Waar slaapt jullie Volvo ?

Lees meer
17-09-2023 15:11 #204713 door Marco Wuyts
Waar slaapt jullie Volvo ? is gemaakt door Marco Wuyts
Omdat ik aan het bekijken ben om een beperkte garage bij te plaatsen vroeg ik me af waar jullie oldtimer slaapt.Een garage van 3m op 5m lijkt me een minimum.  Wie heeft er welke plaats voorzien om hem weg te zetten ; om er makkelijk aan te sleutelen ; beter in en uit te stappen ; of om nog dingen te stockeren ? 

Plaats gerust een foto als inspiratie ; alle tips zijn welkom !

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2023 15:35 #204717 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
De breedte is ook heel belangrijk om te sleutelen.Als je de mogelijkheid hebt voor wat betreft de ruimte zou ik zeker kiezen voor 4 meter breed en 6 meter lang.
groet ,Niek de Boer.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2023 18:09 - 17-09-2023 18:15 #204718 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Aan mijn woning heb ik een garage van 3 op 5m, ik ben momenteel bezig om een auto terug op te bouwen nadat deze terug is van de spuiter .
Langs een kant staat die op 3 cm van de muur zodat ik nog net door mijn knieën kan aan de andere zijde. Bovendien heb ik nog tijdelijk rubber op de deuren gekleefd om de lak niet te beschadigen bij het openen van de deuren, ondanks dat die aan een kant helemaal tegen de muur staat. Een fiets erbij zetten kan je vergeten.
3 op 5 is frustrerend smal en motiveert ook niet om door te werken omdat je nergens gemakkelijk bij kan.
5 meter is dan net weer te kort om een rekje met materiaal te kunnen zetten, ook de hoogte is belangrijk.
3 op 5 is wel groot genoeg om aan een grasmaaier te werken.
Als je mogelijkheden hebt, zou ik zo breed, lang en hoog gaan als toelaatbaar, je moet ook niet  over je gereedschap vallen.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-09-2023 23:26 - 18-09-2023 16:38 #204719 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Ik denk dat een nette Volvo Klassieker een dak boven zijn hoofd verdiend, al is het maar een carport, maar waar hij droog staat en niet te vochtig. Ik ben begonnen met twee garageboxen achter mijn huis.
Na een paar restauraties had ik meer ruimte nodig, toen werd het een Stichting die een hal in het Haven gebied van Arnhem huurde, deze werd te duur qua huur en uiteindelijk een boerderij gekocht met twee grote Deelen, een loods ervoor en toen is de hobby pas echt uit de hand gelopen. Inmiddels staan mijn eigen projecten stil en doe ik (deel) restauraties, over twee jaar stop ik met werken en kan ik daar mee verder. Als de body kaal is gaat deze in het spit en dan kun je overal goed bij.
In de huidige loods kunnen 7 tot 8 auto's en de SBKA doet nu (deel) restauraties, lassen en spuiten wordt uitbesteed, maar verder doen we vrijwel alles zelf. Ik heb zes werkplekken gemaakt en zo georganiseerd dat je van vuil naar schoon, gespoten en montage gaat. Verder een carburatie hoek, waar je een kant voor de voorste SU hebt en aan de andere kant de achterste. We zijn met ca. vijf wagens gelijktijdig bezig, het streven is dat de eigenaar iedere twee weken een dag mee komt sleutelen, een komt er zelfs wekelijks. We ervaren het als therapie om aan de dagelijkse stress en uitputting te ontkomen en super gezellig. Als je alleen bent zakt het tempo vaak en is ongezellig, bovendien heb je vaak eveneen handje nodig.
Dat ziet er zo uit;

 

 

 

 

 

Op de VKB hebben we weer een stand en gaan proberen veel zeldzame en gerenoveerde onderdelen te verkopen van Amazon, 1800 en 140/164, bij een restauratie hou je veel over of door een sloper zelfs dubbele onderdelen. Inmiddels doen we met name 1800 en 145, veel onderdelen en mechanische zaken zijn hetzelfde en je houdt je handigheid omdat je zaken vaker doet.

