Katterug project

Lees meer
19-04-2015 09:23 #150595 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

"Jan Venema" schreef:
Op de laatste foto zie ik een 4 spijlen-gril; voor een PV445 heb je 5 spijlengril nodig.
Wellicht had je die ook inmiddels al verzameld.

Groet&
Jan Venema


He jan, leuk dat je dit detail opvalt. Ik heb inderdaad een extra spijl gevonden en die komt erop :) Nu pas het niet helemaal een op een omdat de verticale delen van de 5 spijlen gril wat anders zijn maar daar vind ik ook wel weer een oplossing voor. Anders is er in september weer de VKB en heb ik misschien het geluk dat ik de onderdelen daar vind voor een vrienden prijsje :P

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 09:32 #150596 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Katterug project
Die extra spijl moet gewoon een donatie zijn voor dit prachtige project!

Iemand????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 09:49 #150597 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Like that, Arno :) :) zou wel heel mooi zijn. Ik wil ook wel ruilen want de verticale delen voor de 4 spijlen gril heb ik.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
19-04-2015 12:23 #150598 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Katterug project
Ha Rob,

Leuk om te zien dat het project weer vervolgd wordt.
Dat het mooie weer een extra motivatie is kan ik mij goed voorstellen :D
Ik ben ook zeer benieuwd naar de overdrive-modificatie, hoop dat je dat ook fotografeerd.

succes, groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 12:53 #150602 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project

"Jan van Bochove" schreef:

Ik ben ook zeer benieuwd naar de overdrive-modificatie, hoop dat je dat ook fotografeerd.


Wordt zeker vervolgd Jan :) , k'ben zelf ook heel benieuwd wat ik allemaal tegen ga komen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 17:32 #150612 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Katterug project
Boeiende updates weer van je creatieve werk!
Over het inbouwen van een overdrive in een Katterug is redelijk wat informatie te vinden, maar misschien ben je daar al mee bekend, zie ook de onderstaande links. Nu heb jij een Duett-chassis, dus dan kan het misschien zijn dat ook met zo'n overdrive sommige details net even een andere aanpak behoeven, maar dat is jouw vast en zeker wel toevertrouwd...

www.brickboard.com/RWD/index.htm?id=1247843&show_all=1
www.vclassics.com/pv_od.html
www.volvoadventures.com/544PVHans.html

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 18:17 #150613 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Bedankt Gert, die link naar "vclassics" was ik al eens tegen gekomen maar die andere nog niet. De eerste link is een goeie, moet inderdaad de km teller kabel niet vergeten. Ik weet dat een Amazon M40 niet zondermeer onder een Katterug past ivm de hoek van de teller aandrijving op de bak, bij de M41 en nieuwe tunnel zal ik daar ook rekening mee moeten houden. Ik zal de vorderingen bij houden op het forum, misschien zijn er leden zijn die ook aan een overdrive denken en er wat aan hebben.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2015 22:15 #150619 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Katterug project
Als je handrem niet op de 544-positie zit, kan het handig zijn om de tunnel over een grotere lengte te verbreden om dusdoende meer ruimte te krijgen voor een haakse aansluiting (666756) van de snelheidsmeterkabel.
Het alternatief om de kabel in het interieur onder de rechter vloermat door te leiden naar een rechte aansluiting in de bak, via een te maken opening in de rechter zijde van de tunnel, zou mijn voorkeur hebben.
In ieder geval heb je een langere kabel nodig en wel van een Amazon met overdrive, waarbij er keuze is uit twee exemplaren: 668598 (modellen tot 1963) en 670505 (modellen van 1963 t/m 1970). Het verschil tussen beide is de draadsoort van de aansluiting op de snelheidsmeter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-04-2015 01:09 #150649 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Nogmaals bedankt Gert, hier kan ik wat mee. Ik stel het heel erg op prijs als andere mee denken, het zorgt ervoor dat je de dingen breder gaat zien.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-05-2015 12:50 #151119 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Katterug project
Heb afgelopen weekend nog wat aan de tunnel kunnen doen en heb nu de ruimte die nodig is.
Eerst een steuntje gemaakt dat vast geschroefd zit op de bak zodat ik de bak gemakkelijk kan passen en weer laten zakken.






Op het breedste punt van de overdrive heb ik de vloer aan beide kanten ongeveer 3,5 cm weg gehaald waardoor de afstand vanaf de eerste ribbel in de vloer nu 17cm is.




Dit geeft ongeveer 2cm ruimte tussen de bak en de tunnel aan allebei de kanten. De tunnel is op de vloer en boven aan ingeslepen en uitgebogen om deze ruimte mogelijk te maken ( zie de rode pijlen)







Ik kan nu beginnen met de nieuwe vorm en het plaatwerk van de tunnel. Het stuurhuis heb ik ook klaar. De keerring was helemaal uitgedroogd, deze is nu samen met de pakking bovenop vervangen en weer fris zwart gemaakt. De lagerbussen waren prima, geen speling op de as :)




Groeten, Rob

















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.