× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagingsveren op 360?

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2011 14:59 #631512 door V300 register
Verlagingsveren op 360? is gemaakt door V300 register
Wegens het uitblijven van een reactie tot zover op mijn bericht in een ander topic heb ik dan toch maar even een nieuw topic aangemaakt, hopen dat er nu een verlossend antwoord gegeven kan worden...:f

Zie ook post in ander topic

Het is namelijk eindelijk zo ver, ik heb de verlagingsveren onder mijn 340 1.7 vandaan:

Bijlage:


Vraag is nu: kan ik deze veren zonder meer overzetten op mijn Volvo 360? Er staat op de veren "V-maxx 35 VO 15 F" (whatever that may be?), zijn deze dan geschikt om onder een zwaardere 360 te zetten of zijn ze daarvoor te slap? En zijn dit dan de zogenaamde 'Intrax veren' of is dit weer wat anders?

Ik heb hier even op het forum rondgeneusd maar kon zo niet een antwoord vinden, dus vraag ik het hier maar even. :halo:

Ik hoop dus dat iemand die hier kaas van gegeten heeft mij even duidelijkheid wil geven, ik wil ook voorkomen dat als ik de boel straks eindelijk overgezet heb, dat dan mijn net aangeschafte banden bij inveren aanlopen in de wielkasten, daar zit ik niet op te wachten!

Alvast bedankt weer voor de reacties! :yesyes:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2011 16:03 #889599 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Naar mijn weten zijn er geen of nauwelijks verschillen in de maatvoering tussen de veren van de 340 of 360.
Die veren die jij hebt kunnen wel stuggere veren zijn. Het beste is om ze te vergelijken met originele veren. Vaak kun je het verschil in stugheid zelf wel merken wanneer je de veer indrukt.

Volgens mij kun je ze dus gewoon met een gerust hart onder je 360 zetten.
Ik ben benieuwd of het veel verschil maakt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-10-2011 21:01 #889609 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Verplaatst naar tuning - wegligging.

De hoofd categorie is meer voor origineel spul, vragen over veren voor verlaging en/of verbetering vd wegligging is de tuning afdeling beter. Probeer daar volgende keer ook aan te denken? Thx

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2011 10:42 #889629 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Ok, bedankt Wouter voor het verplaatsen en ik zal de volgende keer iets verder kijken, ik dacht meteen bij wielophanging: dit is het goede topic! :no:

En Erik, bedankt voor je reactie, ik zal kijken wanneer ik tijd heb en dan zal ik ze gaan plaatsen.

Iemand misschien nog een tip hoe deze het makkelijkst te plaatsen zijn? M.a.w. hoe verwijder je het makkelijkst de veerpoten? Demonteren van een donor was wel te doen (wel veel gemartel, maar goed, je bewaart maar de helft, dus dat scheelt al een boel! :halo:), maar monteren op een wegauto is een ander verhaal, daar moet alles ook weer fatsoenlijk onder gezet worden... Dus iemand tips om de boel wat eenvoudiger los te kunnen krijgen? yeehaa!

En zo eerst de wielen maar eens vervangen, van standaard 13 inch naar 15 (185 55), dat schijnt al verschil te maken, ik ben heel benieuwd! :groovy:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2011 10:58 #889632 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Wat bedoel je met makkelijker? Heb je het de vorige keer met hamer en beitel gedaan? Je hebt veerspanners nodig. Lijkt me toch niet zo'n hele lastige klus.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2011 12:06 #889636 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Eerst de hele veerpoot loshalen: stuurkogel eruit en de fusee (kan aan de poot blijven, dit is iets makkelijker). Dan de 3 boutjes in de motorruimte los en als het goed is heb je hem dan vast of valt hij op je tenen Veerspanner gebruiken en de demperbout loshalen, alles eraf, refitting is a reversal of removal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2011 12:18 #889642 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Vergeet niet de remklauwauwauw, ouwe!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2011 14:12 #889649 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
EDIT: dubbelpost vanaf mijn mobiel (werkt toch niet helemaal lekker), als een moderator dit leest: zou deze post verwijderd kunnen worden?

Alvast bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2011 14:20 #889651 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagingsveren op 360?
Met makkelijker bedoelde ik het losdraaien van de geborgde moeren aan fusee- en stuurkogels. Dit ging de vorige keer niet bepaald van harte ( ik heb toen overigens geen hamer en beitel gebruikt, ik wilde de kogels bewaren en dus het schroefdraad niet beschadigen), ik dacht: misschien heeft iemand hier er een trucje voor om die beter los te kunnen krijgen? Die dingen zijn zo smerig/verrot dat ze niet al te fijn los te krijgen zijn...

En bedankt maar weer voor de reacties, kijken of we er van de week nog aan toekomen...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2011 14:45 #889654 door Mark Smeets
Beantwoord door Mark Smeets in topic Verlagingsveren op 360?
Je kunt eigen berichten ook zelf verwijderen ;)
Klik op 'edit' en vervolgens op 'verwijder'.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets