Stuurverbinding stuurbekrachtiging Volvo 164

Lees meer
07-01-2024 18:12 #1043659 door Rutger Hage
Stuurverbinding stuurbekrachtiging Volvo 164 is gemaakt door Rutger Hage
Beste allen,

Onlangs heb ik de auto laten afstellen bij Classic Job, afstelwerk is perfect verlopen echter viel het de monteur op dat het kruisrubber beetje vreemd stond. Daarbij gaf hij aan dat he tniet lang meer zal duren voordat deze het zal begeven. De stuurstang is iets ingekort door de komst van een originele stuurbekrachtigingspomp van een andere 164.

Ik heb de verbinding weer iets rechter op elkaar gemaakt maar twijfel nog of het goed is. Hebben jullie hier een mening over, zie foto's..




 
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-01-2024 12:28 #1043667 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Stuurverbinding stuurbekrachtiging Volvo 164
Formeel mag je niet lassen aan de stuurstang, dus ben je altijd fout. Hij staat inderdaad raar, snap dan ook niet waarom die las er zit .... Ik heb nog wel een originele 164 stuurbekrachtiger en stuurstang, mocht je die nodig hebben

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2024 00:05 #1043683 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Stuurverbinding stuurbekrachtiging Volvo 164
Formeel mag je niet lassen aan de stuurstang, dus ben je altijd fout.

Als ze het niet zien mag het altijd.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-01-2024 08:40 #1043685 door Rutger Hage
Beantwoord door Rutger Hage in topic Stuurverbinding stuurbekrachtiging Volvo 164
Het klopt inderdaad dat je niet mag lassen aan de stuurstang. Echter zijn de twee delen tegen elkaar gelegd en gelast, vervolgens met een perfect passen bus verstevigd en tevens en beide zijden vastgelast. Moet nog even likje verf overheen maar die gaat nooit meer los. 

Het zou wel verklaren waarom het rubber iets geef staat. Ik ga proberen bij het stuurhuis de verbindi g los te halen en net 3 tandjes opschuiven. Ik denk dat ik dan wel ben!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.