× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlaging achterkant - Blokken

Lees meer
06-09-2007 23:04 #626507 door Doeke Dobma (GAST)
Verlaging achterkant - Blokken is gemaakt door Doeke Dobma (GAST)
Vandaag Meranti verlagingsblokken voor achterkant laten zagen: 2 euro;) Alle verlagingsonderdelen heb ik nu, heb al een set Koni voor achter, volgende week krijg ik ze voor de voorzijde, dan ben ik compleet. Op de sleuteldag hoop ik het met hulp allemaal te kunnen plaatsen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-09-2007 15:14 #681364 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlaging achterkant - Blokken

Doeke Dobma;35147 schreef : Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Vandaag trouwens Meranti verlagingsblokken voor achterkant laten zagen: 2 euro;) Alle verlagingsonderdelen heb ik nu, heb al een set Koni voor achter, volgende week krijg ik ze voor de voorzijde, dan ben ik compleet. Op de sleuteldag hoop ik het met hulp allemaal te kunnen plaatsen!


bij deze wil ik je met klem adviseren om die meranti blokjes alleen in de openhaard te gebruiken; voor wielophanging zijn ze absoluut niet geschikt!!!
Het is veel te zacht materiaal om deugdelijk ingeklemd te kunnen worden tussen de originele bevestigingspunten van de wielophanging.

stel je eens voor wat voor drama's er kunnen ontstaan als zo'n blok er tussenuit schiet (en dus je achteras ineens los/scheef komt te staan)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2007 15:14 #681510 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Verlaging achterkant - Blokken

antiekeradio;35173 schreef : bij deze wil ik je met klem adviseren om die meranti blokjes alleen in de openhaard te gebruiken; voor wielophanging zijn ze absoluut niet geschikt!!!
Het is veel te zacht materiaal om deugdelijk ingeklemd te kunnen worden tussen de originele bevestigingspunten van de wielophanging.

stel je eens voor wat voor drama's er kunnen ontstaan als zo'n blok er tussenuit schiet (en dus je achteras ineens los/scheef komt te staan)


Dubbel slecht nieuws dus: Ten eerste kan ik mijn verlagings-project niet tijdens de sleuteldag uitvoeren, het zou teveel tijd kosten en de kennis zou op die dag niet aanwezig zijn. Heel erg jammer.:(

En nu zeg jij dat ik geen Meranti blokken kan gebruiken. Ik heb ergens gelezen dat Meranti wel geschikt zou zijn, juist omdat het zo hard is. De zagerij zei ook dat het wel goed zou gaan. Op mijn vraag of dez blokjes wel de nodige honderden kilo's konden houden, kreeg ik al antwoordt: veel meer. Als ik er over nadenk, lijken ze mij wel geschikt; er drukt namelijk geen 'puntlast' op, maar de druk wordt verdeelt over het hele blokje. Waarom denk je dat het los zou trillen? Please explain...:S
Een andere oplossing zou stalen of aluminium blokken zijn. Deze vind je echter niet zomaar in de doe-het-zelfzaak. Ik heb wel een stalen profiel gezien van 40mm breed en 20mm hoog. De hoogte vind ik ok, maar de breedte van 40mm, is dat niet te smal? Het bladveer is ca. 55mm breed. En is een stalen profiel wel geschikt? En aluminium leek mij zelf niet geschikt, omdat het niet zo hard is, volgens mij. Is dat zo? Of is dik aluminium wel geschikt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2007 15:51 #681513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlaging achterkant - Blokken
ik denk dat je bij een gemiddeld metaal bedrijf wel wat stalen blokjes kan krijgen hoor ;)
maar als je mij een maat geeft, wil ik best wel ff op school rondvragen of ze nog ergens een dikke staaf staal hebben liggen waar ik blokjes van kan maken.

aangezien ik ook eens wil gaan proberen of het veel uitmaakt in de rij karakteristiek

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2007 16:16 #681515 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Verlaging achterkant - Blokken
Wel het gemiddelde metaalbedrijf hier in Leeuwarden maakt dat dus niet op maat. Er liggen mooie stalen balken, met de juiste maten, maar dan wel 10 meter lang. Daar willen ze geen 12cm vanaf zagen. :( Daar kan ik niet zoveel mee, vandaar. Ik zat te denken aan blokken van 2,5cm dik, 5 cm breed en dan ca. 12cm lang.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2007 16:21 #681516 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlaging achterkant - Blokken
okeej, lappen staal van 25 mm, zal wel ff kijken
en laten weten wat ik kan regelen :p
misschien kan ik op mijn stage ook nog wel ergens wat krijgen, daar worden complete trailers gebouwd, en daarbij wordt ook flink staal gebruikt

maar jij hebt rondom koni's he?
ik heb mijn oog namelijk op een 360 laten vallen. en als ik die koop ga ik hem wel wat verlagen voor en achter.

en km standen van 160.000 is geen probleem met fatsoenlijk onderhoud toch?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2007 16:26 #681517 door Doeke Dobma (GAST)
Beantwoord door Doeke Dobma (GAST) in topic Verlaging achterkant - Blokken
160.000 is niets, zijn ze net lekker ingelopen joh;)
Ik heb de Koni's liggen, maar ze moeten er nog onder. Op de sleuteldag lukt dus niet, dus moet ik maar naar een andere mogelijkheid zoeken. Ik zal Jouke eens vragen, misschien dat die me wel kan helpen:)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2007 16:54 #681518 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlaging achterkant - Blokken
haha okeej, ik zal morgen ff vragen hoe en wat of we iets op school hebben.
en anders zaag ik gelijk 10 van die blokken (A)
lekker handig :p
ok dan gaan we morgen echt wel ff kijken bij die 3deurs 360 :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-09-2007 17:53 #681525 door Jeroen van Bodegom
Beantwoord door Jeroen van Bodegom in topic Verlaging achterkant - Blokken
Hout in je ophanging? Moet er niet aan denken.
ZIjn er geen constructiebedrijven bij jouw in de buurt?
Daar ligt vast wel een restje van een koker 40x40 oid in de afvalbak die je zo mee mag nemen.

Koni's monteren kan prima zonder te verlagen hoor. Achter kun je die blokken er achteraf nog prima tussen zetten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-09-2007 18:04 #681527 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlaging achterkant - Blokken
koker profiel is nooit zo'n goed idee vind ik.
koker kan namelijk indeuken ;)
wees verstandig en neem een massief blok, dan zit je veel veiliger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets