Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
30-01-2017 15:32 #166378 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Leuk artikel Wessel :cheer: .
En hij blijft er mooi bij staan.
Hopelijk zie ik binnen kort ook mijn wagen eens op ze echte hoogte :lol:

Simon S schreef : idd wel veel vermogen erin maar de remmen vergeten, dat is overigens met race remblokken goedkoop op te lossen.
Maar niet te vergelijken met moderne wagens met ABS, en als je daar de strijd mee aan gaat is dat riskant.


Dit licht vooral aan het gebruik van deze rem blokken "race remblokken" werken namelijk beter bij een hoge temperatuur dit betekend dus niet beter remmen op de weg (zelf slechter). Dus gewone blokken zijn beter voor normaal rij gedrag. gevlochten remleidingen is de beste upgrade die je kan nemen gaat de druk ook echt naar je remmen en niet in de slang zitten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-01-2017 18:42 - 30-01-2017 18:48 #166381 door S.P.H Simon
Beantwoord door S.P.H Simon in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Je hebt toch ook de ouderwetse zachte remblokken (met verschillende kleuren); die hoeven niet roodgloeiend te worden maar slijten wel sneller.

www.volvokv.nl/forum/remmen/23920-remmen-upgrade-volvo-amazon

Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
31-01-2017 00:12 #166388 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hey Wessel,
Mooi artikel hoor en mooie foto's.
Deze auto is echt een pronkstuk geworden, maar hoezo 'Een Volvo turbo motor inbouwen'?
Als ik de keuze had en van nul moest beginnen zou ik ook voor een volvo turbo gaan (heb ik ook gedaan) maar deze auto heeft al eens een flinke ombouw meegemaakt, die twincam zou ik dus lekker laten zitten, mag ik vragen wat de reden is dat je met deze krachtige motor toch weer opnieuw een ombouw zou gaan doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
08-02-2017 20:09 #166557 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
mooi werk Wessel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2017 21:33 - 20-02-2017 21:36 #166879 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Ondertussen veel voortgang aan het boeken in m'n nieuwe huisje.
Ik ben er nu ongeveer 5 maand mee bezig en hoop er over 2 maand ongeveer in te zitten :)
Ik heb ook bijna toestemming van de gemeente om een garage te bouwen voor de Volvo!

Tevens kan ik het af en toe niet laten om wat vrije tijd te gebruiken voor de Volvo.
Vorige week de remmen vernieuwd en een beetje aan het passen en meten geweest voor luchtvering.


Ik begrijp trouwens niet echt waarom er zoveel mensen zeuren om mijn remmen, hij remt prima en is hier ook op getest. Als ik 'betere' remmen zou aanschaffen zouden de wielen alleen maar blokkeren(wat nu al gebeurt bij een noodstop), wat juist veel gevaarlijker zou zijn.
Ik ben ondertussen bijna 25 en weet nu onderhand na jaren sleutelen echt wel wat technisch verantwoord is voor mijn auto.

Hier trouwens nog een before and after van m'n Amazon voor de mensen die er wel van kunnen genieten :whistle:
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-02-2017 23:54 #166881 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Wessel van die luchtballen heb ik onder mijn aanhanger gehad lopen wel langzaam leeg.
Misschien opvullen met stikstof.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2017 09:54 #166882 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
"mensen die zeuren"??? Maar Wessel": forumschrijvers kunnen toch ook betrokken zijn en meedenken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2017 10:34 #166885 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Klopt, misschien wat fout verwoord. Wat ik ermee bedoel is dat er gauw conclusies worden getrokken of zus en zo deugt of niet, terwijl er niks aan de hand is. En dat maakt het posten van updates voor mij minder leuk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2017 11:18 #166886 door Jacob van Zwet
Beantwoord door Jacob van Zwet in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Nice wessel wat heb je voor remmen update gedaan? of remschoenen vervangen?

En gister mij bumper er weer opgezet en dan let je natuurlijk bij een ander ook op de bumper ;) hij lijkt bij jouw een beetje naar achter te hangen.

@ Johan,

De lucht balgen worden gevoed door een klein compressortje dus je kunt zo je rijhoogte aanpassen.

Wessel Al een idee hoe je het gaat doen Airride?
volgens mij is het makkelijkst om de buis waar nu je veer in zit er af te slijpen en een plaat te lassen waar de balg dan aan vast kan.
dan een extra bevestiging maken voor je schokbreker aan de zijkant van je onderste draag arm en dan ook naar een plek op dezelfde plaat als waar de balg aan vast zit.

En gewoon blijven update !!!!!!!! verandering blijft soms gewoon lastig :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2017 12:58 - 21-02-2017 12:59 #166887 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@Jacob
Ik heb alle remblokken vervangen en de remklauw rechtsvoor aangezien een cilinder ervan vast zat.

Ik ben op dit moment mounts aan het maken op m'n werk voor de balgen, ik wil alles demonteerbaar maken zodat ik er altijd makkelijk bij kan.
De schokbreker ga ik inderdaad verplaatsen naar achteren.
De mounts voor de achterkant moet ik nog passen en meten, daar ben ik nog niet aan toe gekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.