× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

V66 trekt niet op

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2015 12:58 #633644 door V300 register
V66 trekt niet op is gemaakt door V300 register
Goedendag,

Ondertussen denk ik zoal alle forums bezocht maar nergens een oplossing voor mijn probleem.

Ik ben in het bezit van een V66. Vorige week mee gereden...parkeer de auto...wil 10 minuten later weg. Niets meer.

Auto start en loopt normaal. Membraan check gedaan. Links achter lek, deze vervangen. EMVK gecheckt , 1 hoedje afgebroken...voor nood even gerepareerd en de werking is okay..

Wat is het probleem nu? Ik zet de auto in de versnelling....voel dat hij wil gaan...maar blijft stil op de plek staan.

Iemand een idee?

Ik hoor het graag.

Lub

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2015 13:51 #956790 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
Draait de aandrijfas rond in N?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2015 15:59 #956791 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
Hoi,

Zowel bij draaiende als bij niet draaiende motor staat de aandrijfas stil in de neutraalstand.

Lub

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-03-2015 16:44 #956792 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V66 trekt niet op
ben bang dat de koppeling versleten is, hoe hoog heb je het toerental op laten komen in D?
kan zijn dat hij bij 3000+ rpm nog aangrijpt maar dat moet je eigenlijk niet meer willen want als de voering van de koppelingsplaat afgesleten is beschadig je ook je vliegwiel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2015 18:00 #956793 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
Bedankt voor jullie reaktie's. Denk ook inderdaad dat ik het probleem hier moet zoeken en plaat moet gaan vervangen. Had ondertussen luchtspleet nog wel gecontroleerd en afgesteld maar dat had geen resultaat. Dat worden even klussen bij een bevriende automonteur.

In ieder geval bedankt voor het meedenken in deze.

Lub

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2015 20:14 #956798 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
als je luchtspleet na afstelling goed is zou de koppeling het gewoon moeten doen... draait de zaak wel vrij als je 1 wiel van de grond tilt en daar aan probeert te draaien?? (nooit onder de auto gaan liggen zonder goede assteunen eronder trouwens!)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2015 20:35 #956799 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
Als je met vrij bedoelt: Kan ik de auto overal neerzetten waar ik wil in neutraal. dan is het antwoord: Ja. Ook de schakelstang is door mij gecontroleerd en ook die werkt zoals het hoort. Ik heb het idee (en ik weet niet helemaal waarom, maar al vanaf het begin) dat het probleem in het elektrische schakeldeel van de pook zit.

Zet ik 'm namelijk in de versnelling kan ik alles laten klikken door alleen de kop van de pook een beetje te wiebelen.
Voor mijn gevoel gaat daar ergens iets niet goed.

Lub

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-03-2015 11:24 #956804 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
dat systeem werkt denk ik dan juist w?l goed. bij de V66 en de eerste jaren 343, was de pookkop nog voorzien van een kantelmechaniek waarbij het tegen de pook duwen of trekken genoeg was om een schakelaartje in te drukken. Dit schakelaartje zit aangesloten op de koppelingsbegrenzer. In de N (en indien aanwezig, P) stand wordt het schakelaartje overbrugd door de schakelaars onderin de pook en lijkt het dus in N alsof de knop heel de tijd bewogen wordt.

Later is de pook gewijzigd en zit deze schakelaar verbonden met de drukknop bovenop de pook. Deze activeert de schakelaar al als je het knopje nog maar net indrukt (hand op de pook leggen bijv)

de koppelingsbegrenzer is de "ontkoppelklep" die ervoor zorgt dat je bij verhoogd stationair toerental (tot maximaal 2000 rpm) nog kunt schakelen tussen D/N/R(/P) zonder dat de tandwielen van de primaire kast beginnen te kraken.
Als deze klep (of de aansturing ervan) blijft hangen zal de motor geen aandrijving geven, tot je het toerental boven de 2000 brengt, en dan zal die waarschijnlijk met een schok ineens willen wegrijden.

Testen door de slang van de klep naar de balg op het koppelingshuis los te nemen en tijdelijk af te doppen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
08-04-2015 10:16 #956901 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V66 trekt niet op
Goedemorgen,

Allereerst uiteraard bedankt voor het meedenken.

Kleine update.

Ondertussen ook de balg gecontroleerd. Ook goed.

Ook bij een wat hoger toerental wil de auto nog niet van zijn plaats. Wat ik ook zo vreemd vind is dat het van het ene op het andere moment gebeurde.

Het lijkt wel of er ergens iets blokkeert. Op het moment dat ik de pook in D of P zet hoor ik het toerental iets veranderen (verlagen) maar geef ik gas bij dan voelt het nog steeds aan dat hij weg wil maar niet kan. Ook voel ik dat de auto iets begint te 'schommelen' en te smoren bij verhogen van het toerental in D of P. Om helemaal door te trappen en misschien meer te vernielen dan nu ben ik zelf niet helemaal een voorstander van.

Lub

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-04-2015 12:45 #956902 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V66 trekt niet op
Dan lijkt het erop dat het blokkeermechanisme in de primaire wat je bediend in de P-stand blijft hangen of defect is. Die is mechanisch en met een stel kogeltjes dus om te kijken wat het probleem is zul je de primaire bak moeten demonteren.

Concluderen of dat het is kun je toen door de achterwielen van de grond te halen en met de pook in N proberen of je de riemen rond kan draaien, blokkeert het dan zie hierboven

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets