× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

V340 B14 CVT draait niet stationair

Lees meer
17-10-2013 18:33 #938947 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic V340 B14 CVT draait niet stationair

volvofiel;222330 schreef : fuel cut-off

YES!

Gewoon wat info
Tachorelais is vario-gerelateerd. Daar wordt een relais gebruikt om de EMVK aan te sturen. Het fuel cut-off doosje stuurt de solenoide direct aan.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2013 18:43 #938948 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V340 B14 CVT draait niet stationair
fuel-cutoff is niet standaard, maar is in het kastje wat de stationairsproeier betreft alleen een verbreekschakelaar die bediend wordt door de controller bij gas los + toerental boven 1600rpm

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-10-2013 18:44 #938949 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340 B14 CVT draait niet stationair

powerflux;222332 schreef : YES!

Gewoon wat info
Tachorelais is vario-gerelateerd. Daar wordt een relais gebruikt om de EMVK aan te sturen. Het fuel cut-off doosje stuurt de solenoide direct aan.


Ik dacht dat de soleno?de van de stationairsproeier door het contactslot aangestuurd word.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2013 18:47 #938950 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V340 B14 CVT draait niet stationair
klopt, maar bij auto's met fuel-cutoff loopt de voeding voor de solenoid via een verbreekschakelaar in het kastje.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2013 18:57 #938952 door Floris Schropp
Beantwoord door Floris Schropp in topic V340 B14 CVT draait niet stationair

AvdAkker;222335 schreef : klopt, maar bij auto's met fuel-cutoff loopt de voeding voor de solenoid via een verbreekschakelaar in het kastje.


Er zit geen schakelaar, dat wordt met transistoren gedaan. Tenminste, in degene die ik heb gezien. Punt blijft dat je bij beide systemen geen stekkertjes op motorblokken moet leggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2013 19:01 #938953 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V340 B14 CVT draait niet stationair
De stekkers niet nee, de losse solenoid aangesloten en wel kan makkelijk, dan maak je zelf de massa die de solenoid normaal al maakt als hij erin geschroefd zit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-10-2013 19:03 #938954 door Anjo van den Akker
Beantwoord door Anjo van den Akker in topic V340 B14 CVT draait niet stationair
ik zit de discussie nog eens door te lezen maar Erik, ben jij niet in de war met een bougie die je tegen het motorblok aan houd en dan laat vonken?

bij een stationairsproeier is het absoluut niet de bedoeling dat hij vonkt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
22-10-2013 20:47 #939127 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340 B14 CVT draait niet stationair
het fuel cutoff kastje is in zekere zin ??k een tacho relais :)

de naam is dus wat te algemeen, net zoals een stuurwiel ook een 'wiel' is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-11-2013 16:38 #939552 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic V340 B14 CVT draait niet stationair
Volvo 340 CVT 1988 blijft niet stationair draaien, FOUT WAS

Aanvankelijk had ik het artikel geplaatst.
Bedankt voor de meerdere antwoorden.
De oplossing was simpel.
Echter de auto heeft nu verschillende weken stil gestaan, omdat ik geen tijd gemaakt kreeg om hem na te zien.
Voor ik het probleem had, heb ik de waterslangen vervangen en bij dit werk heb ik de stationairsproeier vernield, m.a.w. ik heb het contact aan de carburator afgebroken. Het klemmetje lag los op de motor.
Nogmaals dank voor de veelvuldige tips.

Groeten Stef

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets