Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Lees meer
07-02-2016 10:23 #158048 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Hè Wessel proficiat met je wagen, dit is een echte goede basis voor een verassend Wessel project. Een echte originele Nederlandse GT als ik het goed zie (13394) en dan al een dikke motor erin waar je zo mee verder kunt.
Ben heel benieuwd naar het vervolg en ga je zeker weer volgen.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Kuizenga (GAST)
  • Jeroen Kuizenga (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
07-02-2016 11:07 #158049 door Jeroen Kuizenga (GAST)
Beantwoord door Jeroen Kuizenga (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Mooie Amazon, ben benieuwd wat je ervan gaat maken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
07-02-2016 12:40 #158052 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Mooi zeg! Wat voor motor hebben ze erin gelepeld?

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2016 13:32 #158056 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project

Er ligt namelijk een Ford Sierra 2.0 blok in :twisted:
Loopt als een trein, en kan daardoor ook heerlijk met het verkeerd meekomen.
Is er netjes ingebouwd en rijd op gas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2016 14:34 #158057 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Interessante aanwinst. Een Sierra 2.0 DOHC motor heeft 120 DIN pk, dat is merkbaar meer dan een standaard B20 heeft, hoewel ik de aanduiding "dikke motor" meer van toepassing vind op bv. een B30. Gaat die hier ook weer in komen of laat je het zo? Zit er ook een Sierra vijfbak achter?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
07-02-2016 18:21 #158070 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Of als die 120 nog niet genoeg is een cosworth kit er op, 200 + PK :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-02-2016 19:16 #158072 door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
Is die Ford motor zo zuinig?
De gastank oogt wat klein in verhouding met wat je meestal in een amazon ziet liggen.
Hoeveel liter kan er in?

Voor de rest zie t er niet verkeerd uit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-02-2016 22:46 #158098 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
@ Rob,
Bedankt! Ja klopt, alleen is er helaas niks meer van de GT te vinden in de auto behalve het embleem :roll:

@ Gert,
Ik blijf zolang als het kan van de motor af, die loopt perfect dus daar doe ik niks aan (behalve onderhoud natuurlijk)
Er zit gelukkig ook een Sierra 5 bak achter ja, die 5e versnelling is toch al gauw een gemis in een Amazon.

@ Jo Jo
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat het verbruikt en hoeveel liter erin kan, daar heb ik nog helemaal niet naar gekeken haha.
Ik ga binnenkort met een volle tank even uitproberen hoever ik op hoeveel liter kan.

Momenteel ben ik het interieur bij elkaar aan het sprokkelen, alleen zit ik nogsteeds met de kapotte rugbekleding van een stoel en kapotte zitbekleding van beide stoelen. Is er iemand die me daarmee uit de brand kan helpen? Maakt niet uit welke kleur als ze maar gaaf zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2016 19:31 - 13-02-2016 22:49 #158183 door Wessel Renken
Beantwoord door Wessel Renken in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
UPDATE:
Afgelopen week aardig druk geweest,
de achterlichtglazen waren aan vervanging toe en heb nieuwe besteld in rood rood wit.
En chromen randen van m'n vorige Amazon gebruikt die iets strakker zijn.


Ook een andere bumper besteld, helaas niet zo mooi als ik gehoopt had maar veel beter dan de oude bumper.
Doordat ik de rozetten eraf heb gehaald kwam ik wat bouten te kort dus heb ik die zelf bijgemaakt, de tapdraden ervan waren te kort dus heb ik die wat verder getapt en op maat gezaagd.


Tevens ook de trekhaak verwijderd aangezien ik daar straks toch niks aan heb, een andere tankdop gevonden en een sierlijstje om de kenteken geplaatst :mrgreen:


Deze week vooral druk geweest met het verlagen van de auto en ben heel blij met het voorlopige resultaat :twisted:
Er moet hier en daar nog wat aan geknutseld worden om alles te verfijnen. Ik heb nieuwe banden binnen die er maandag opkomen waardoor ik wat meer speling krijg met de wielkasten. Ik vind de achterwielen nog teveel uitsteken dus ik zat te denken om het hart van de wielen te laten verplaatsen zodat de wielen meer naar binnen komen. (als dat uberhaupt mogelijk is) Ik heb er in ieder geval nog wel genoeg ruimte voor achter het wiel.



Op een regenachtige dag ben ik hier nog mee bezig geweest.
Aangezien een nieuw dashboard dek belachelijk duur en een gaaf dek schaars is heb ik er zelf maar een stuk skai leer eroverheen getrokken.
Eerst een stuk filtermat van m'n werk er tussen gemaakt zodat je de oneffenheden niet meer ziet en daarna het leer erover.
De montagegaten moeten er nog in en de inhammen van de kachel moet ik nog aanpassen.
Ziet er goed genoeg uit voor mij, alleen nog hopen dat ik hem er fatsoenlijk in kan bouwen maar dat komt later :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-02-2016 21:50 #158185 door Gert van Beek
Beantwoord door Gert van Beek in topic Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
He Wessel, leuk project weer, wat voor bak ligt er achter die Sierra? waarschijnlijk een MT75.
Dat zijn oersterke bakken. Veel succes met je nieuwe project.

Groet Gert.

De oudste is uit 1963 en de jongste uit 2008.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.