Geavanceerd zoeken

Zoekresultaten (Gezocht naar: powertune)

  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
31-12-2015 20:12
Beantwoord door Gert Vegter in topic Rembekrachtiger doet niet mee

"Leo Foederer" schreef:
is die Lockheed qua aansluitingen en bevestiging gelijk aan een Powertune? Ze zien er wel identiek uit.

Ja.
  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
31-12-2015 18:46
Beantwoord door Leo Foederer in topic Rembekrachtiger doet niet mee

"Lars Rengersen" schreef:

Qua externe rembekrachtigers ben ik het wel met Niek eens dat origineel Lockheed de voorkeur heeft. En Patons is volgens mij een prima tweede. In het topic " Remmen upgrade Amazon " komen zoals aangestipt mooie oplossingen naar voren op basis van een Audi/Passat (in feite een Lucas) rembekachtiger. Ik zou eerder zo'n unit om eBay scoren en bij Teun een aansluit set kopen dan 250+ euro uitgeven aan een nieuwe Lockheed.

Ik ben helaas niet in de positie om dit zelf uit te voeren en moet het overlaten aan de garage (Vespa).
Maar een Lockheed voor € 315,00 van Dries Bakkenes lijkt me zeker te overwegen.
Wel nog een vraag daarover: is die Lockheed qua aansluitingen en bevestiging gelijk aan een Powertune? Ze zien er wel identiek uit.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
31-12-2015 16:24
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Geen eBay APP ID en/of Cert ID gedefinieerd in Kunena-configuratie

"Simon Stevers" schreef:

www.facebook.com/oudevolvo/post ... 4573100632
Of deze er nog is?
Is Lars dacht ik

Klopt, dat was mijn aanbod, maar inmiddels niet meer beschikbaar.

Wat betreft Lockheed versus Powertune zou ik zeggen, liever investeren in een gebruikte Lockheed dan een nieuwe Powertune.
Persoonlijk neem ik liever geen Powertune, maar er zullen vast mensen zijn die er prima ervaringen mee hebben.
Qua uiterlijk zijn ze hetzelfde. Ik heb eens wat research gedaan naar hoe je ze dan kunt onderscheiden.
Een echte Lockheed heeft "Lockheed" of een nummer in de body staan:





Bij Powertune staat er "Powertune" op de balg.

De Lockheed die Leo eerder vond:

"Leo Foederer" schreef:
Op Ebay vond ik deze aanbieding:
Zou om een originele Lockheed gaan.
Kan iemand bevestigen of dit een passende vervanging is voor de bekrachtiger op de foto in post #2?

Lijkt me een goede:

"Lars Rengersen" schreef:
265 euro voor een nieuwe originele Lockheed rembekrachtiger is niet gek!
Zo op het oog lijkt de vorm hetzelfde.
De ratio van een exemplaar voor de Amazon weet ik zo niet, maar ik verwacht dat die 3:1 wel OK is en Healey en Volvo elkaar op dat vlak niet veel zullen ontlopen. Ik vermoed zelfs dat dat min of meer gekoppeld is aan de balg diameter.

Of bekrachtigers daadwerkelijk een Lockheed zijn is denk ik op een plaatje lastig vast te stellen.
Dus dat is een kwestie van de aanbieder geloven en bij aankomst van de zending de kenmerken controleren (incl. verpakking).

Qua externe rembekrachtigers ben ik het wel met Niek eens dat origineel Lockheed de voorkeur heeft. En Patons is volgens mij een prima tweede. In het topic " Remmen upgrade Amazon " komen zoals aangestipt mooie oplossingen naar voren op basis van een Audi/Passat (in feite een Lucas) rembekachtiger. Ik zou eerder zo'n unit om eBay scoren en bij Teun een aansluit set kopen dan 250+ euro uitgeven aan een nieuwe Lockheed.



  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
31-12-2015 10:02
Beantwoord door Leo Foederer in topic Rembekrachtiger doet niet mee

"Simon Stevers" schreef:
Ik heb het 20 jaar geleden bij Nordicar gekocht, Scandcar heeft het ook.
Je vaste adres wss ook ik weet niet waar je vandaan komt.

