Bij het openen van een topic vanuit een subforum door te klikken op de titel van het topic kom je aan het begin van een topic op bladzijde 1 ipv bij het laatste bericht. Kijken of dit anders ingesteld kan worden. Workaround voor nu is blauwe knopje rechts gebruiken.

Versie van het forum: vBulletin 5.6.4 Patch Level 1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-03-2021 23:46 #1040952 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Forum update
[mod] Onze MOD pylon doet het weer!!! ;D [/mod]

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Erick Janssen (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
15-03-2021 00:05 #1040953 door Erick Janssen (GAST)
Beantwoord door Erick Janssen (GAST) in topic Forum update
Bij het opnieuw instellen van mijn profiel kan ik mijn geboortedatum niet aanpassen en kan zodoende mijn profiel niet aanpassen graag een oplossing....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2021 00:14 #1040954 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update

2 Fast 4 U;n416970 schreef : Bij het opnieuw instellen van mijn profiel kan ik mijn geboortedatum niet aanpassen en kan zodoende mijn profiel niet aanpassen graag een oplossing....


Hij zou bij bestaande gebruikers niet om een geboortedatum moeten vragen, zojuist aanpassing gedaan. Als het goed is vraagt hij daar nu niet meer om.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2021 06:59 #1040955 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Forum update
Mooie update! Petje af heren:D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2021 09:19 #1040956 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Forum update
Mooi werk Kevin en Diede!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2021 12:35 #1040958 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Forum update
Klasse heren! Forums overzetten zonder allerlei zaken te verliezen is echt geen sinecure.

Als ik dan toch legaal mag zeuren: misschien ook even op een verloren moment de stofkam door de ledenlijst heen halen. 95% van de aanmeldingen zijn spam-accounts die weliswaar niks op het forum posten maar stiekem pb'tjes naar de leden sturen met allerlei aanbiedingen ter versterking van het libido en dergelijke.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
15-03-2021 13:04 #1040959 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Forum update
De spam-accounts staan inderdaad behoorlijk hoog op onze prioriteitenlijst, Niels:y:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2021 14:02 #1040960 door Kevin Kloosterman
Beantwoord door Kevin Kloosterman in topic Forum update

Niels;n416975 schreef : Klasse heren! Forums overzetten zonder allerlei zaken te verliezen is echt geen sinecure.

Als ik dan toch legaal mag zeuren: misschien ook even op een verloren moment de stofkam door de ledenlijst heen halen. 95% van de aanmeldingen zijn spam-accounts die weliswaar niks op het forum posten maar stiekem pb'tjes naar de leden sturen met allerlei aanbiedingen ter versterking van het libido en dergelijke.

setsunakaede;n416976 schreef : De spam-accounts staan inderdaad behoorlijk hoog op onze prioriteitenlijst, Niels:y:


Goed punt Niels, vlak voor 12 uur afgelopen nacht hebben Diede en ik daar nog even doorheen gelopen. We gaan daar even een plannetje voor maken! Mocht je iets tegen komen wat niet pluis is, meldt het dan vooral even ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets