× voor alle sportief georiënteerde aanpassingen anders dan Motortuning

Verlagen 360 hoeveel veerringen eraf

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2005 18:29 #625443 door V300 register
Verlagen 360 hoeveel veerringen eraf is gemaakt door V300 register
een winding van de veer eraf slijpen is duf; de veerkarakteristiek (stijfheid) blijft dan zowat gelijk, dus voor je het weet knetter je bij iedere drempel met je bodem over de weg.

het is veel beter om een set veren te kopen die wel korter, maar ook tevens wat dikker (en dus Stugger) zijn.

Aan de achterkant geeft dit niet zo, daar kun je prima toe met blokjes tussen de veer en achteras.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2005 18:31 #657287 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagen 360 hoeveel veerringen eraf
Na bijna 2 jaar zonder ook maar enig onderhoud aan mijn 360 is het dan zover. Een fikse beurt om het ding nog door de APK te krijgen. Uitlaat totaal aan drek, achterdempers konden beter en de voordemper waren net fietspompen. De hele hap vervangen maar dus !!!
Aangekomen bij de voorophanging, blijkt na het demonteren van de veerpoten tenminste 1 veerschotel doorgerot te zijn. Ook maar 2 nieuwe onderste schotels er op zetten dus.

Maar nu komt het: de voorophangingen moeten/liggen nu toch los en de wens is mij 360 ± nu gelijk maar 4 cm dichter naar het asfalt te brengen.
Nu weet ik dat het vooraan eenvoudig verlagen is door 1 of meerdere veerringen af te slijpen. Maar hoeveel cm zakt de voorkant per verwijderde veerring. Maw weet iemand hoeveel ringen er af moeten voor 4 cm lager??? Meer wil ik niet ivm alle drempels in dit landje.

(Omdat ik een beetje haast heb, is deze vraag ook bij techniek algemeen geplaatst)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2005 20:46 #657288 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagen 360 hoeveel veerringen eraf
bij mijn straat 360 glt heb ik 1 ring er afgehaald maar daar zitten wel gas dempers in let op de bumpstops ook 1 ring van af halen en weer monteren !!gr

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-12-2005 21:20 #657289 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagen 360 hoeveel veerringen eraf
topic hoort in tuning&sport, en aangezien dubbelposten niet is toegestaan heb ik mn reactie naar dit topic verplaatst en het topic in techniek algemeen gewist.

Groetjes Wouter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-12-2005 23:37 #657290 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Verlagen 360 hoeveel veerringen eraf
Jongens bedankt voor de tips, maar ik heb inmiddels besloten om de veerlengte te laten zo het is. Ik heb de veren bekeken en denk inderdaad dat de veerkarakteristiek inderdaad niet veel wijzigt. Hoewel het wel lijkt of veer in de onderste 1½ ring uitloopt in een iets kleinere diameter. En dat betekent dan die veerwinding wat "zachter" is dan de rest. Als je iets afslijpt, moet je mijns inziens dus wel die ring weghalen. Overigens was de veer onderaan ook wat aangeroest en dat kan na ontroesten ook de oorzaak zijn van het verschil in diameter.
daarnaast ik heb me gerealiseerd dat HET voordeel van de 300 serie is, dat het een fenomenale drempelridder is. Nu neem ik nog met 80 - 90 km/u een gemiddelde drempel. En da's dan afgelopen. Ook hangt er de laatste tijd nog wel eens een forse kar achter. Er wordt dus even niet verlaagd. Maar wie weet in de toekomst...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets