uitlijnen

Lees meer
24-12-2023 00:16 #1043429 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic uitlijnen
Hallo Peter,
zorg er van te voren voor dat alle bouten los kunnen / gangbaar zijn door ze stuk voor stuk iets los en daarna weer vast te zetten. Ze kunnen namelijk (vooral die in het subframe) zeer vast zitten wat of heel veel tijd (en dus geld) bij het bedrijf zou kosten of men geeft het dan op en je moet zonder uitlijnen naar huis. Natuurlijk heeft uitlijnen alleen maar zin als alle rubbers, bussen, draagkogels en lagers(speling) in orde zijn anders heb je al naar gelang waar je de wagen heen drukt andere uitlijnwaarden.
Succes,
Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2023 10:14 #1043431 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic uitlijnen
Ik heb het zelf gedaan, met een beperkte investering aan gereedschap. E.e.a. is beschreven in VKM93.
Ook als je het uitlijnen wilt laten doen is het lezen van dit artiekel aanbevelingswaardig.
M.n. voor het Camber ben ik afgeweken van de fabrieksspecificatie. De auto gaat hierdoor veel fijner sturen.
Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2023 12:19 #1043433 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic uitlijnen
Hallo Rudi en Han,

Bedankt voor de reactie en de tips !.
Ga het op 3 januari zien.

Fijne dagen !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-12-2023 19:46 #1043436 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic uitlijnen
Er is in de regio Rotterdam maar 1 adres met voldoende kennis en apparatuur voor oldtimers: Alband in de 1e Jerichostraat, Kralingen. Ik kom daar al vele jaren - naar zeer grote tevredenheid. Alle auto’s sturen als de brandweer!

maps.app.goo.gl/76CD4MPzSpq4op697?g_st=ic

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2023 09:41 #1043440 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic uitlijnen
Hallo Joris,
Bedankt voor de reactie.
Net even op de site gekeken van Alband, ze zijn nu ook een Profile adres !
Waar ik 3 januari heen ga is ook een Profile, dit wetende heb ik heb daar wel vertrouwen in.
Fijne dagen !

gr. Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-12-2023 09:51 #1043441 door Joris van Nispen
Beantwoord door Joris van Nispen in topic uitlijnen
Ja, dit jaar ingelijfd, maar voor zover ik kan zien gelukkig nog dezelfde medewerkers - waaronder dus 1 zeldzame, uiteraard grijsharige heer die verstand heeft van klassiekers. Die verdient een erepenning van de VKV!

Hartelijke groet ~ Joris | 1800E (‘69), V70 (‘97) | v/h 145 DL (‘73), 262C (‘80), 66 (‘73), V70 (‘98 + ‘00)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-01-2024 18:46 - 04-01-2024 08:10 #1043595 door Peter de Bruijn
Beantwoord door Peter de Bruijn in topic uitlijnen
Hallo,
Vandaag bij Profile geweest om de Amazon uit te laten lijnen/controleren.
Na 30 minuten was ik klaar, alles was groen en stond goed !
Waarom ik deze uit lijn controle wilde, tijdens mijn vakantie in Oostenrijk begon de auto tijdens het remmen scherp naar rechts te trekken en hoorde ik een tik.
Omdat ik de fusee/stuur kogels in het voorjaar, met behulp van Cor, had vervangen, was mijn gedachte is er één los ????
Auto omhoog gezet en alles nagekeken, was allemaal in orde. Gaan rijden en het probleem was niet weg, bij remmen een tik en naar rechts trekken.
Andere dag weer gekeken en de motorkap maar geopend en alles rustig bekeken, toen vond ik het, er waren wat sims verdwenen van de ophanging die je vanaf boven ziet.
Tussen chassis en ophanging, moeten er twee naast elkaar zitten en er zat er nog maar één, wat een behoorlijke speling veroorzaakte en dus de problemen.
Ter plekke een noodoplossing gemaakt met een bout M 8 , die er tussen paste, probleem opgelost. Thuis via de club nieuwe besteld en gemonteerd.
Daarom was ik benieuwd of er wat veranderd was in de ophanging / wiel stand.

vr.gr. Peter

p.s.allemaal nog een gelukkig en gezond 2024 gewenst 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.