Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Lees meer
28-06-2019 17:56 #183973 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Fluid film en Mike Sanders fett kan je niet vergelijken. Beiden dragen ze bij aan roestpreventie, maar hebben beiden totaal ander inzet bereik. Fluid film is, afhankelijk van t soort/type van waterdun tot gelei achtig. Mike Sanders fett is bij (NL) temperaturen vergelijkbaar met net uit de koelkast komende roomboter (al bestaan er ook andere mengverhoudingen en als resultaat andere stevigheid). Alleen bij t aanbrengen dan verwarmen tot vloeibaar vet (waterdun bij 120 graden). In temperatuur bij Johan zal t veel meer richting zachte boter gaan, maar niet dat t steeds uitdrupt. Als je Mike Sanders fett zelf maakt (dus gurulan) dan kan je uiteraard ‘spelen’ Met mengverhoudingen en daarmee de viscositeit en vastheid in ‘koude toestand’.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 19:02 #183976 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Coen de Voogd schreef : Fluid film en Mike Sanders fett kan je niet vergelijken. .


Dus de Duitse vergelijkingssite snapt er niets van ?

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-06-2019 21:00 - 29-06-2019 10:24 #183978 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Heb mij wat te kort door de bocht uitgedrukt klaarblijkelijk. Fluid film is een dunner op vet gebaseerd product en heeft andere (mindere) hechting dan een dikker (en ander soort) vet gebaseerd product als Mike Sanders. Fluid Film richt zich vooral op penetratie en doordrenking van de roest (en daarnaast afdekking) terwijl Mike Sanders Fett richt zich meer op afdekking en minder op penetratie en doordrenking). Daarom wordt als beste de combinatie van beiden geadviseerd indien er sprake is van roest op de onderlaag. Het laagje Sanders fett ligt dan dus als een bescherming over de Fluid film waarbij je gebruik maakt van ‘best of both worlds’.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-06-2019 00:53 #183984 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Er zijn veel opties maar veel opties mogen de Filippijnen niet binnen.
Ik heb nu Owatrol CIP nu daar ben ik heel blij mee dat, dat is toegestaan, bus neem ik elke avond mee naar bed.
Maar Owatrol is meer voor de buitenzijde en kun/mag je niet verdunnen.
Maar mij gaat het in eerste instantie om de holle ruimte boven het dashbord, daar heb ik veel aan moeten herstellen en wil dit nu beschermen.
Nu weet ik niet waar Owatrol uit bestaat, dus ik zou ik niet weten waar je het eventueel mee kan verdunnen om het in die holle ruimte te krijgen.
Zolas ik al eerder vermelde ik ga in het uitgeslepen stuk met een stofzuiger naar binnen en zie wat er naar buiten kom.
Komt er niets naar buiten dan moet ik iets zien te vinden dat eventuele barsten opvult en het beste is een rustinhibitor.
Dus ik blijf nog een beetje expirimenteren.

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2019 03:08 #183999 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Wat foto's van het restauratiewerk.
De lassen zijn niet mooi wel stevig en doorgebrand maar dat is relavant als je lasdraad gebruikt wat geen gas nodig heeft.
De foto met de roest op het plankje, is de roest die ik uit de opengeslepen kokerbalk horizontaal en schuin omhoog heb gehaald met de stofzuiger.
Het balkje onder de bodum moet ik nog installeren.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2019 11:12 #184003 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.

Johan Geers schreef : Er zijn veel opties maar veel opties mogen de Filippijnen niet binnen.
Ik heb nu Owatrol CIP nu daar ben ik heel blij mee dat, dat is toegestaan, bus neem ik elke avond mee naar bed.
Maar Owatrol is meer voor de buitenzijde en kun/mag je niet verdunnen.
Maar mij gaat het in eerste instantie om de holle ruimte boven het dashbord, daar heb ik veel aan moeten herstellen en wil dit nu beschermen.
Nu weet ik niet waar Owatrol uit bestaat, dus ik zou ik niet weten waar je het eventueel mee kan verdunnen om het in die holle ruimte te krijgen.
Zolas ik al eerder vermelde ik ga in het uitgeslepen stuk met een stofzuiger naar binnen en zie wat er naar buiten kom.
Komt er niets naar buiten dan moet ik iets zien te vinden dat eventuele barsten opvult en het beste is een rustinhibitor.
Dus ik blijf nog een beetje expirimenteren.

Alvast bedankt

m.vr.gr.

Johan Geers


Volgens mij kun je het verdunnen met gekookte lijnolie.
Mijn amazon behandel ik ook regelmatig met gekookte lijnolie, ruikt de eerste weken wel een beetje maar daar wen je wel aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-06-2019 20:07 #184007 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Hierbij het ‘productsheet’ van Owatrol CIP: owatrol.com/media/ft_rustol_cip_nl__017700200_1025_14112014.pdf . Volgens fabrikant moet je niet verdunnen. Spuiten kan (alleen) airless. Je zou moeten kijken of je een airless spuit op de kop kan tikken / kopen in Filipijnen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2019 00:57 #184009 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
airless verfspuit (0,4 mm x 80º @ 1860-2000 psi (128-138 bars))

waar haal ik 128 tot 138 bar vandaan? zo een compressor kan mijn electrieschietijdnet niet trekken ik heb hier maar een enkelfasig net.
Ik moet gewoon iets lokaals gaan zoeken.
Wat wel hier te verkrijgen is Owatrol voor hout, maar ik denk dat ik daar weinig mee kan.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2019 10:11 #184010 door Coen de Voogd
Beantwoord door Coen de Voogd in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Die druk lijkt hoog, wanneer je denkt vanuit ‘regulier spuitwerk met een compressor’. Dus verneveling van verf in een (stevigere) luchtstroom. Bij airless spuiten wordt de verf, via een zeer nauwe opening (dus hele fijne verneveling) in de spuit naar buiten ‘geworpen’. De druk waarmee dit gepaard gaat wordt opgebouwd in de ‘airless spuitset’. De druk waarmee owatrol CIP verspoten dient te worden is, voor airless begrippen, niet veel. Die airless setjes kunnen dit eenvoudig leveren (en je electra net ook).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2019 11:56 #184011 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Renovatie Volvo Amazone Philippines 1966 deel twee.
Beste Coen die jij bedoeld zijn dat deze www.lazada.com.ph/products/electric-auto...25bb3pn0nCb&search=1

daar lijkt het me niet mee te lukken.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.