- Berichten: 13
Voorstellen en vragen
- Peter (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
Bij deze even voorstellen: Ik ben Peter en woon in de mooie regio Nijmegen. Na jarenlang een lease auto gereden te hebben ben ik nu op zoek naar een oldtimer op LPG die als woon-werk buffel gebruikt kan worden. Dan kom je al gauw op een oude Mercedes of Volvo uit. Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar een Volvo, anders zou ik me hier niet melden. Vind zelf de 164 nog steeds erg fraai. Een Volvo uit de 2.. serie is ook mooi. Maar het mag ook een stationcar zijn. Vanmiddag tijdens ons motorritje zag ik een aantal van jullie prachtige Kattenruggen, Amazons en een P1800 bij een terrasje langs de Maas staan. Dat was alleen al een goede reden om me hier aan te melden...
Nu zullen jullie wellicht denken: Heb je er weer zo een die impulsief op zoek is naar een oldtimer vanwege de huidige brandstofprijzen. Wellicht gedeeltelijk. Maar mag het? En heb altijd al een zwak voor oldtimers gehad. Uiteraard zal ik mezelf moeten verdiepen in alles wat met oldtimers en LPG te maken heeft. Maar als jullie tips hebben, dan hoor ik het heel graag. Kan bijvoorbeeld een auto van 40 jaar en ouder beter geisoleerd worden om er ook mee in de winter door te rijden? Op welke punten moet ik over het algemeen letten? En op welk(e) adres(sen) kan ik goed terecht voor een betrouwbaar advies?
(Als deze post in een andere sectie van het forum thuis hoort dan hoor ik het wel)
Groet,
Peter
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 475
Ik raad je zeker aan om gewoon 'doelloos' op het forum te lezen over de 164-serie. Er zijn voldoende leden met ervaring met de 164 / 140 serie.
Een aantal leden is ontzettend druk met de Volvo Academy. Op die website kan je veel vinden over de techniek en het model: LINK
Het voordeel van een Volvo is dat ze qua verwarming natuurlijk zijn gemaakt voor de Zweedse winters. Ik rijd zelf in een Amazon als dagelijkse auto en heb het met de kachel eerder te warm dan te koud (zonder dat ik mijn auto extra heb geïsoleerd). Ik mis eigenlijk alleen de airco tijdens warme zomers, maar de 'arko' en het rijplezier vlakken dat weer meer dan uit (je gaat vooral meer 'relaxt' rijden met een oldtimer).
Voor het comfort heb ik een parkeerverwarming in mijn auto gebouwd (setje van de Biltema in Zweden). Ik gooi hem aan het stopcontact op de oprit (die moet je wel hebben) en dan is de auto heerlijk warm als ik vertrek + de verdamper is opgewarmd zodat hij beter op LPG kan starten. Je maakt er ook nog direct een 'groene' indruk mee met zo'n kabel uit de auto: 'huh, is die elektrisch?'. Dat als voorbeeld, je kan natuurlijk zo gek gaan als je zelf wil.
Mijn kennis van de 164 is verder beperkt dus dat laat ik aan de kenners over!
Succes in ieder geval en mocht je een 164 vinden, overweeg dan lid te worden. Ik zal je het pr-praatje nu nog besparen
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
- Offline
- Moderator
- Berichten: 475
Zie als voorbeeld dit bericht: link
Ben je nog in een heel vroeg-stadium, dan is het misschien leuk/slim om de reacties hier af te wachten. Mogelijk kan je bij iemand komen kijken/proefrijden/meerijden die in de buurt woont. Ik woon wel in de buurt, maar ken niemand met een 164 helaas.
Succes in ieder geval!
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Een Katterug is nog minder geschikt voor dagelijks gebruik in mijn ogen.
Een 164 alweer een stuk meer en een Volvo 240 ook zeker.
Maar zoveel mensen, zoveel wensen dus is 'eerst even gaan ervaren' denk ik een goed idee. Wellicht zelfs de verschillende modellen eens een weekendje oid huren.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Tom Steverink
- Offline
- Platinum-lid
De stations zijn duurder dan de sedans..
Zie de mijne:
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Peter (GAST)
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 13
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Best value for money zou een 140/164/240 zijn op dampgas, prijzen van die wagens schieten omhoog bijna evenredig aan de benzine/LPG prijzen. Hou rekening met meer kosten aan onderhoud bij een youngtimer of klassieker in vergelijk met modern blik, extra aandacht voor rijgeluid vermindering (late 164/240 geen tochtraampje meer voor) binnenschermen in wielkuipen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.