Er stond Lockheed op de doos 8-)

Dank Simon,
Ik heb ze gevonden. Kosten wel € 400,00 incl. BTW. :(
Ze zien er bij Scandcar en Nordicar verschillend uit. In het VOD hebben ze weer een ander uitziend model voor € 445,00. Erg verwarrend allemaal. Die van Nordicar ziet er identiek uit aan de Powertune. Het onderdeelnummer is bij allemaal hetzelfde: 670921.



Maar zo'n Powertune kan ik toch ook niet aanbevelen.
Leo
  • Johan Geers
31-12-2015 00:37
Beantwoord door Johan Geers in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Mijne heren van het forum, ik wil in de toekomst ook een rembekrachtiger op mijn 66 amazone zetten (we worden allemaal wat ouder en kracht gaat een beetje uit je lichaam).
Ik volg nu de discussie die jullie hebben Powertune versus Lockheat.
Mijn simple vraag is, is Powertune minder betrouwbaar of minder duurzaam, m.a.w. gaat minder lang mee.
Ik rijdt hier zo'n 1500km per jaar dus als ik met een Powertune net zo goed uit de weg kan als een Lockheat dan bespaar ik mij wat centen uit.
Met de auto wordt elke week gereden maar korte stukjes dus het rempendaal wordt wel regelmatiig bedient.

al vast bedankt voor de info

m.vr.gr.

Johan Geers
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
30-12-2015 20:08
Beantwoord door Gert Vegter in topic Rembekrachtiger doet niet mee
In ieder geval heb ik er zelf een slechte ervaring mee. In 2008 heb ik na de aanschaf van mijn Amazon een nieuwe Powertune servo gemonteerd (en ja, conform de bijgeleverde instructies). Het ding bleek niet goed te willen werken. Daarop geretourneerd naar de leverancier en alsnog een originele Lockheed gekocht. Die deed het direct perfect en werkt ook nu nog steeds prima.
  • Paul Schaap
30-12-2015 19:49
Beantwoord door Paul Schaap in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Berichten dat de powertune inferieur is en problemen oplevert zijn (tot nu toe, volgens mij) niet meer dan geruchten...
Ik heb er enkele gemonteerd en gebruikt (Morris Minor en Amazon) en heb nooit problemen gehad.
Heb ooit eens wat navraag gedaan bij "kenners/deskundigen" op British Cars and Lifestyle en kreeg alleen positieve feedback over de powertune. En nee, ik heb er geen belangen in/bij... ;)
Graag hoor ik echte ervaringen uit eerste hand over de vermeende slechte kwaliteit. Sta er open voor, want het plan is om er ook weer eentje te plaatsen op mijn Amazon Combi.
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
30-12-2015 19:33
Beantwoord door Gert Vegter in topic Rembekrachtiger doet niet mee

"Niek de Boer" schreef:
...koop een NIEUWE ORIGINELE LOCKHEED .Van alle andere mogelijkheden krijg je spijt !----

Hoeveel andere mogelijkheden er nog zijn, weet ik niet, maar zeker is wel dat de kwaliteit van een Powertune inferieur is.
Elders op het forum circuleren berichten over een gemodificeerde remservo van Audi. Zo'n ding zal ook niet slecht zijn, neem ik aan.
  • Paul Schaap
30-12-2015 12:50
Beantwoord door Paul Schaap in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Het "witte ventielding"moet niet aan de onderzijde en ook niet on top!
Het geheel dient in een hoek van ongeveer 20 a 30 graden gemonteerd te worden.
Dit is een expliciet installatievoorschrift horend bij de powertune.
Heeft te maken met het probleemloos kunnen ontluchten.
  • Rob Spoon
  • Rob Spoon's Profielfoto
29-12-2015 18:35
Beantwoord door Rob Spoon in topic Rembekrachtiger doet niet mee
De Powertune heeft recent in het VKM gestaan. Het witte ventiel-ding blijkt aan de onderzijde gemonteerd te moeten worden. Meestal zie je die boven. Dat schijnt veel uit te maken. Vertraging is niet goed als het om remmen gaat! :o
  • Leo Foederer
  • Leo Foederer's Profielfoto
28-12-2015 21:43
Beantwoord door Leo Foederer in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Er is nu een nieuwe Powertune geïnstalleerd. Werkt wel, maar met ietsje vertraging. D.w.z. dat de bekrachtiging iets later in actie komt na het indrukken van het rempedaal. Hetzelfde gebeurt bij pedaal lossen: de bekrachtiger laat de rem ietsje later los. Irritant.
Is dit normaal? Moet zich iets 'zetten'? Of deugt het gewoon niet?
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
04-03-2015 17:42
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Rembekrachtiger doet niet mee
Bij mij zit dat witte ontluchtingsdekseltje (met daaronder het membraan) ook gewoon bovenop en dat werkt (al jaren) prima.
Wel heb ik gehad dat hij bleef remmen, dat bleek ook het membraan te zijn.
Die zou bij jou zo maar eens lek kunnen zijn. Alleen het witte schijfje verwijderen is genoeg.
Zo ziet zo'n reparatiesetje eruit:


