Waar slaapt jullie Volvo ?

  • Arjan Vijge
  • Arjan Vijge's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • HEER lijk
Lees meer
05-11-2023 12:15 #1042840 door Arjan Vijge
Beantwoord door Arjan Vijge in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Hoi Ed,
Mijn 1800S is klaar, Fehac geregistreerd. Deze week testrijden en voor de keuring.

1 DING MIS IK NOG HET RIEMPJE OM DE ACHTERBANK VAST TE MAKEN, LEER ETC HEB IK, AFMETINGEN WEET IK, MAAR AAN HET EIND ZIT EEN DRIEHOEKIG METALEN LIPJE EN IK WIL GRAAG TE WETEN KOMEN WELKEN AFMETINGE, METAALSOORT ETC ETC

voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 restauratie
262C 1980 rijdend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-11-2023 20:57 - 20-11-2023 20:59 #1043046 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Opbouw Duett (het gaat eindelijk weer verder nu het huis klaar is) binnen en de donor (ik ging eigenlijk alleen een achteras kopen en kwam thuis met.. juist.). Tot de carport klaar is onder een zeiltje..
 
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-11-2023 11:43 #1043050 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Er staan er altijd 2 of drie in de garage onder ons huis en nog 4 in een hal van een vereniging waar ik lid van ben. Wel 40 minuten hiervandaan.
De 940 en de XC60 slapen buiten, die zijn stoer!
 

 

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2023 17:17 #1043065 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Die slaapt binnen in een garage van 4x7 meter, dat is prima te doen aangezien mijn 340 niet zoveel ruimte vergt als vele andere modellen.

Met wat aflegruimte zoals kast en stellingen en aan de kopse kan een werkbank over de gehele breedte van de garage is het soms even wat schuiven, vanaf morgen gaat dat nog makkelijker door twee extra verrijdbare wielplaten, dan kan ik de auto in mijn eentje redelijk eenvoudig verplaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2024 20:04 - 20-01-2024 20:05 #1043819 door Marco Wuyts
Beantwoord door Marco Wuyts in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Bedankt iedereen voor de tips en de foto's !

Momenteel ben ik de laatste hand aan het leggen aan de slaapplaats voor mijn Amazon.  Wellicht zal hij eind deze maand of begin volgende maand bij mij arriveren.
Ik heb naast de woning een carport gezet van ruim 5m op 4m.  Het is een gesloten carport met geïmpregneerd hout aan de buitenkant; en een volledige afwerking in OSB3 aan de binnenkant.

De vraag die ik jullie graag wil stellen : is de vloer ok ?  Ik heb namelijk gehoord dat het condens het grootste probleem is bij oldtimers en het chassis kan aantasten.  Als het vocht uit de grond verdampt en door de stenen komt dan kan je dat wel eens hebben.

De carport is gezet over de bestaande klinkers.  Deze liggen niet overal geheel vlak omdat er een zware hoogtewerker is overgereden en 2 sporen heeft ingedrukt.  Ik overweeg om ook op de vloer OSB3 te leggen met daaronder een vijverfolie als dampscherm. (deze heb ik nog liggen).

Ideetjes iemand ?  Een betonnen vloer gaat helaas niet want er lopen leidingen onder van de waterafvoer.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-01-2024 20:48 - 20-01-2024 20:53 #1043820 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Waar slaapt jullie Volvo ?

 

Klinkers zijn al een stuk beter als kiezelstenen. Folie op de grond is nog beter.
Ik had lang geleden een Ford Taunus toen ik bij mijn ouders woonde. De oprit waren vergelijkbare klinkers zoals in jou garage.
Voor het huis lag er kiezel (een laag van ca 20 cm dik)
Als ik de Taunus op de kiezel parkeerde, kon ik 's morgens bijna nooit starten in de winter. De motorruimte was dan ook altijd kletsnat van het opstijgende vocht, net of er een emmer water overheen gegooid was.
Als die op de oprit met klinkers stond, startte die wel, maar was wel nog vochtig.

Auto's uit Belgie zijn vaker rot aan de onderkant dan auto's in NL. In Belgie wordt er vaker op gras geparkeerd naast het huis, (of kiezel voor het huis)
terwijl auto's in NL meestal  in parkeervakken staan. en soms het geluk hebben om binnen te mogen staan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
20-01-2024 22:14 #1043821 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Mijn Volvo slaapt ook onder een carport, opener dan die van jou, en staat daar ook op klinkers.
Omdat er geen regen meer op de klinkers onder carport valt, zulllen deze veel droger zijn dan erbuiten. Ik verwacht dan ook niet zo veel van condensvorming. vanuit de stenen. Daarbij moet voor condensvorming de boel ook nog afkoelen. Jouw carport zal dat niet zo snel doen als de omgeving.
Ik zou zelf het dus eens even aanzien. Mocht je vocht bespeuren, dan kun je altijd nog een vloeraanpassing doen.
Zorg wel ook voor wat ventilatie. Als er vocht is, moet het ook wegkunnen. Te goed inwrappen geeft juist ook vochtproblemen....

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.