V66 trekt niet op
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Ondertussen denk ik zoal alle forums bezocht maar nergens een oplossing voor mijn probleem.
Ik ben in het bezit van een V66. Vorige week mee gereden...parkeer de auto...wil 10 minuten later weg. Niets meer.
Auto start en loopt normaal. Membraan check gedaan. Links achter lek, deze vervangen. EMVK gecheckt , 1 hoedje afgebroken...voor nood even gerepareerd en de werking is okay..
Wat is het probleem nu? Ik zet de auto in de versnelling....voel dat hij wil gaan...maar blijft stil op de plek staan.
Iemand een idee?
Ik hoor het graag.
Lub
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zowel bij draaiende als bij niet draaiende motor staat de aandrijfas stil in de neutraalstand.
Lub
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
kan zijn dat hij bij 3000+ rpm nog aangrijpt maar dat moet je eigenlijk niet meer willen want als de voering van de koppelingsplaat afgesleten is beschadig je ook je vliegwiel.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
In ieder geval bedankt voor het meedenken in deze.
Lub
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Zet ik 'm namelijk in de versnelling kan ik alles laten klikken door alleen de kop van de pook een beetje te wiebelen.
Voor mijn gevoel gaat daar ergens iets niet goed.
Lub
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Later is de pook gewijzigd en zit deze schakelaar verbonden met de drukknop bovenop de pook. Deze activeert de schakelaar al als je het knopje nog maar net indrukt (hand op de pook leggen bijv)
de koppelingsbegrenzer is de "ontkoppelklep" die ervoor zorgt dat je bij verhoogd stationair toerental (tot maximaal 2000 rpm) nog kunt schakelen tussen D/N/R(/P) zonder dat de tandwielen van de primaire kast beginnen te kraken.
Als deze klep (of de aansturing ervan) blijft hangen zal de motor geen aandrijving geven, tot je het toerental boven de 2000 brengt, en dan zal die waarschijnlijk met een schok ineens willen wegrijden.
Testen door de slang van de klep naar de balg op het koppelingshuis los te nemen en tijdelijk af te doppen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- V300 register
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
Allereerst uiteraard bedankt voor het meedenken.
Kleine update.
Ondertussen ook de balg gecontroleerd. Ook goed.
Ook bij een wat hoger toerental wil de auto nog niet van zijn plaats. Wat ik ook zo vreemd vind is dat het van het ene op het andere moment gebeurde.
Het lijkt wel of er ergens iets blokkeert. Op het moment dat ik de pook in D of P zet hoor ik het toerental iets veranderen (verlagen) maar geef ik gas bij dan voelt het nog steeds aan dat hij weg wil maar niet kan. Ook voel ik dat de auto iets begint te 'schommelen' en te smoren bij verhogen van het toerental in D of P. Om helemaal door te trappen en misschien meer te vernielen dan nu ben ik zelf niet helemaal een voorstander van.
Lub
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Anjo van den Akker
- Offline
- Nieuw lid
Concluderen of dat het is kun je toen door de achterwielen van de grond te halen en met de pook in N proberen of je de riemen rond kan draaien, blokkeert het dan zie hierboven
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.