wiellager

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-09-2001 22:38 #57535 door
wiellager is gemaakt door
Ik heb een probleem met mijn 68er 2 deurs amazon. Ik hoor steeds een rommelend geluid vanuit het rechter achterwiel. Het lijkt erop dat dit een versleten wiellager is, maar na inspectie bleek dit lager er schoon en spelingvrij uit te zien. Toen we aan problemen met het differentieel en/of cardanas dachten bleken deze na controle ook nog goed te zijn. Kan de oorzaak van het rommelende geluid ergens anders liggen, of kan het toch het wiellager zijn?? Remmen zijn overigens pas gereviseerd en zitten goed in elkaar. Wie kan mij van mijn rommelende lawaai afhelpen?Gr. Guus

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2001 00:06 #58566 door
Beantwoord door in topic wiellager
Beste Guus,interessante omschrijving, omdat ik sinds kort ook rechtsachter iets hoor resoneren als ik gas los laat. Alleen weet ik niet, hoe de conditie is van mijn wiellagers, moet ik tzt eens naar laten kijken. Rammels kunnen hun oorzaak hebben op plekken waar ze niet vandaan lijken te komen. Hoe is de ophanging van jouw uitlaat en de staat van de ophangrubbers van motorblok en versnellingsbak? Laat svp even weten wat uiteindelijk de oorzaak van deze ergernis is.Siang Phoa.ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2001 12:43 #58565 door
Beantwoord door in topic wiellager
Zijn de rubbers van de schokdempers en rubbers van ophanging achteras nog in orde??Ook is het mogelijk dat het bladveertje ontbreekt welke onder de achterremcylinder is gemonteert. Bladveertje moet verbindingsplaat tussen de beide remschoenen t.b.v. de handrem op zijn plaats houden ter voorkoming van rammelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-09-2001 15:32 #58564 door
Beantwoord door in topic wiellager
Dit bladveertje zit er bij mij niet in, de verbindingsplaat tussen de twee remschoenen wordt met een veer (parallel aan de verbindingsplaat) strak gehouden, op de verbindingsplaat zit dus geen speling. Rubbers zijn overigens ok voor zover dat is te zien. Kan het dus niet het wiellager zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2001 12:47 #58563 door
Beantwoord door in topic wiellager
Kan het de schokdemper zelf niet zijn. Deze zijn gevuld met olie en wanneer er wat olie is weg gelekt geeft dit een typisch geluid. Meestal merk je dit al wanneer je instapt of als je de achterzijde van de volvo op en neer beweegt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2001 14:02 #58562 door
Beantwoord door in topic wiellager
Nee, er zijn geen vreemde geluiden te horen vanaf mijn KONI's.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2001 23:09 #58561 door
Beantwoord door in topic wiellager
Hoe heb je de speling gecontroleerd? Heb je de steekas eruit gehaald? Kloppen de aantal vulplaatjes?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-09-2001 13:45 #58560 door
Beantwoord door in topic wiellager
Steekas is er niet uitgeweest. Ik heb dus niet in het lager kunnen kijken (konisch lager van spicer as). Vollgens de APK keurmeester zouden er stukjes staal afgebroken kunnen zijn in het lager, deze stukjes zouden het rommelende geluid kunnen veroorzaken doordat ze tussen de rolletjes komen. Het geluid is dan ook veel minder, of eigenlijk bijna niet aanwezig als ik achteruit rijdt, het geluid is wel sterker (lees anders) in een scherpe bocht. Is dit misschien een aanwijzing dat het wiellager de oorzaak is? Met zo'n kapot lager komt ie overigens niet door de apk.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.