Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon

Lees meer
22-08-2023 16:20 - 22-08-2023 16:36 #204345 door Monique Schaeffer
Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon is gemaakt door Monique Schaeffer
Dag mede Volvo-liefhebbers, 

Ik heb mij een poos terug voorgesteld toen ik lid werd van de vereniging. Op dat moment was ik echter nog niet in het bezit van een eigen Volvo (of jawel, mijn V70 voor de dagelijkse ritjes maar nog geen klassieker....) Inmiddels heb ik een eigen Amazon waarmee ik het oosten van Nederland al aardig doorgereden ben! 

Ik ben Monique, 33 zomers jong, wonende in het oosten des lands (achterhoek) en altijd al liefde gehad voor de Volvo's. Een beetje van huis uit meegekregen, het huis van mijn ouders rook vroeger naar de motorolie en iedereen kwam sleutelen. Ook later bleef dat sleutelen. Allerlei merken zijn bij ons thuis de revue gepasseerd, maar de Volvo's waren toch de rode draad. 
Met name mijn opa was fervent Volvo rijder en was vaste klant bij Toncar in Berkel en Rodenrijs. Hij kocht daar zijn Amazon en de P1800. Toen de auto's weg moesten had ik zelf nog geen rijbewijs. Ik heb mijn opa toen beloofd dat er óóit een dag zou komen dat ik hem op kom halen in een Amazon. Helaas is dat er niet meer van gekomen, hij is in 2009 overleden. 

Sinds een paar jaar speelde ik samen met mijn vader met het idee om de oude auto's van mijn opa/zijn vader te gaan opsporen. Helaas mocht ook deze hartenwens niet meer uitkomen. Mijn vader is helaas 5 juni 2021 overleden op 61 jarige leeftijd. Zijn overlijden zette me ertoe om in mijn eentje op zoek te gaan naar de auto's van mijn opa. Kort na zijn overlijden heb ik een bericht gepost op Facebook en is mijn oproepje in het clubblad verschenen. Inmiddels weet ik dat de P1800 in 2017 geëxporteerd is, de Amazon heb ik gevonden. Ontzéttend gaaf en toen de huidige eigenaar aanbod om af te spreken sprong ik een gat in de lucht. Ik mocht zelfs een eindje sturen. Die glimlach ging niet meer van mijn gezicht en de wens voor een eigen Amazon werd alleen maar groter. Samen met mijn oom (de broer van mijn vader), die overigens vanaf zijn achttiende in het bezit is van dezelfde Kattenrug (ook klant bij Toncar), ben ik op voorzichtig zoek gegaan naar een eigen Amazon. We hebben een aantal auto's bekeken en geprobeerd. Uiteindelijk kreeg ik het bericht dat Toncar (hoe kan het ook anders) dé auto voor me had. Ik ben gaan kijken, gaan rijden en gaan nadenken. Na een paar nachten wakker liggen was het voor mij heel helder, deze Amazon hoort bij mij! Het cirkeltje is rond, de derde generatie die bij Toncar een auto koopt. Februari dit jaar heb ik de auto opgehaald bij Toncar en heb hem naar huis gestuurd, een rit van 180 km. Wat heb ik genoten en ik had écht het gevoel dat mijn vader en mijn opa op de achterbank zaten met hun duimen omhoog. Sindsdien heb ik meegedaan met wat ritjes hier in de buurt en ben ik voornemens om eens te kijken naar wat ritjes met de VKV. Ook hoop ik 23 september de Amazon richting Rosmalen te kunnen sturen voor de Volvo Klassieker Beurs. 

Verder; Helaas ben ik zelf nog niet heel technisch maar aldoende leert men. Toen ik laatst na een rit thuiskwam met een lekke hydrokoppeling heb ik samen met mijn vriend deze vervangen.  De auto is trouwens nog, naar mijn weten, volledig origineel. Het enige wat ik erop heb laten zetten is een wisselstroomdynamo en rembekrachtiging. En 'isofix' om mijn twee kleine kinderen veilig te kunnen vervoeren. Het betreft een Amazon 121 met een B18 motor uit 1966. Het is een Zweed, geïmporteerd in 1995. Vanaf die tijd altijd van dezelfde eigenaar geweest totdat ik hem kocht. Mocht iemand de auto toevallig herkennen of de eigenaar kennen, hoor ik dit heel graag. Ik hoor graag meer over de auto. 

In de Scheveningse haven met mijn oom en zijn Kattenrug nét nadat ik de auto opgehaald had bij de garage. De zonneklep heb ik er thuis afgehaald. 
  

  



'Thuus' 
 


Ik ben trouwens benieuwd of er nog meer Volvo fanaten in het oosten van het land wonen. Ik heb het idee dat ik hier een beetje een vreemde eend in in de bijt ben. De enige 'olde' Volvo's die ik hier zie rijden zijn bijv. de 740's die klaargemaakt worden voor de bangers/autorodeo... ;-) 

Groetjes! 
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2023 19:19 #204347 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Wat een mooi verhaal, Monique! Je bent volop aan het genieten en je eert je voorouders bovendien!
En mijn persoonlijke mening: zonneklep of gangstercap eraf? Goede keus! Het verstoort de belijning van de auto.
Heel veel plezier met je Amazon!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2023 23:08 #204350 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Opnieuw welkom Monique! Zeker niet de enige in het Oosten. Voorheen in de Liemers en tegenwoordig in 'Ernhem', alhoewel Achterhoekers dat misschien niet eens meer het Oosten noemen  !
Geniet van je Amazon, hij lijkt precies op mijn eigen Amazon toen ik hem kocht, maar dan met twee deuren minder en een jaartje jonger!

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2023 15:00 #204360 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Prachtig emotioneel verhaal! Veel plezier met je Amazon! En er zijn wel degelijk meer leden in Overijssel en de Achterhoek hoor!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-08-2023 20:44 - 23-08-2023 20:46 #204368 door Pascal Kogelman
Beantwoord door Pascal Kogelman in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon

Prachtig emotioneel verhaal! Veel plezier met je Amazon! En er zijn wel degelijk meer leden in Overijssel en de Achterhoek hoor!


Jazeker hoor Monique, hier Pascal uut Salland ( Overijssel)
Drie oude Volvo’s bij huis   (en een moderne, van mijn vriendin) waarvan 2 belastingvrij.
Mooi verhaal vd  Amazon reünie met de oude liefde die blijkbaar niet roest.
Veel veilige kilometers toegewenst.
Groet,
Pascal


 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2023 09:30 #204377 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Hoi Monique,
Ik heb helemaal beeld bij je verhaal, het leven gooit helaas vaak roet in het eten en overlijden mensen veel te vroeg. Ook ik had een vader die me de eerste Amazon gaf in 1978 toen ik in Amsterdam studeerde een rode '67 122S
Hij stond aan de basis van mijn hobby, hij is 6 jaar geleden overleden op 82 jarige leeftijd, te vroeg om in de 164 te kunnen rijden die ik aan het restaureren was. Is nog steeds niet klaar ....
Maar goed, ik woon ook in de Achterhoek in Doesburg, 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-08-2023 10:30 #204378 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Wat een mooi en ontroerend verhaal Monique. Welkom bij de club. Is Zwolle nog in het oosten? Zo ja, dan woon ik ook in het oosten. Zo nee, dan woon ik er toch zeker tegenaan.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-09-2023 22:09 #204682 door E. van Leijenhorst
Beantwoord door E. van Leijenhorst in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Hoi Monique, wij hebben elkaar eerder geappt. Ik heb nog een Volvo boek voor je (gratis). Kan deze meenemen naar de beurs. Ik ben er zaterdag. Groet, Evert

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-09-2023 09:41 - 19-09-2023 14:13 #204683 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon
Hoi Monique, leuk dat de Amazon goed bevalt, ik woon ook in de Achterhoek - in Doesburg - Mocht je wat onderhoud willen plegen en het zelf ook bijwonen ben je welkom. Ik sta met mijn Stichting ook op de Beurs.
Als je onder mijn Avitar kijkt zie je een linkje naar mijn site, daar kun je lezen wat we zo doen. Overigens ben ik veel Amazon onderdelen aan het opruimen, ik heb een Combi en een 123GT. Momenteel een witte '65 aan het restaureren, samen met de eigenaar. Hier nemen we rustig de tijd voor en mensen vinden het heerlijk om eens een dag uit de hectiek van werken te zijn. Wellicht tot ziens

mijn combi

 

en de 123GT (nog niet af)

 

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2023 10:21 #204738 door Monique Schaeffer
Beantwoord door Monique Schaeffer in topic Hoi! Monique stelt zich (opnieuw) voor, nu mét Amazon

Wat een mooi verhaal, Monique! Je bent volop aan het genieten en je eert je voorouders bovendien!
En mijn persoonlijke mening: zonneklep of gangstercap eraf? Goede keus! Het verstoort de belijning van de auto.
Heel veel plezier met je Amazon!!!

Helemaal eens met jouw mening over de zonneklep/gangstercap. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.