aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
09-07-2023 13:32 #203745 door Sjef van Giersbergen
aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive is gemaakt door Sjef van Giersbergen
De demontabele aansluit plunjer dicht af met een O-ring aan de buitenkant en een oliekeerring aan de binnenzijde, ergens in het midden, tegen lekkage over het asje met nylon aandrijfwiel.
Het is mij een raadsel hoe een nieuwe oliekeerring gemonteerd moet worden. De grootste diameter in de plunjer -schroefdraadzijde- is ruim 11 mm, de buitendiameter van de simmerring meet 14.5 mm. Deze lijkt in een kamer te zitten, dus ik zou zeggen dat de plunjer uit elkaar moet en kijkend naar de tekening lijkt dat inderdaad het geval. Ik kan de smalle bus er echter met geen mogelijkheid uitdrijven, aan het doffe geluid te horen is dit ook een geheel. De schroefdraadzijde (met 1 plat vlak) zit  eveneens muurvast. Zie ik iets over het hoofd, c.q. zit er bij mij iets los?
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2023 15:43 #203747 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive
Helaas Sjef zit je op het   verkeerde spoor,

Er zijn 2 typen van die km aandrijvingen, hierbij een plaatje:
 

Het bovenste huisje is wat jij hebt, en de afdichting daarvan is vie het simmeringetje wat ook voor De standaard bakken + OD gebruikt worden
 De onderste wordt inderdaad afgedicht met die losse simmering en heeft een apart  "dekseltje" met de Km  kabel aansluiting. (deze is van een Triumph)

Duidelijker kan ik het niet maken
Succes Fred
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
10-07-2023 20:54 #203759 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive
Dank Fred. 
Glashelder.
Begon al te vermoeden dat eea niet compatibel was. Misleidend is dat in het hart van mijn huis ook een oliekeerring blijkt te zitten, die dus niet te verwijderen is.
Vond op een ander j-type het andere, iets kortere, huis. 

Hartelijke groeten,
Sjef
 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-07-2023 23:25 #203760 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive
Nee Sjef,
 Die laatste (rood tandwieltje) is of van een "D" type of van en gewone M40 (zonder OD)
Groet Fred

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-07-2023 09:19 - 11-07-2023 09:20 #203761 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive
Ik heb hier al eerder over gepost. Zie  hier.

 

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
12-07-2023 19:25 #203781 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive
Nogmaals dank Fred voor je uiteenzetting. Daan ook, want je betoog sluit aan bij mijn waarneming, dat er een simmerring in een kamer zit, die er dus uit moet kunnen. Stop met drevelen, ga een passend asje draaien en het met de pers proberen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2023 19:51 #203783 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive
Hoi Sjef, ik heb die 380755 clip gevonden waarmee je het zaakje vastzet, mocht je die nodig hebben ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
12-07-2023 19:56 #203785 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic aansluiting kabel snelheidsmeter j-type overdrive

Nogmaals dank Fred voor je uiteenzetting. Daan ook, want je betoog sluit aan bij mijn waarneming, dat er een simmerring in een kamer zit, die er dus uit moet kunnen. Stop met drevelen, ga een passend asje draaien en het met de pers proberen.
Het hoeft niet zo ingewikkeld te zijn. Ik heb indertijd het busje eruit getikt door simpelweg de houder in mijn hand te houden, er een passende pendrijver in gestoken en met een paar tikken met een hamer het buisje er zo uitgetikt. Een een bankschroef hangen (niet klemmen) zou wellicht nog makkelijker zijn, maar die had ik toen niet tot mijn beschikking.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.