 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2023 13:24 #204721 door J.L.M. Bruin
Beantwoord door J.L.M. Bruin in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
5x11. Verwarmd. Ik ben gezegend, maar eigenlijk is het altijd te klein ;-) 

PV544C - 1964
P1800S - 1967
240DL - 1987
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2023 14:43 #204723 door Stijn v.d. Linde
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Die van mij stond altijd onder een carport en inmiddels in een openbare parkaargarage (volledig overdekt, wel vochtig). Sleutelen doe ik bij pa en ma thuis op de oprit. 'Even' een huis met garage kopen is er voor mij (en een groot deel van mijn generatiegenoten) niet bij.
Voor het grotere werk wend ik mij tot andere leden die wel een brug hebben. Het is een hobby naast de studie, dus voor mij helemaal prima!
 

Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees Roskam
  • Kees Roskam's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • Een tevreden en gelukkige 240-rijder.
Lees meer
18-09-2023 20:07 #204731 door Kees Roskam
Beantwoord door Kees Roskam in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Zoals Ed van der Zee terecht aangeeft verdient een Volvo-klassieker een dak boven zijn hoofd. Maar dat is helaas niet (finacieel) voor iedereen weggelegd en staat en slaapt mijn 40 jarige 240 daarom helaas dag en nacht buiten in het parkeervak voor de deur. Een garagebox huren of kopen is tegenwoordig ook niet meer te betalen. Het is niet anders.

Het is heel fijn om ook een gelukkig Volvo-leven te hebben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
18-09-2023 21:46 #204734 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Mijn schuur vorig jaar in aanbouw, 12 x 6 meter. Inmiddels staat er 2 Volvo's in en een Citroen DS. En nog heel veel andere spullen! 

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arjan Vijge
  • Arjan Vijge's Profielfoto
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
  • HEER lijk
Lees meer
05-11-2023 10:19 #1042836 door Arjan Vijge
Beantwoord door Arjan Vijge in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Hoi Volvo vrienden,

Bij deze foto's van mijn ontwerp.
Foto 1 en 2 is de linkerkant planken van 2 zijden met afstand ertussen, zodat de wind er doorheen kan.
(en weer links hiervan is de carport)
3 en 4 van de rechterkant zgn. windvlies doek, dit vertraagd de windsnelheid, op de plaatjes lijken de gaatjes in het doek groter dan ze zijn, komt wellicht door de verlichting vanuit de buiten kant?
Voorkant dubbele electrische vouwdeur.
Achterkant dicht.
Gedachtengang: lagere vochtigheid.
Nadeel tot nu toe: in het voorjaar 'stof' van bloeiende bomen.
Voordeel superdroog haardhout

Mvrgr. uit Kaunas.

voormalig lid V44 vereniging nr.G-2827
nu lid nr 16738
17-38-AV P122S verkocht
145 verkocht
240 D verkocht
440 verkocht
1800 S 1965 rijdend
1800 S 1967 restauratie
262C 1980 rijdend

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-11-2023 10:57 - 05-11-2023 11:00 #1042837 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Waar slaapt jullie Volvo ?
Hoi Arjan, mooie combinatie van houtwerk, wind en auto's stallen ik denk dat dat prima is. Zag ik daar je 1800S, is die klaar ?. Het heeft iets te maken met dit draadje, maar vocht is de grootste vijand van je klassieker, na de zeer regenachtige afgelopen maanden in de Achterhoek hebben we besloten om een carport te bouwen om ook de dagelijkse auto's droog te houden. Als de wind er maar onderdoor waait en geen regen van boven, gaat het wel goed. Onze XC70 ontwikkelde een lastig te vinden lekkage, bleek uiteindelijk een verstopte afvoer van het schuifdak. Onze Klassiekers staan te veel in het hok, daarom willen we ze meer gaan gebruiken en volgend jaar alle dagen Klassiek rijden. Mede door mijn aanstaande pensionering, moeten we wat bezuinigen en dat is vast de eerste klap. Het wisselen van een XC70 op LPI naar een klassieker met LPG levert 3000 euro per jaar op, als we minimaal 10K kilometers blijven rijden. Monique gaat rijden in de 164 die op LPG rijdt en bijna klaar is. In de winter ga ik de 145Express gebruiken, moet nog wel wat aan gebeuren...maar heeft LPG onderbouw. Dat wordt dan de tweede 145 Express hier in de omgeving, er rijdt er ook een in Rheden van Jan. Vorig jaar de 'rijdende'145 Expresse hier gehad en dat waren er nog maar 6. Ben wel blij dat de Oldtimer regeling is blijven bestaan door een partij die spuikers op laagwater aan het zoeken was, gelukkig heeft de VEHAC de argumenten maar weer eens onderstreept en met succes. Dan weet ik al één partij waar ik niet op ga stemmen binnenkort.
 
 

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.