× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Nieuwe schokbrekers

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-09-2003 22:16 #625512 door V300 register
Nieuwe schokbrekers is gemaakt door V300 register
Beste mensen, ik ben aan nieuwe schokbrekers rondom toe, aangezien ik er nog wel effe in blijf rijden ben ik dus op zoek er naar. Nu zou ik best wat sportievere er onder willen hebben koni geel ofzo. Nu is me vraag zijn die te krijgen voor me Volvo 360 GLT "88-er. Zo ja waar kan ik die kopen of weet iemand type nummers en merken ? Ik hoor het graag van jullie.

Greetz marwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
14-09-2003 00:16 #655984 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe schokbrekers
Vette pech...
Voor de 300 is alleen de rode koni te krijgen, en die is niet geweldig sportief.
Wel kun je voor Monroe sensatracks kiezen, die schijnen het best goed te doen, maar zullen niet goedkoop zijn vrees ik.
Als iemand volvosport schokbrekers kan krijgen, willen we dat uiteraard allemaal weten, maar ik vind er vooralsnog geen.

Succes ermee!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-09-2003 22:34 #655985 door van Strik
Beantwoord door van Strik in topic Nieuwe schokbrekers
Als je even in de oude berichten op het forum graaft, dan staat er ergens een stuk over de aanpassingen voor de Truza-cup (360). Daarbij staat als ik me goed herinner een stuk over schokdempers, met een adres erbij. Bericht kon wel eens van Dennis Cavallino zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-09-2003 18:58 #655986 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe schokbrekers
Van Wielhoven heeft nu een partij gele koni's laten maken voor de V360 Cup, voor 250 euro, wat volgens hem minder is dan voor standaard Koni's. Zie z-a-c site.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-09-2003 20:42 #655987 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe schokbrekers
Op die ZAC website (in het verkoop forum):

Koni voor V360 Cup

Zoals jullie weten heb ik bij Koni voorschokdempers laten ontwikkelen voor de V360 Cup. De dempers zijn binnen en uit voorraad leverbaar. Ze kosten 250 Euro voor een set, dat is minder als std. Koni's!!! Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. voor meer informatie of bestelling.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2003 20:49 #655988 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe schokbrekers
Die gele koni's moet je hebben tegenwoordig.

Ik heb zelf gewoon nieuwe GLT dempers gemonteerd en 1 ring van de veer afgeslepen. Dat voldoet voor mij prima. Alleen moet je wel originele veren bij de hand houden voor de APK keuring.

Rijden met slechte schokdempers is in mijn ogen erg dom. Ten eerste is het gevaarlijk en daarnaast gedraagt je V360 niet zoals het hoort.
Het verschil is goed te zien op de volgende foto's. Op de bovenste zitten rondom de originele (niet versleten) veren en dempers van de GL en op de onderste foto is achter alles hetzelfde en voor zitten afgeslepen nieuwe dempers en veren van de GLT. helaas kan ik de foto die van voren was geschoten op Zolder niet terugvinden dit is dezelfde auto alleen met andere beschildering dus De auto helt dus veel minder over en heeft veel meer grip (driften wordt ook leuker). Na een paar duizend kilometer worden de veren en dempers vanzelf iets slapper, maar er zit dus veel verschil tussen GL en GLT dempers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-09-2003 20:52 #655989 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe schokbrekers
stoere velgen trouwens!!!!!!!! Kwijl!!!! bijna zonde om die voor de racerij te gebruiken

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-12-2003 11:57 #655983 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Nieuwe schokbrekers
Wat een onzin, die velgen zijn gewoon ATS voor Golf GTI. Wat slijten ze ervan in de racerij?? Echt niks hoor. Overigens heb ik ze nu verkocht voor een matsprijs aan een maatje van me die ze weer onder zijn Golf zet.

Als er ooit weer een Volvo 360 komt dan monteer ik ze weer. Wegligging wordt echt veel beter met zulke brede velgen/banden. Helaas passen ze alleen achter op mijn BMW 325, maar ik had er in totaal 8, dus ik houd er een paar voor het driften.


Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets