× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2014 23:20 #633051 door V300 register
Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988 is gemaakt door V300 register
Bij mijn Volvo uit 1988 is sinds kort een ratelend geluid rechtsachter te horen het begon te horen bij 80 km snelheid .Achteruit rijden ratelde het veel harder.
Ook is er een gierend geluid bij wegrijden een soort slippen. alvast bedankt voor de reactie s Volvo rijder uit Zwolle 2x een Volvo66 opgereden die ongeveer 25 jaar mee gingen en nu een Volvo 340 DL.uit 1988.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2014 00:06 #941223 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988

Niet geregistreerd;224733 schreef : Bij mijn Volvo uit 1988 is sinds kort een ratelend geluid rechtsachter te horen het begon te horen bij 80 km snelheid .Achteruit rijden ratelde het veel harder.
Ook is er een gierend geluid bij wegrijden een soort slippen. alvast bedankt voor de reactie s Volvo rijder uit Zwolle 2x een Volvo66 opgereden die ongeveer 25 jaar mee gingen en nu een Volvo 340 DL.uit 1988.


aanvullende info het is een automaat benzine

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2014 00:47 #941224 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988
Moer van vario losgetrild? Als je mazzel hebt ligt de moer nog in de beschermkap.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 11:19 #941228 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988
Is gewoon te repareren. Heb je loctide en een flinke dop etc. Dan kan ie al tijdelijk gemaakt worden. Had de ANWB gewoon kunnen maken. Riem er even af en dan weer op.
Een handige garage in de buurt kan het ook. Dan zou ik ff een lasje laten leggen. Het is gewoon een grote borgmoer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2014 11:26 #941230 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988
Volvo 340DL

Erik;224740 schreef : Is gewoon te repareren. Heb je loctide en een flinke dop etc. Dan kan ie al tijdelijk gemaakt worden. Had de ANWB gewoon kunnen maken. Riem er even af en dan weer op.
Een handige garage in de buurt kan het ook. Dan zou ik ff een lasje laten leggen. Het is gewoon een grote borgmoer.


Zal er naar laten kijken.Als dat het is zal ik het laten weten vr gr en bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 20:06 #941249 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988
Mocht het iets anders zijn met de vario, dan kan het vario of een deel daarvan vervangen zijn. Op een brug prima te doen, op straat (met deze koude) veel lastiger. Maar met een goede krik en wat goede tools kan de klus geklaard worden. Ik ga niet meer op straat liggen (tenzij het echt moet). Ik doe dit soort klussen tegenwoordig op een brug in mijn garage :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2014 20:27 #941250 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988

Erik;224761 schreef : Mocht het iets anders zijn met de vario, dan kan het vario of een deel daarvan vervangen zijn. Op een brug prima te doen, op straat (met deze koude) veel lastiger. Maar met een goede krik en wat goede tools kan de klus geklaard worden. Ik ga niet meer op straat liggen (tenzij het echt moet). Ik doe dit soort klussen tegenwoordig op een brug in mijn garage :)

Heb vanmiddag de storing beluisterd met iemand die hoorde dat de Variomatic behuizing een ratelend iets voortbrengt ,net of er een riem op zit die is een los gekomen flap heeft zeg maar een stuk wat meer buiten de schijf draait heb dat verder nog niet bekeken ,ook liever even op een brug. het geluid dat van een rafel van de riem lijkt te komen, maakt meer lawaai als ik achteruit rij.tot zover,zal de uitkomst wel hier mededelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-01-2014 20:31 #941251 door E. van Oostveen
Beantwoord door E. van Oostveen in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988
Als de riem kapot is, dan is dat eenvoudig van achteren te zien of door even de zes boutjes van het onderhoudsluik af te nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
20-02-2014 22:21 #942443 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic Ratelend geluid achter rechts Volv 340 DL 1988
Volvo hersteld.

Beste Volvo liefhebbers.Na eerst wat weken geld gespaard vanmorgen de Volvo weggebracht en wat iedereen al dacht ,ik ook,de riemen waren aan het verslijten.de rechtse was al aan het rafelen ,beide vernieuwd en dat na 85000 km op de teller tevens een APK en kan weer een jaar verder..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets