problemen met nieuwe rembekrachtigers

Lees meer
27-06-2012 18:02 #115180 door Niek de Boer
problemen met nieuwe rembekrachtigers is gemaakt door Niek de Boer
Ik hoor de laatste veel over problemen met de in de handel zijnde rembekrachtigers.Ik heb er zelf ook klachten over.Zoals het blijven hangen van de remmen en remolielekkage achter het membraan en het terugvinden van het eenrichtingklepje voor vacuum in losse onderdelen in de trommel bij het membraan.

Wie heeft met deze bekrachtigers ook problemen (gehad)?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2012 09:31 #115199 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Hoi Niek,

Zijn dit rembekrachtigers voor de Amazon? En via welke handelaar heb je ze gekocht?
Zelf nog niet nodig gehad, ik hoor wel veel problemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2012 12:47 #115204 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Het betreft de imitatie lockheed, maakt niet uit van welke handelaar, het zijn dezelfde, made in china.
Ik had de 40 jaar oude pbr preventief vervangen door de imi lockheed.
De remmen bleven hangen.
Voorbeeld, bij rood stoplicht met ingetrapte rem, bij het wegrijden de remmen tussen de 2 en6 seconden muurvast.
Geruild voor nr 2 , deze had het ook, het blijven hangen was iets korter, 1 tot 3 seconden.
Hoop geld weg, ik wil geen risico nemen met de remmen.
de 40 jaar oude pbr doet het beter, deze zit er nu ook weer in.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-06-2012 15:53 #115206 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Daar heb ik op dit forum al meerder klachten over gelezen, en dat is denk ik ook precies de reden waarom o.a. Dries is overgestapt van het imitatie-model (Powertune) naar origineel. Kost iets meer, maar ik zou het wel weten!

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2012 16:17 #115210 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
fijn, ik heb net een nieuwe laten plaatsen...
hoe herken ik het ondeugdelijke fabrikaat???

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2012 17:28 #115213 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Goeie vraag, zo als gezegd het betreft een imitatie, het ziet eruit als een lockheed , dat is het echter niet.
probleem is dat je aan het experimenteren bent met je remmen, dit moet gewoon goed zijn.
Bij navraag zou de hoofdremcilinder stuk zijn ofwel deze moest worden aangepast door een o ring eruit te laten zodat restdruk makkelijker weg kon.
ook zou de bekrachtiger 180 graden gedraaid moeten worden , met het membraam naar beneden, alles geprobeerd totdat ik het zat was en de pbr terug geplaatst heb en 2 imitatie lockheeds verder.

Ik zou zeggen als alles goed werkt controleer voorlopig wekelijks het remvloeistof reservoir-peil.
Maar als het niet goed werkt weet je nu waar je zoeken moet ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2012 21:13 #115225 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
oeps, ik zit te snurken... :roll: niet de rembekrachtiger maar de hoofdremcilinder is vervangen... weer een zorg minder :D

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-07-2012 10:06 #115382 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Ik zou graag informatie van personen met eigen ervaringen willen zien hoe je de verkeerde herkent (dus geen halve kennis via-via):
- wat is er aan de rembekrachtiger zelf aan verschillen te zien cq. hoe ziet deze er precies uit.
- wat is er op de begeleidende papieren aan verschillen te zien cq. wat staat er precies op.
Graag reacties met foto's / scans.
Verder de vraag of het soms blijven hangen van de remmen alleen bij deze imitatie rembekrachtigers een probleem is of ook soms bij de echte Lockheed of van opbouw vergelijkbare rembekrachtigers kan optreden (en dus een gevolg van het bouwtype is).
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-07-2012 17:39 #115390 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic problemen met nieuwe rembekrachtigers
Dan moet je Dries even een berichtje sturen of belletje doen. Als je even goed rondzoekt op het forum zul je enkele mensen vinden die met de imitatie problemen hebben gehad. Zoals ik al zei: dit is niet de eerste keer dat het hier aan de orde komt.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.