vervolg uitbouw stuurhuis p1800s

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2001 10:24 #57574 door
Bij het advies van het losmaken van de stuurstangen, ontbreekt het advies waar en hoe. Het zomaar losdraaien van de moeren geeft niet de oplossing. Ik durf geen bruut geweld te gebruiken, om kans op beschadiging te voorkomen. Graag verder advies. Is speciaal gereedschap nodig?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-08-2001 15:53 #58476 door
Beantwoord door in topic vervolg uitbouw stuurhuis p1800s
Hallo Herman,wat is de reden van het uitbouwen van het stuurhuis??Het uitbouwen is opzich niet moeilijk, je maakt eerst de moeren los van de stuurstang en de spoorstang deze zitten aan de pitmanarm vast, deze moeren kun je zonder gevaar losdraaien, dan heb je een stukje speciaal gereedschap nodig om de stuurkogels los te maken van de pitmanarm (vraag aan een TC lid bij je in de buurt of deze ze heeft)anders moet je met twee hamers werken en dat is een handigheid die niet iedereen heeft.Vervolgens maak je de drie bouten van het stuurhuis los en de koppeling in het midden van de stuurstang ( het draadje van de claxon trek je er uit)Nu kun je het stuurhuis vanaf de onderkant van de auto uitnemen, het kan zijn dat het vanuit de motorruimte moet, want ik schrijf het even uit mijn hoofd .succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-08-2001 17:31 #58475 door
Beantwoord door in topic vervolg uitbouw stuurhuis p1800s
Kees, reden is een geheel restauratie van de volvo.Bedankt voor de reactie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-08-2001 19:23 #58474 door
Beantwoord door in topic vervolg uitbouw stuurhuis p1800s
Dag Peter,Het blijft waarschijnlijk het eenvoudigst wanneer je eerst de Pittmanarm met een goede trekker van het stuurhuis weet te halen.Arthur

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.