× Hier kun je een bericht plaatsen zonder te moeten registreren.

inbouw gasinstallatie

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2011 14:46 #631535 door V300 register
inbouw gasinstallatie is gemaakt door V300 register
Ik ben net in het bezit gekomen van een 343 en vraag me af of er ervaringen en adviezen zijn m.b.t. inbouw van een gasinstallatie .
Ook telefonische reacties welkom op 0657311408

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-10-2011 15:01 #890350 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic inbouw gasinstallatie
Dit is een vraag die beantwoord kan worden door te zoeken op het forum. Als je open staat voor telefonisch advies, dan vind ik dat je jezelf er te makkelijk vanaf maakt met zo'n ongeregistreerde post. Registreren, contact leggen en 'actief' worden op dit forum zal veel meer inzichten geven. Maar goed, dat is mijn bescheiden mening.

Om de vraag toch nog te beantwoorden:
Let in eerste instantie goed op welk motorblok er in de 343 ligt. Is het een B14.0, B14.1 of B14.2 dan is het rijden op LPG een no-go. Tenzij: Flashlube systeem of latere kop erop. Advies is al snel om een nieuwer blok erin te lepelen. B14.3 en B14.4 = geen probleem. Hierbij ben ik er gemakshalve vanuit gegaan dat het geen oer-tweeliter is.

Er is ??n bedrijf waar menig clublid zijn gasinstallatie heeft laten inbouwen en dat is Van Orsouw in Eindhoven. De ervaringen zijn goed. Maar er zijn er natuurlijk veel meer. De kosten liggen zo rond de 1000-1200 euro.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2011 12:11 #890489 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic inbouw gasinstallatie
Ik heb in mijn 340 uit 1983 een gasinstallatieb bij van orsouw laten installeren, ik moet zeggen het is het geld zeker waard! super aardige mensen en ik rij nu al 11000 km met een b14.3E en het gaat als een trein(wel een slome :P).
ik rij nu ongeveer 1 op 9 en rij dus voor 30 euro 400-450 km

zeker aan te raden, maar zoals hierboven vermeld moet je wel een 14.3 hebben, ik hoorde op de volvo klassiekers beurs van een clublid dat bij eerdere versies alles wegsmelt. da wil je nie

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • alex kokkeler (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
29-10-2011 18:14 #890520 door alex kokkeler (GAST)
Beantwoord door alex kokkeler (GAST) in topic inbouw gasinstallatie
Hallo Gast,

Gefeliciteerd met je aankoop van een zeer zeldzaam stukje Nederlands Industrieel Erfgoed!
Het is je aan te raden je aan te melden bij de club, dan wel te registreren (kostenloos) op dit forum.
Dan kun je bij technische delen van het forum en is het makkelijker een auto als deze op de weg te houden.
Het zou zonde zijn deze wagen ??n winter te rijden op gas en dan vervolgens te lozen, want dat beeld krijgen we vaak van dit soort vage aanmeldingen.

Het type motorblok dat je hebt, kun je zien door aan de bestuurderszijde van de auto te gaan staan. Aan deze kant van het blok zit een 'tagplate' met alle gegevens van het blok, boven het oliefilter.
Mocht je nu een B14.0(E) hebben en je wilt toch op gas rijden, dan zou ik je graag vragen of je dat blok niet wilt ruilen met een B14.4(E) die ik op voorraad heb.
Dan wil ik je eventueel wel helpen met ombouwen, heen en weer.

Ik hoop dat je verder komt met het zoeken naar de juiste oplossing, wellicht tot ziens op het forum.

En tot horens.

Groetjes Alex.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • V300 register
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-10-2011 18:17 #890521 door V300 register
Beantwoord door V300 register in topic inbouw gasinstallatie
Alex, Laurens heeft zich al aangemeld als clublid :D en was niet de ongeregistreerde gast...denk ik. ik heb niks gezegd, je richt je tot de topic-starter...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Moderators: Mark Smeets