Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT

Lees meer
07-04-2024 15:59 #1044808 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
En inmiddels de nieuwe benzinepomp gemonteerd evenals de cilinderkop in dit heerlijk warme weekend.



Stoterbusjes weer op hun plekkie:



Pasbusje er ook weer in:



Mise en place:



Blok en cilinderkop ontvet:





Koppakking erop:



Kop erop:



En als laatste voor vandaag de stoterstangetjes er weer in:



Volgende stappen: tuimelaaras monteren, cilinder 4 op tuimelen om de ontstekingverdeleras weer correct terug te plaatsen en daarna kleppen stellen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2024 15:40 - 17-04-2024 15:41 #1044922 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Vanwege een fout bij het monteren van de tuimelaaras ben ik in afwachting van het voort kunnen zetten daarvan ondertussen even wat andere dingen gaan doen.

Zoals bijvoorbeeld het wat opknappen van de delen die bovenop het kleppen deksel gemonteerd worden:



En de houder van de oliepeilstok:



En een verkregen uitlaatspruitstuk gaan opknappen, dit had ik met het originele spruitstuk al gedaan maar besloot toch liever deze te gaan gebruiken omdat de EGR gaten afdoppen toch wel een wat lastige klus werd.





Hier was het spruitstuk al een schoonmaak, ontroestbad en staalborstel op de dremel sessie verder.

De flenzen wat aandacht gegeven met vijlen, schuurpapier en scotchbrite:



Daarna afgeplakt zodat het spruitstuk geverfd kan gaan worden met dezelfde verf waarin ik het motorblok heb gezet:





Zaterdag weer verder met het opbouwen van de motor.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2024 17:07 - 21-04-2024 17:11 #1044960 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
......Aldus geschiedde...

Gisteren de tuimelaaras gemonteerd zoals het hoort...ahem...en de kleppen gesteld:



Kraaienpootje gebruikt omdat mijn diepe dop M7 nog niet diep genoeg was, pas bij het vandaag bekijken van de demontage foto's viel me op dat ik een slagdop M7 had gebruikt.., ik weet soms zelf niet meer hoeveel gereedschap ik eigenlijk heb...



Men neme:









Vervolgens met de kleppen van cilinder 4 op tuimelen de verdeler/oliepomp as terug geplaatst met de grootste 'halve maan' richting het vliegwiel zodat de later terug te plaatsen verdeler cilinder 1 een vonkje geeft.





Kleppendeksel voorzien van een nieuwe pakking:



Hop, hop, erop:



Dan de krukaspoelie er weer op:



Nu weer even terug schakelen naar wat kleine klusjes die moeten gebeuren om later weer verder te kunnen met de opbouw, volgende stap wordt het terugplaatsen van in/uitlaatspruitstuk met de koelvloeistofbuis voorzien van luchtinlaatvoorverwarmer


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-04-2024 15:30 - 28-04-2024 15:33 #1045029 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Montage van in de in/uitlaatspruitstuk combi dus, maar niet voordat we hebben gekeken naar:

Man monteert blindplaat op cilinderkop:











Voorbereidingen op de montage van in/uitlaatspruitstuk:








En hop, erop:



Als kers op de taart nog even de tapeindjes gemonteerd:




Dat is het weer even voor nu, in de volgende episode: waterpomp montage.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.