Ik zou persoonlijk eerst even kijken of je een echte Lockheed hebt of een imitatie (vaak Powertune).
Bij de eerste staat er Lockheed of op z'n minst letters/cijfers in de "body", anders staat er Powertune (oid) op de behuizing balg.
Als je een Powertune hebt zou ik er niet teveel energie in steken. Die staan niet bekend om hun kwaliteit.

Bij Alibaba is het sowieso ene kopie, moet je er minimaal 10 bestellen en betaal je nog verzendkosten ik denk ook nog invoerheffing en BTW.
Als je goedkoop wilt kun je beter even op eBay in de UK kijken. Bijvoorbeeld deze voor 99 pond
overigens ook imitatie.
Een echte Lockheed is prijzig (bijvoorbeeld 329 euro bij Nordicar ), maar gebruikt vaak wel te vinden tussen de 100 en 150 euro.

  • Jos van Crooij
10-11-2014 11:51
Beantwoord door Jos van Crooij in topic Rembekrachtiger defect?
Ik zou eens bij C&C Parts BV De Voort 5a, 5991 DC Baarlo-Holland Tel: +31(0)77-4772454 E-mail: info@ccparts.nl
ccparts.nl informeren. ik heb goede ervaringen met hun. ik had een powertune(lockheed replica) en had aleen maar problemen. Bij c&cparts een originele lockheed gehaald, en alles is goed.
  • Hendrik Teerink
  • Hendrik Teerink's Profielfoto
09-11-2014 22:48
Rembekrachtiger defect? is gemaakt door Hendrik Teerink
Hm... vandaag mijn Amazon Combi weer eens gestart, na 20 jaar stilstand is hij eindelijk klaar voor de apk, althans, dat dacht ik.

Toen de motor liep, sloegen de remmen vast: geen beweging in de auto te krijgen, remlichten aan.

Remmen heb ik vervangen, hoofdremcilinder (enkel systeem) gereviseerd, enkele leidingen ook vervangen. Alles netjes ontlucht, dacht ik.

Waarschijnlijk is de rembekrachtiger kapot. Het kan toch niet zo zijn dat het stangetje van de hoofdremcilinder te ver naar binnen staat? De remmen liepen vrij voordat ik de motor startte.

Kan er misschien een andere oorzaak zijn? Pedaal werd keihard.

Als er een nieuwe in moet, wat raden jullie mij aan? Een originele Lookheed van 315 euro of b.v. van Scandix eigen merk van 250 euro? Of een powertune voor 195 euro?
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
14-01-2014 23:05
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Dank! Zal eens kijken op een andere bekrachtigen die ik nog heb liggen als extra steekproef.
  • Erik Ciesluk
  • Erik Ciesluk's Profielfoto
14-01-2014 07:28
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Ik heb een ongebruikte powertune liggen (nieuw).
Op een powertune staat de tekst 'powertune', ergens op de 'pot' en niet op de hoofdremcilinder zelf.
Kan zijn dat dat slecht / niet leesbaar is vanwege vuil.
  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
14-01-2014 06:48
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Ik heb een Powertune. Ik kan wel even kijken wat er op staat, mijn P'tje ligt toch helemaal uit elkaar dus ik kan hem zo uit de kist pakken.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
13-01-2014 23:44
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden
Dat topic had ik ook al gevonden, maar als het er niet bij stond kon ik op basis van die foto niet zeggen of het een Powertune of Lockheed was.
Er zal inderdaad geen Lockheed op een imitatie exemplaar staan, maar ja wat dan wel?
Zo'n nummer? Of is dat ook een Lockheed? Of staat er letterlijk Powertune op?
Wie heeft er een Powertune exemplaar in de auto zitten?

