× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Spoorverbreders

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-06-2004 19:25 #625503 door V300 register
Spoorverbreders is gemaakt door V300 register
Spoorverbreders: doen of niet? De nadelen zijn een hoger onafgeveerd gewicht, en het feit dat de wiellagers het zwaarder te verduren krijgen. Dat laatste zul je neem ik aan alleen pas merken na een km of 20.000, en dat rij ik er nooit van zijn lang-zal-die-leven niet meer mee. Op mijn 360 zitten de standaard stalen 14-inch velgen van een 440 of 460, met 185/65 banden. Verder is de auto rondom zon 6 cm verlaagd, maar zo te zien moeten spoorverbreders net kunnen. Dit is allemaal voor wedstrijdwerk (slaloms vooral), waar de hoge koets en de relatief smalle spoorbreedte toch een minpunt van dit autootje zijn. Voor op straat zijn spoorverbreders alleen voor de show.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2004 11:41 #656381 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
OOhh setje goeie wat sportievere gedempte dempers voor en achter doen een heleboel goed hoor, bij de de hoge koets en de relatief smalle spoorbreedte waar jij het over hebt. En dan een stel bredere bandjes. 195 breed past hoor dus doe spoorverbreders heb je niet nodig.

greetz marwin

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2004 14:28 #656382 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Volgens mij zijn spoorverbreders bij wet verboden...
Heb je trouwens een "gewone" 360? Of een GLT?
Negatief camber lijkt me wel een bruikbare optie, zeker voor slaloms.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2004 17:35 #656383 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Negatief camber zit er al op, en dat scheelt enorm. Het ernstige onderstuur (in scherpe bochten rechtdoor willen gaan) is volledig verdwenen. Kan ik de liefhebber beslist aanraden. Nieuwe schokbrekers (gele Konis) begin ik niet aan, wordt me te duur. En dan, ik heb speciaal voor Zandvoort nog een Sierra DOHC, en daar zitten al gele Konis op, plus een rolkooi en de rest. Het Volvootje blijft gereserveerd voor driften en slaloms. Voor slaloms kan ik eventueel nog veel bredere velgen nemen, van 13 inch dan weer, dat accelereert beter. Daar moeten dan slicks op, al ben ik daar niet echt een voorstander van, althans bij een auto die ook zelf over straat moet. Gedoe met opslag, vervoer, monteren en demonteren; bovendien verandert de wagen door slicks qua wegliggingskarakter volledig, waardoor je gefopt kunt raken als je weer op straatbanden rijdt met hetzelfde karretje.
Nog wel op de verlanglijst staan teflonbussen voor de voorste stabilisator, maar omdat je voor de Volvo universele bussen (in de zin van niet specifiek voor een bepaald type auto bedoeld) moet hebben, dien je wel te weten wat de precieze afmetingen ervan zijn. Iemand enig idee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2004 17:53 #656384 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
verklaar die teflonbussen voor de voorste stabilisator ? stabilisator praten we dan ?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-06-2004 21:43 #656385 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Dat zal vast wel iets te maken hebben met het kantelmoment van de motor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2004 18:08 #656386 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Deze teflonbussen worden in de racerij gebruikt om de stabilisator, onder de vooras, zijn werk beter te laten doen. De auto wordt er weer wat stijver door, voor strakker sturen. Bij een oudere auto heeft dat helemaal zin, want het rubber neemt in de loop der jaren af in kwaliteit. De fabrikanten van personenwagens zetten het er zelf niet op, want het veercomfort wordt er wel wat minder door. Bovendien is zon teflonlager flink wat duurder dan een rubber lager. Op de duurdere sportwagens of supersnelle limousines als bijv. de BMW M5 zit het standaard.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-08-2004 21:26 #656387 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Hoe verkrijg je een meer negatief camber op je voorwielen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-08-2004 09:41 #656388 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Spoorverbreders
Hmmm...

Toch maar eens gaan overwegen dan, dat teflon spul...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets