Matige remdruk en laag pedaal
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
De symptomen:
- sponzig pedaal dat erg diep valt
- ook meerdere malen pompen zorgt nauwelijks voor een harder pedaal
- deksel van het reservoir is continu nat alsof er ergens teveel tegendruk is waardoor de vloeistof door het gaatje naar buiten komt
Wat is er vervangen/gereviseerd:
- hoofdremcilinder gereviseerd
- nieuwe rembekrachtiger (VOD)
- nieuwe klauwen voor
- nieuwe cilinders achter
- overal nieuwe slangen
- nieuwe remleidingen achter incl. t-stuk
- nieuwe remstelnokken
- remlichtschakelaar
Ontluchten, remschoenen achter stellen, het helpt allemaal niet veel. Wat ik nog wil proberen:
- drukvereffeninggaatje in hoofdremcilinder doorprikken
- remdrukbegrenzer plaatsen (hoort er origineel onder)
Iemand nog andere suggesties?
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Ook ik had zo goed als alles nieuw en toch nog een (te) diep pedaal.
Zie Remdruk / hoogte rempedaal gescheiden remsysteem 1800ES
Bij mij was uiteindelijk de oplossing om het stangetje tussen het rempedaal en de hoofdremcilinder wat langer te stellen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rudi Dortangs
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2054
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
zie ook www.oudevolvo.nl/volvo/rijdende_ ... na_27.html
Eenmaal onderin was het pedaal wel hard en volgens de remmenbank was de remdruk ook al gewoon goed.
In eerste instantie spoot er ook remvloeistof door de dop, maar dit was na het plaatsen van een tweede nieuwe hoofdremcilinder zo goed als weg. Toen ik het stangetje nog niet gesteld had, kwam er nog een heel klein drupje door de dop.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Ik zal ook nog eens kijken of ik de gaffel verder uit kan draaien. Zo ver al erg bedankt voor de suggesties.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Ik heb het idee dat dit minstens een deel van de symptomen heeft veroorzaakt van het vreemde remgedrag.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 538
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Zie cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0685816892
Hij heeft nu geen actieve advertentie, maar verwacht dat hij hem nog wel heeft.
M'n vader had overigens met zijn Duett ook dat de remmen bleven hangen/drukken.
Alles was nieuw, van remcilinders, tot rembekrachtiger en klauwen, etc.
Dit bleek uiteindelijk te komen doordat de plunjer in de hoofdremcilinder te diep werd ingedrukt.
Hierdoor kwam hij niet meer goed terug en werd er bij het remmen telkens meer druk opgebouwd zonder dat dit echt effect had. Wellicht helpt jou dit ook verder (ondanks dat je symptomen iets anders klinken).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Danny Meeuwessen (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Verder heb ik gisteren de remleidingen van en naar het verdeelblokje vervangen. Die waren allemaal geknikt, vermoedelijk doordat het blokje verdraaid is (om de remschakelaar te vervangen waarschijnlijk).
De rembekrachtiger heb ik bij het onderdelendepot gekocht, maar dat is waarschijnlijk dezelfde als je overal ziet. Doe maar eens een zoekrondje op "powertune brake servo" en lees de horrorverhalen ( www.nsra.org.uk/newforum/showthread.php?t=40635 ).
1800s uit 1965 met koehoornbumpers, kleurcode 46.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.