Op Marktplaats is er een verkoper die zowel een nieuwe Powertune als een nieuwe Lockheed rembekrachtiger te koop heeft, die heb ik ook even gemaild met deze vraag.
  • Gert Vegter
  • Gert Vegter's Profielfoto
13-01-2014 23:38
Beantwoord door Gert Vegter in topic Powertune en Lockheed rembekrachtiger onderscheiden

"Lars Rengersen" schreef:
Heeft iemand een detailplaatje van een Powertune?

Een plaatje van een Powertune kun je zien in dit topic: www.make.my/o7zx4gh
Maar misschien niet gedetailleerd genoeg? In ieder geval zal daar geen "Lockheed" op staan, lijkt me.
  • Lars Rengersen
  • Lars Rengersen's Profielfoto
13-01-2014 21:29
Op het oog lijken ze identiek, maar het verschil in prijs en kwaliteit van een Powertune en Lockheed rembekrachtiger zijn groot.
Mijn vraag is nu, hoe stel je onomstotelijk vast of je een Lockheed of Powertune in handen hebt?
Tot nu toe heb ik twee bekrachtigers bekeken.
De ene had Lockheed op de body staan:


En de andere op de body een nummer:



De eerste lijkt me duidelijk.
Is de tweede een Lockheed of niet?
Heeft iemand een detailplaatje van een Powertune?



  • Rene Brandt
  • Rene Brandt's Profielfoto
11-01-2013 15:07
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wispelturige remmen
Je bent me net voor :D
heb je toevallig een rembekrachtiger van powertune??
zoja kijk dan maar eens naar eerdere berichten over deze bekrachtiger.
  • Daan van Oosten Slingeland
28-06-2012 15:53
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Daar heb ik op dit forum al meerder klachten over gelezen, en dat is denk ik ook precies de reden waarom o.a. Dries is overgestapt van het imitatie-model (Powertune) naar origineel. Kost iets meer, maar ik zou het wel weten!
  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
21-08-2011 11:13
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Matige remdruk en laag pedaal
Een nieuwe hoofdremcilinder had ik al besteld, maar die is helaas niet meer voor het weekend binnengekomen. Daar had ik een revisiesetje ingezet, maar vanwege de aanhoudende problemen met de remmen vervang ik die dus ook maar door een nieuwe. Ook zonder rembekrachtiger vind ik de druk op het pedaal maar langzaam terugkomen dus wellicht is daar ook iets dergelijks aan de hand als bij jouw vader.

Verder heb ik gisteren de remleidingen van en naar het verdeelblokje vervangen. Die waren allemaal geknikt, vermoedelijk doordat het blokje verdraaid is (om de remschakelaar te vervangen waarschijnlijk).

De rembekrachtiger heb ik bij het onderdelendepot gekocht, maar dat is waarschijnlijk dezelfde als je overal ziet. Doe maar eens een zoekrondje op "powertune brake servo" en lees de horrorverhalen ( www.nsra.org.uk/newforum/showthread.php?t=40635 ).
  • Daan van Oosten Slingeland
21-08-2011 10:46
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Matige remdruk en laag pedaal
Is die powertune/lockheed de bekende lockheed bekrachtiger die bij de meeste zaken verkocht wordt (voor rond de 250 euro) of een andere goedkope imitatie?
  • Danny Meeuwessen (GAST)
  • Danny Meeuwessen (GAST)'s Profielfoto
21-08-2011 10:23
Beantwoord door Danny Meeuwessen (GAST) in topic Matige remdruk en laag pedaal
Even een update. Vorige week is mijn 1800s afgekeurd voor de APK: de remmen bleven hangen. Inmiddels heb ik het probleem getraceerd naar de nieuwe rembekrachtiger. Het probleem zit hem in het ontluchtingsplunjertje zoals wel vaker voorkomt (zie ook diverse berichten op dit forum). Ik heb de vacuumslang nu maar helemaal losgegooid omdat anders de remmen niet meer loskomen. Hopelijk krijg ik hem geruild bij het VKO aangezien Nordicar de revisiesetjes niet meer in het assortiment lijkt te hebben. Een snelle zoektocht op het grote boze web leert overigens dat de Powertune/Lockheed rembekrachtiger helaas van matige kwaliteit is en vrij regelmatig bovenvernoemd probleem vertoont.

Ik heb het idee dat dit minstens een deel van de symptomen heeft veroorzaakt van het vreemde remgedrag.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Weergeven 26 - 50 uit 55 resultaten.