× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

340 kabelboom

Lees meer
21-03-2017 20:17 #634442 door Vandermeersch
340 kabelboom is gemaakt door Vandermeersch
hallo,

wij hebben een 340 (1991) als 2e wagen die wekelijks gebruikt wordt. Er zijn echter nu enkele elektrische kabels doorgesmolten, direct na het starten.

Komt dit nog voor bij de 340? Zijn er (tweedehands) kabelbomen beschikbaar? Is dit makkelijk herstelbaar?

zoek ik het beste een oude 340 bij een garage of op een autokerkhof om een oude kabelboom te recupereren?

Steven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-03-2017 21:58 #966864 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 340 kabelboom
Hallo naamgenoot.

Waar is deze precies gesmolten?

Heb het zelf al eens gehad dat na het starten de dashboard lampjes niet meer gingen branden en er nergens verder meer leven in de auto zat.
interieur verlichting deed het nogwel. Toen was bij mij de kabel aan de achterkant van de zekeringkast (onder het dashboard) gesmolten omdat deze slecht contact maakte.

Wat ik ook al eens gezien heb is de kabelboom in de motorruimte zelf gesmolten was, geen idee wat daar de oorzaak van was, zat niet in de buurt van de startmotor. Zo kocht ik de auto.

340's vind je nog wel her en der op de sloop. Daar zou je ze uit kunnen halen.
Het mooiste is om dan de complete kabelboom van het gesmolten gedeelte te vervangen i.p.v. doorknippen en weer verbinden. Dit is redelijk makkelijk te doen, afhankelijk van de plaats.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2017 21:16 #967511 door Vandermeersch
Beantwoord door Vandermeersch in topic 340 kabelboom
k heb het probleem met de elektrische kabels tijdelijk opgelost, maar ik denk dat mijn startmotor het niet meer doet.
Heeft iemand een startmotor Bosch voor 4-cyl 1.4 over? Deze zou ook in de 240 reeks voorkomen.

ook de gaskabel is in 2 stukken. Misschien kan ik deze zelf herstellen ?

een 300-reeks ergens op een schroot vinden is precies niet evident.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-05-2017 21:18 #967512 door Vandermeersch
Beantwoord door Vandermeersch in topic 340 kabelboom
als ik de sleutel in 1ste stand draai, komen er geen lichtjes op het dashboard, enkel het gordel embleem, startmotor start ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
04-05-2017 09:41 #967513 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic 340 kabelboom
Hallo Steven en Steven,

Ik heb bij Erik een heleboel kabelbomen zien liggen en ook een batterijtje startmotoren...
Misschien een goed idee om daar eens te gaan kijken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-05-2017 18:03 #967518 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic 340 kabelboom
Had precies op dezelfde plek gesmolten kabels, echter het probleem van het niet aangaan van de dashboard lampjes zit hem in de stekker naar de zekering kast achter het dashboard. Je zult zien dat deze daar ook verbrand is.

Althans bij de mijne wel.
Een van de pennetjes van de zekeringkast ligt wat dieper dan de andere, en dat is notabene degene waar heel veel stroom doorheen gaat, als deze stekker niet goed zit wordt deze te heet, smelt en maakt geen contact meer.

De gesmolten kabels bij de koplamp heb ik zo nog ongeveer een half jaar mee gereden zonder problemen, maar zou zeker die kabelboom vervangen want goed is het natuurlijk nooit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets