Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
26-07-2016 20:05 - 26-07-2016 20:06 #162116 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Stoer project !
Het is (in mijn ogen terecht) al vaker gezegd hier ; je bent een heel stuk proffesioneler geworden in de uitvoering van je projecten aan de ama.
Gelukkig is je creativiteit en onbevangenheid gebleven.
Echt waar, ik heb je eerste ama-project met olieton als versnellingsbaktunnel en bijzondere pedaalconstructies soms met nee-schudden bekeken maar ook vaak met schuddende buik door het lachen vanwege alle reacties die er kwamen en hoe jij daar weer op reageerde :) :)

Eigenlijk zou een filmpje hier het helemaal af maken .........

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2016 20:24 #162118 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Geluid nog binnen de wet?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2016 21:55 #162120 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ jan,
Bedankt voor je waardering!
Ik durf zelf niet echt meer terug te kijken naar de verrichtingen die ik uitvoerde :whistle:
Gelukkig heb ik nu het geld en de ervaring die ik vroeger al goed had kunnen gebruiken.
Ik zal binnenkort even een filmpje maken.

@ arno,
Mijn db waarde staat niet geregistreerd op kenteken dus hoef ik daar niet aan te voldoen (gecheckt en nagevraagd). Mocht de politie er toch moeilijk om doen gooi ik er gewoon een 3e db killer in. (ja er zitten er al 2 in :blush: )
Tevens hou ik het wel op niveau zodat mn eigen oren het kunnen volhouden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2016 22:12 #162121 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Werkt dat zou volgens de wet? Als dat zo is kan ik de exhaust cut-out klep altijd open laten staan :) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2016 22:19 #162122 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ arno,
Er staat nergens in de wet dat het niet mag als het niet geregistreerd staat. Dus ik zou zeggen doe wat je niet laten kan. Dat is het verhaal wat meerdere apk keurmeesters mij hebben verteld. ;) ;) ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
26-07-2016 23:21 #162125 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ziet er netjes en gaaf uit Wessel!!
Ben ook super benieuwd naar het geluid, ik dacht eerst dat deze ook weer nar voor het achterwiel zat maar hij zit bij het voorwiel B) Looking good! net als je nieuwe velgen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
27-07-2016 09:49 - 27-07-2016 09:50 #162130 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Wessel Renken schreef : @ arno,
Er staat nergens in de wet dat het niet mag als het niet geregistreerd staat. Dus ik zou zeggen doe wat je niet laten kan. Dat is het verhaal wat meerdere apk keurmeesters mij hebben verteld. ;) ;) ;)


Dat valt te betwisten….......

handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/personen...Paginas/default.aspx

Als je artikel 3 leest zou je denken dat je gelijk hebt.
Maar lees je 4 er ook nog achteraan dan komt de aap uit de mouw, max. 95DB

De keurmeesters hoeven het geluid niet standaard te meten en APK keuringsstations van garages hoeven de meetinstrumenten ook niet in huis te hebben.
Dat zal de reden zijn dat je de (positieve :cheer: ) reacties kreeg waardoor het leek alsof je je gang maar kunt gaan.

Als het niet al te gek is zal het in de praktijk ook wel loslopen.
Je bent pas echt de sigaar als je zoveel aandacht trekt met je geluid dat een agent je staande houdt en je kenteken in beslag neemt zodat je eerstvlangs de RDW kunt voor een officiele geluidsmeting.
Die meting is zo duur dat je in eerste instantie denkt alle meetapparatuur gekocht te hebben, nee meneer die kosten zijn alleen voor 1 meting.

Hier lees je ook iets over geluid;

www.mopar.nl/forum/viewtopic.php?t=13037

Conclusie, als je niet de aandacht trekt dan zal het wel los lopen.

Groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2016 11:36 #162134 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ jeroen,
Thanks man! Ik heb hem achter het voorwiel geplaatst zodat ik niet weer onder de auto door hoef

@ jan,
Daar heb je gelijk in, die info heb ik niet meegekregen.
Nu scheelt het dat het geluid niet belachelijk hard gaat, de 95db zal ik in ieder geval nooit halen. Ik kan nu gewoon met alle ramen los zonder gestoord te worden rijden dus het valt allemaal reuze mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-07-2016 11:51 #162135 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel vette auto en gaaf die side pipe.
Ben zelf bezig een combi op te knappen als ik tijd vind plaats ik nog wel wat foto's nu nog heel veel lassen en nieuw plaatwerk er in :silly: .
Maar ben ook al aan het kijken naar de spullen die hem naar mijn smaak gaan brengen zoals andere velgen.

vraagje waar heb jij velgen gekocht zijn dit american racing wheels?
Hoe wist je dat ze paste ik ga niet naar jouw maat toe maar wou rond de 7J uit komen en dan een ET van 10 dan zou alles 3CM meer naar buiten moeten komen.
Er komen 60 mm verlaagde-veren onder (als ik ze ooit binnen krijg :().

Mogelijk dat het al ergens anders besproken is maar was dus wel benieuwd naar wat er kan zonder aanloop op stuur stangen veer werk etc. heb jij hier nog een studie naar gedaan of of passen meten en met spoorverbreders aan de slag?

groet,

Jacob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2016 21:38 #162169 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ jacob,

Ik zal je even een berichtje sturen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.